als ik me gas onderin trap, dan maakt me moter heel snel toeren. terwijl de auto maar heel langzaam in snelhijd toe neemt. De koppeling slipt dus enorm, coreckt me if i'm wrong.
het gekke is dat er van de week een nieuwe koppeling in gegaan is en hij dit dus niet zou moeten doen of is dit altijd bij een nieuwe koppeling?
dude ik begrijp echt wel dat je niet voor de lol de koppeling vervangt.
Als de koppeling die eruit kwam nou in goede staat verkeerd dan is het nogal duidelijk dat er iets anders mis is, en hoeft er geen nieuwe koppeling in.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
is dit van de vorige eigenaar uit of heb je hem nadat je hem gekocht had naar een garage bedrijf gebracht? zoja laat ze dan een factuur aan je zien deze moeten ze hebben. als het vanuit de particulier geweest is kan je helaas niks doen, dan is mijn advies: kijk goed op ebay heb zelf een koppeling voor 50 euro +40 verzenden jaartje geleden gekocht;)
grtz en suc6 ermee
ok oude koppeling was aardig versleten. de monteur zij dat hij eerst dacht dat het de druk groep lager was. of deze vervange is weet ik niet, maar zou het hier me te maken kunne hebben?
ik hoor namelijk een soort van schrapent geluit in de lagere versneling bij het optrekken(en bedienne van de koppeling)
hij zij dus dat die gesmeert moest worden en dat ze er dus wat op gesmeert hebben en dat dat moest inwerken.
dus mocht de druk groep niet vervangen zijn kan dat het probleem zijn?
Als de koppeling word vervangen dan is dat dus de drukgoep, drukgroeplager, complete koppeling dus. Ik gok dat ze eerder wat aan de kabel hebben zitten rommelen om er snel vanaf te zijn...
IK zou terug gaan en niet eerder accepteren dan dat ie helemaal goed is!
ok vandaag even bij de beste man langs geweest. heeft me de onderdele laten zien die er uit gekome zijn.
alles is inderdaat vervange. drukgroep, drukgroep lager en kopplings plaat.
hij gaat hem binne kort weer open hale om de boel na te kijke en er weer een nieuwe koppeling in te zetten. van wegen mischien een eventuwele montage. of farieksfout.
ok vandaag is de auto trug geweest om hem nog eens open te halen. Na enig zoekwerk kwamen ze er achter dat er een kering in de versnelings bak lek is en vervolgens kwam de olie weer in de koppeling terecht
mooi klote dus.
volgens de monteur van de garage is de makkelijkste en goedkoopste oplossing om er een nieuwe bak onder te plante + nieuwe koppeling
wie heeft er dus nog een bak liggen voor een 214? of passen de bakken van een 216 en een 220 ook?