alarm uitbouwen

414 416 418 420 45
ronn4

alarm uitbouwen

Bericht door ronn4 »

Hoi, is het mogelijk om de startonderbreker van mijn 416 uit 98 er uit te bouwen? zodat ik met een simpel centraal deurvergrendelings setje kan gaan werken? aangezien 1 nieuwe zender + inleren 100 euro kost! en een simpel cv setje is 40 euro met 2 zenders.

Alvast bedankt
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Goeie vraag, namelijk ook iets waar mijn vriendje mee zit maar die wil het alarm behouden en alleen de cpv aanpassen met 2 handzenders aangezien de mijne het al 5jr niet meer doet... :? :roll:

Dus kom op mensen: Is dit mogelijk????
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
ronn4

Bericht door ronn4 »

Hoi volgens mij is het vrij moeilijk om een andere cv aan het originele alarm te koppelen! Maar ik wil dus gewoon mijn auto kunnen starten zonder het alarm.. Dus de startblokkering moet er van af..
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat wil je computer niet, dus je zal die moeten foppen dat de startonderbreker er al af is. En aangezien de communicatie tussen de ecu en de alarmunit ook nogal complex is, en nog beveiligt met een code ook. Moet je en een "nep-unit" kopen en ook die matchen aan de ecu.

al met al veel goedkoper om gewoon een nieuwe ab te bestellen en die te matchen.

ECU-Alarm-AB's horen gewoon bij elkaar, daar valt bijna niet aan te klooien. Ik heb niet voor niets een ECU en Alarm en AB's van een 200 in mijn auto zitten, alleen de ECU is veels te lastig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ronn4

Bericht door ronn4 »

Dankjewel!

Ik las ook over een code die je via je deurslot kan invoeren als je je kastje kwijt bent etc.

Of is die code eenmalig??

mvg ron
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Naja, als je de auto met de sleutel op slot doet staat ie wel op alarm enzo dat weet ik omdat mijn kastjes het niet doen. Mn vriendje is van mening dat het 'heel simpel' te omzeilen is... :wall:

Helaas kan ik um niets anders aan zn verstand brengen, hahaha. :rofl:

Ik probeer nu ook via Engeland de AS unit, kastjes en ECU te pakken te krijgen van een coupé van dan van dezelfde auto wel zeg maar een setje.. :/
Officieel bericht:
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

SillyTC schreef:Mn vriendje is van mening dat het 'heel simpel' te omzeilen is... :wall:

Helaas kan ik um niets anders aan zn verstand brengen, hahaha. :rofl:
zal wel komen omdat ie *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) rijdt ;) :lol: :mrgreen:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Getuigd wel van vrij weinig verstand ja... :wall: :rofl:
Officieel bericht:
Afbeelding
rakram1

Bericht door rakram1 »

De startblokkering werkt met een chip die in de bestaande originele handzender zit.

Als je daar zo een universele CPV set (bijv die mooie klapsleutels) voor wilt gebruiken dan kan dat. Die koop je idd via MP voor 40 euro ofzo.
Het enige waar je op moet letten is dat je de chip uit de handzender haalt, deze zit er ingelijmd en deze in de nieuwe handzender lijmt.
En uiteraard de unit van de nieuwe universele cpv op je originele aansluiten

Probleem opgelost en je hebt een nieuwe handzender met originele start blokkering !

Is wel arbeidsintensief, maar niet onmogelijk !
ronn4

Bericht door ronn4 »

dat is goed nieuws om te horen.
Hoe weet ik welk setje voor deze aanpassing bruikbaar is??

mvg ron
rakram1

Bericht door rakram1 »

In principe alle universele setjes. Deze worden geleverd met een aansluitbox, handzenders meestal 2 en uiteraard een aansluitschema en kabelboom.
Bijv deze : http://link.marktplaats.nl/177799375 of deze : http://link.marktplaats.nl/196553851

Let wel op dat je bij de klapsleutels wat werk hebt om de sleutelbaarden aan te passen.
Maar het overzetten van de chip is redelijk simpel gedaan.

Mocht je nu een set nemen die niet van die klapsleutels heeft maar normale afstandsbedieningen, dan is het ook geen probleem. let er wel op dat de afstandbediening plaats heeft voor de chip.
op zich is deze chip niet heel erg groot, maar je kan er beter ff op letten.

En uiteraard heb je een aansluitschema van je eigen auto nodig zodat je weet waar je alle aansluitingen moet maken.
Met name de open en sluitdraden.

gr.

EDIT: Ik heb zojuist naar een ab van een rover zitten kijken en mijn verhaal gaat niet helemaal op zie ik (tenminste niet bij deze ab)
Daar waar de chip normaal is ingelijmd zit deze nu op de printplaat gesoldeerd.
Wat ik eens wil uitvinden is wat er gebeurt als je de batterij eruit haalt en dan de auto probeert te starten. Als ie het dan doet (starten), dan biedt dat mogelijkheden.
rakram1

Bericht door rakram1 »

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=98022

Ik kwam dit tegen, weet alleen niet of het een tijdelijk oplossing is of een permanente ?
ronn4

Bericht door ronn4 »

zoiets had ik ook al gezien.
Als je het alarm kan uitschakelen dan kan je er ook een andere remote control op zetten!
rakram1

Bericht door rakram1 »

ja alleen wat ik persoonlijk minder vind is dus dat je het gehele alarmsysteem permanent uitschakeld. Terwijl je eigenlijk alleen maar de startblokkering wilt opheffen.

Lijkt me toch mogelijk, ik ga toch maar aan de slag met die ab en een universeel setje.
ronn4

Bericht door ronn4 »

Ja dat is zo maar ik wil zoiezo eigenlijk dat alarm permanent uitschakelen aangezien ik soms midden in de nacht men bed uit moet omdat meneer afgaat haha dus ik heb nu de stekker van de toeter er af getrokken wat natuurlijk niet fijn is. Maar ik wacht af wat jouw bevindingen zijn.
rakram1

Bericht door rakram1 »

hahaha, ja dat is niet prettig! Maar heb je al gekeken waar het aan ligt waarom jouw alarm afgaat ?
Misschien ergens een los contact ofzo (bijv van 1 van de deuren)?

Andere optie is om dat het systeem volledig uit te zetten en een nieuw alarmsysteem erin te zetten:
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rkgp ... ID=2504807

Heb je wel een alarm en ook nieuwe handzenders met een veel beter bereik dan de originele.

En als je geen alarmsysteem erop wilt hebben, dan schakel je idd de originele permanent uit mbv de code en sluit je alleen de nieuwe handzenders erop aan.
Plaats reactie