massaprobleem

214 216 218 220 25
Plaats reactie
speedfreax

massaprobleem

Bericht door speedfreax »

na een lange tijd van sleutelen en upgraden was het zover om weer eens een stukje te rijden. Nu wilde de auto niet aanslaan (startmotor draait, alles klinkt goed)

ik ben er achter dat het een probleem met de massa is, Ik heb nu meerdere massakabels aangesloten op de startmotor vanaf de minpool van de accu, wanneer ik dit geheel inspuit met contact spray slaat de motor wel aan!

hoe kan ik dit het best oplossen? heb reeds alle massakabels vervangen voor dikkere aftermarket kabels, maar ze worden wel heel heet!

wat te doen....???
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Worden heet? Je auto zou echt niet zoveel stroom moeten gebruiken dat ze heet worden.

Er zal ook wel niet iets mis zijn met de kabels zelf, maar alles met de contact oppervlakken, schuur die eens een beetje op en spuit ze in met wat van dat electro-protect spul.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

Bericht door speedfreax »

nog even ter verduidelijking:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

haha, daar kun je een hele parkeerplaats mee van massa voorzien.
maar waar je de kabel achter de koplamp aan het chassis vastgemaakt hebt hoort ook een dunne massakabel te zitten, zonder deze werkt het ook niet.
Gebruikersavatar
Smurfing
MG-R Freak
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 7:40 pm
Woonplaats: Meppel

Bericht door Smurfing »

Deze dikkere kabels vervangen de originele en zouden dus voor een betere werking moeten zorgen.

Althans dat DENK ik
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99


Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Joep
MG-R Addict
Berichten: 305
Lid geworden op: do apr 10, 2008 6:35 pm
Woonplaats: Brabant

Bericht door Joep »

Mee eens.

Wat is de rede van de nieuwe massapunten? Wanneer het voor de audio is, zou ik naast de standaard massa, 1 extra massa van de accu naar het massapunt bij de koplamp leggen. Ruim voldoende...
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Zou je niet beginnen met eerst de originele kabels en massacontacten te reinigen? ;) Schuursponsje, borsteltje, contactspray,...
Kan ook al veel oplossen..

Werkt dat niet, controleer dan je originele kabels op breuken en vervang deze indien nodig door andere kabels.
Bij voorkeur dezelfde diameter als de originele.
Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Wat je op termijn wel eens een nieuwe starter kan gaan kosten.. :roll:

(Correct me if a'm wrong)
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Boarderken schreef: Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Wat je op termijn wel eens een nieuwe starter kan gaan kosten.. :roll:

(Correct me if a'm wrong)
Your wrong, hoe dikker hoe beter. Hoewel je opzich wel gelijk hebt, dat een dikke kabel iets minder weerstand heeft(GOED) en dus staat er iets minder voltage over de kabel en daardoor meer over de startmotor. Maar dat is theoretisch, de kabels hebben zo'n enorm lager weerstand t.o.v. de startmotor, dat het verschil pas in de hondersten van een volt te vinden is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

118GTR schreef: Your wrong, hoe dikker hoe beter.
Hmmm....dan neemt je verbruik natuurlijk wel fors toe. ;)
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
speedfreax

Bericht door speedfreax »

mijn originele waren "groen" van de oxidatie, en tevens was die bij de koplamp al praktisch door bij het montagepunt. Gelijk maar een nieuw setje. ga nu even schuren en contactspray erop gooien, kijken wat het doet.
speedfreax

Bericht door speedfreax »

geschuurd, contactspray..., en NIKS! :(

Help!!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

maar zit de originele kabel naar de koplamp wel (goed) gemonteerd?
speedfreax

Bericht door speedfreax »

die zit prima!
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Aansluitingen van de starter zelf nog in orde?
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
speedfreax

Bericht door speedfreax »

morgen weer eens even kijken, heb vandaag een dagje goed besteed.., rover 820ti is wederom bij de club :D
Plaats reactie