Radiateur spuiten? kan dat?
Radiateur spuiten? kan dat?
Hej allemaal,
Ik vroeg me af of je een radiateur kan spuiten met (hitte bestendige) verf? of koelt ie dan bijvoorbeeld minder goed.
Alvast bedankt
Ik vroeg me af of je een radiateur kan spuiten met (hitte bestendige) verf? of koelt ie dan bijvoorbeeld minder goed.
Alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Tja er zit fabrieksaf al een coating op, dus het moet kunnen.
Overgens is hittebestendig niet echt nodig, een rad wordt hoogstens 110~120 graden, dat moet normale lak toch wel aankunnen?
Overgens is hittebestendig niet echt nodig, een rad wordt hoogstens 110~120 graden, dat moet normale lak toch wel aankunnen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Coating voor radiatoren zijn niet eens bijzonder hittebestendig, maar meer zo geleidend mogelijk. Een gewone verf zal (wel minimaal) isolerend werken.118GTR schreef:Tja er zit fabrieksaf al een coating op, dus het moet kunnen.
Maar er zijn wel speciale coatings voor verwarmingselementen.
Ik ben benieuwd of je er in praktijk iets van merkt.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
en in je huis is de efficientie van de radiateur niet echt van belang. Stel dat die verf enorm isoleerd, dan houd dat ook in dat het water warm blijft, en dus hoeft de ketel het minder op te warmen.
Ergo het zal iets langer duren voordat je kamer warm is, maar het kost niet meer energie/gas.
Bij een auto is het natuurlijk wel van belang, als de motor zijn hitte niet kwijt kan......
Ergo het zal iets langer duren voordat je kamer warm is, maar het kost niet meer energie/gas.
Bij een auto is het natuurlijk wel van belang, als de motor zijn hitte niet kwijt kan......
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk