massaprobleem
massaprobleem
na een lange tijd van sleutelen en upgraden was het zover om weer eens een stukje te rijden. Nu wilde de auto niet aanslaan (startmotor draait, alles klinkt goed)
ik ben er achter dat het een probleem met de massa is, Ik heb nu meerdere massakabels aangesloten op de startmotor vanaf de minpool van de accu, wanneer ik dit geheel inspuit met contact spray slaat de motor wel aan!
hoe kan ik dit het best oplossen? heb reeds alle massakabels vervangen voor dikkere aftermarket kabels, maar ze worden wel heel heet!
wat te doen....???
ik ben er achter dat het een probleem met de massa is, Ik heb nu meerdere massakabels aangesloten op de startmotor vanaf de minpool van de accu, wanneer ik dit geheel inspuit met contact spray slaat de motor wel aan!
hoe kan ik dit het best oplossen? heb reeds alle massakabels vervangen voor dikkere aftermarket kabels, maar ze worden wel heel heet!
wat te doen....???
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Worden heet? Je auto zou echt niet zoveel stroom moeten gebruiken dat ze heet worden.
Er zal ook wel niet iets mis zijn met de kabels zelf, maar alles met de contact oppervlakken, schuur die eens een beetje op en spuit ze in met wat van dat electro-protect spul.
Er zal ook wel niet iets mis zijn met de kabels zelf, maar alles met de contact oppervlakken, schuur die eens een beetje op en spuit ze in met wat van dat electro-protect spul.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Deze dikkere kabels vervangen de originele en zouden dus voor een betere werking moeten zorgen.
Althans dat DENK ik
Althans dat DENK ik
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
- Boarderken
- MG-R Freak
Zou je niet beginnen met eerst de originele kabels en massacontacten te reinigen?
Schuursponsje, borsteltje, contactspray,...
Kan ook al veel oplossen..
Werkt dat niet, controleer dan je originele kabels op breuken en vervang deze indien nodig door andere kabels.
Bij voorkeur dezelfde diameter als de originele.
Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Wat je op termijn wel eens een nieuwe starter kan gaan kosten..
(Correct me if a'm wrong)

Kan ook al veel oplossen..
Werkt dat niet, controleer dan je originele kabels op breuken en vervang deze indien nodig door andere kabels.
Bij voorkeur dezelfde diameter als de originele.
Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Your wrong, hoe dikker hoe beter. Hoewel je opzich wel gelijk hebt, dat een dikke kabel iets minder weerstand heeft(GOED) en dus staat er iets minder voltage over de kabel en daardoor meer over de startmotor. Maar dat is theoretisch, de kabels hebben zo'n enorm lager weerstand t.o.v. de startmotor, dat het verschil pas in de hondersten van een volt te vinden is.Boarderken schreef: Neem je dikkere kabels hou er dan rekening mee dat ze meer stroom trekken van je batterij en dus meer naar je starter sturen...
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Boarderken
- MG-R Freak