De radio staat alvast. Zit nu nog in de Seat van de zaak, maar ga zo'n zelfde halen of zet die van de Seat in mijn Rover.
Pioneer DEH-P65BT

Ik heb deze toendertijd gekozen, omdat ik nogal veel bel in de auto en dit met deze radio erg fijn werkt. Er wordt een microfoontje inclusief lange kabel meegeleverd.
Nu wil ik de speakers voorin ook gaan aanpassen. Omdat de tweeter apart zit, denk ik aan dit setje.
TS-E176C

RMS is 60 watt. De radio levert 4x 50 watt. De speakers voorin wil ik gewoon door de radio laten versterken. Is dit dan voldoende of zijn de speakers veel te zwaar voor de radio?
Achterin wil ik (met behulp van een timmerman) een nieuwe hoedeplank gaan maken. Hier wil ik iets grotere en zwaardere speakers in plaatsen, zodat ik af en toe het geluid toch kan laten knallen. Deze wil ik wel met een versterker aansturen. Ik zat te denken aan zoiets:
TS-A69021

6x9", 260 watt max.
Heb ik nu zojuist het slechtste setje ooit samengesteld of kan dit wel iets worden? Voor de versterker heb ik nog niet echt een idee. Het hoeft allemaal niet zo heel erg hard, als het geluid maar niet vervormd als ik even iets harder wil knallen. Oh ja, het valt misschien op dat het allemaal Pioneer is. Dit komt doordat ik graag 1 A-merk kies en hier dan alles van bij elkaar zoek.
Graag jullie reactie hierop en een tip voor de versterker.
Alvast bedankt!