Pagina 1 van 1
massaprobleem
Geplaatst: wo nov 12, 2008 1:50 pm
door speedfreax
na een lange tijd van sleutelen en upgraden was het zover om weer eens een stukje te rijden. Nu wilde de auto niet aanslaan (startmotor draait, alles klinkt goed)
ik ben er achter dat het een probleem met de massa is, Ik heb nu meerdere massakabels aangesloten op de startmotor vanaf de minpool van de accu, wanneer ik dit geheel inspuit met contact spray slaat de motor wel aan!
hoe kan ik dit het best oplossen? heb reeds alle massakabels vervangen voor dikkere aftermarket kabels, maar ze worden wel heel heet!
wat te doen....???
Geplaatst: wo nov 12, 2008 1:57 pm
door 118GTR
Worden heet? Je auto zou echt niet zoveel stroom moeten gebruiken dat ze heet worden.
Er zal ook wel niet iets mis zijn met de kabels zelf, maar alles met de contact oppervlakken, schuur die eens een beetje op en spuit ze in met wat van dat electro-protect spul.
Geplaatst: wo nov 12, 2008 2:33 pm
door speedfreax
Geplaatst: wo nov 12, 2008 9:24 pm
door Edgecrusher
haha, daar kun je een hele parkeerplaats mee van massa voorzien.
maar waar je de kabel achter de koplamp aan het chassis vastgemaakt hebt hoort ook een dunne massakabel te zitten, zonder deze werkt het ook niet.
Geplaatst: wo nov 12, 2008 10:50 pm
door Smurfing
Deze dikkere kabels vervangen de originele en zouden dus voor een betere werking moeten zorgen.
Althans dat DENK ik
Geplaatst: do nov 13, 2008 10:26 am
door Joep
Mee eens.
Wat is de rede van de nieuwe massapunten? Wanneer het voor de audio is, zou ik naast de standaard massa, 1 extra massa van de accu naar het massapunt bij de koplamp leggen. Ruim voldoende...
Geplaatst: do nov 13, 2008 10:46 am
door Boarderken
Zou je niet beginnen met eerst de originele kabels en massacontacten te reinigen?

Schuursponsje, borsteltje, contactspray,...
Kan ook al veel oplossen..
Werkt dat niet, controleer dan je originele kabels op breuken en vervang deze indien nodig door andere kabels.
Bij voorkeur dezelfde diameter als de originele.
Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Wat je op termijn wel eens een nieuwe starter kan gaan kosten..
(Correct me if a'm wrong)
Geplaatst: do nov 13, 2008 12:21 pm
door 118GTR
Boarderken schreef:
Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Wat je op termijn wel eens een nieuwe starter kan gaan kosten..
(Correct me if a'm wrong)
Your wrong, hoe dikker hoe beter. Hoewel je opzich wel gelijk hebt, dat een dikke kabel iets minder weerstand heeft(GOED) en dus staat er iets minder voltage over de kabel en daardoor meer over de startmotor. Maar dat is theoretisch, de kabels hebben zo'n enorm lager weerstand t.o.v. de startmotor, dat het verschil pas in de hondersten van een volt te vinden is.
Geplaatst: do nov 13, 2008 12:38 pm
door The Flying Dutchman
118GTR schreef:
Your wrong, hoe dikker hoe beter.
Hmmm....dan neemt je verbruik natuurlijk wel fors toe.

Geplaatst: do nov 13, 2008 12:45 pm
door speedfreax
mijn originele waren "groen" van de oxidatie, en tevens was die bij de koplamp al praktisch door bij het montagepunt. Gelijk maar een nieuw setje. ga nu even schuren en contactspray erop gooien, kijken wat het doet.
Geplaatst: do nov 13, 2008 2:24 pm
door speedfreax
geschuurd, contactspray..., en NIKS!
Help!!!
Geplaatst: do nov 13, 2008 7:21 pm
door Edgecrusher
maar zit de originele kabel naar de koplamp wel (goed) gemonteerd?
Geplaatst: za nov 15, 2008 2:32 am
door speedfreax
die zit prima!
Geplaatst: za nov 15, 2008 3:58 pm
door Boarderken
Aansluitingen van de starter zelf nog in orde?
Geplaatst: za nov 15, 2008 6:25 pm
door speedfreax
morgen weer eens even kijken, heb vandaag een dagje goed besteed.., rover 820ti is wederom bij de club
