Pagina 1 van 2

1.4 naar 1.8 conversie

Geplaatst: wo okt 15, 2008 6:41 pm
door speedfreax
http://cgi.ebay.co.uk/k-series-1-8-conv ... 286.c0.m14

hoe werkt dit en is het makkelijk zelf te doen?

Geplaatst: wo okt 15, 2008 7:15 pm
door Frekkel
mis ik iets??
als je al die troep op een 1.4 schikt te steken blijft het nog steeds een 1.4
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons

en is te zien hoe handig je bent. een motor swappen kan iedereen. een motor uit elkaar vijzen en terug ineen steken vergt al iets meer handigheid, vaardigheid en gereedschap

Geplaatst: wo okt 15, 2008 7:24 pm
door speedfreax
ik snap het ook niet echt, daarom de vraag...

Geplaatst: wo okt 15, 2008 8:38 pm
door Mark16v
toch wel, aangezien de bussen er ook bij zitten.

met deze parts krijg je dus zowel de boring als de slag van een 1.8 en heb je dus feitelijk een 1.8 ;)

Geplaatst: wo okt 15, 2008 8:45 pm
door Frekkel
aha, die had ik over het hoofd gezien
in alle geval veel plezier met het plaatsen van die bussen
en dan heb je de kop nog niet
en de ecu
en de bekabeling
en het inlaatspruitstuk
en en en

kan iemand net zo goed 1000€ geven voor mijn blok en heb je het in eens allemaal

Geplaatst: wo okt 15, 2008 8:45 pm
door insanity
uitleg? ik bedoel volgens mij moet je daqn een hel of a lot aanpassen om die zooi derin te krijgen?

maarja doe mij dan maar gewoon een 1.8 non vvc en tune dan wel verder:P

Geplaatst: do okt 16, 2008 1:15 am
door 118GTR
Frekkel schreef:mis ik iets??
als je al die troep op een 1.4 schikt te steken blijft het nog steeds een 1.4
je gaat plots geen 400cc motorinhoud bijkrijgen van een andere krukas en pistons
yep je mist iets. Zuigers bepalen de boring(80mm voor een 1.6 en 1.8 ) de krukas bepaald hoever de zuigers heen en weer gaan(slag).

boring * slag * 4(cylinders) = inhoud.

Het zijn juist alle andere onderdelen in een motor die niets te vertellen hebben kwa inhoud. zuigers en krukas that's it.

Als je deze onderdelen koopt dan heb je alles om van je 1.4 een 1.8 te maken, hij presteert dan ook 100% als een gewone 1.8. (je hebt natuurlijk wel nieuwe pakkingen nodig als je je blok uit elkaar haalt)
Je hoeft niets aan te passen, je hoeft alleen te verwisselen.

Geplaatst: do okt 16, 2008 9:01 am
door Mark16v
en de kop? heeft een 1.4 niet kleinere kleppen oid?

Geplaatst: do okt 16, 2008 10:31 am
door Dutch
Dat heeft niks met de motorinhoud te maken.
Wel weer voor het vermogen

Geplaatst: do okt 16, 2008 10:45 am
door Boekie
Heb er al wat vaker iets over gelezen. Erg vet om in een Rover 100 (of 200) te bouwen :twisted: En niet duur moet ik eerlijk zeggen.

Geplaatst: do okt 16, 2008 10:51 am
door Mark16v
Dutch schreef:Dat heeft niks met de motorinhoud te maken.
Wel weer voor het vermogen
Weet ik, maar aangezien Jouke zegt dat de motor dan als een 1.8 presteerd.

Geplaatst: do okt 16, 2008 11:15 am
door Striker
De VVC heeft grotere kleppen, de standaard 1.8 niet.

Geplaatst: do okt 16, 2008 11:23 am
door Boekie
Is het dan zo dat als je er een VVC kop met inlaatnokkenassen etc opzet, dat je dan een (kaal) VVC blok hebt?

Geplaatst: do okt 16, 2008 11:45 am
door Striker
Nee, de VVC heeft een compleet andere ontstekingssysteem en de hele aansturing voor het VVC mechanisme ontbreekt dan ook nog.
Je kan evt. wel een VVC kop met vaste nokkenassen gebruiken (VHPD-kop), dan heb je het voordeel van de grotere kleppen.

Geplaatst: do okt 16, 2008 12:22 pm
door Boekie
:twisted: interessant :twisted:

Geplaatst: do okt 16, 2008 12:34 pm
door 118GTR
Niet voor jou boekie, je hebt een 1.4 nodig van na 95, sorry.

Bovendien vind ik het te duur, dan zou ik liever voor die van frekkel gaan.
Dit gaat richting de 500 euro inc verzend en pakkingen + hoeveelheid tijd die erin gaat zitten.