ZR voorbumper op R200

214 216 218 220 25
JeroenH

ZR voorbumper op R200

Bericht door JeroenH »

Ik zat nog eens te denken aangezien mijn ZR setje helaas niet meer doorgaat...
Is dit ook mogelijk???
Afbeelding

Een complete ZR voorbumper en dan de bovenste lijn helemaal verbouwen zodat ie op een R200 past?

Is een ZR/R25 voorbumper heel anders dan die van een R200 (qua bevestigingspunten) of zou het goed te doen moeten zijn om de bumper zo aan te passen dat ie mooi op een R200 past?
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Als je de boel gaat verbouwen pas alles....

Maak er voor mij ook gelijk een, staat wel gaaf :mrgreen:
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Rvelleko schreef:Als je de boel gaat verbouwen pas alles....
Haha, juist, helemaal gelijk!
Maar waar het mij om gaat is dat ik me afvraag of het alleen de bovenste rand is die verbouwd moet worden of dat er nog meer veranderingen bij komen kijken. Kan het frame dat achter de bumper zit bijvoorbeeld gewoon blijven zitten, of moet hiervoor een andere komen? (verlichting blijft gewoon R200!)
Hoop dat iemand hier meer vanaf weet.
speedfreax

Bericht door speedfreax »

verlichting is hetzelfde.., echter is de bumper van ABS dus met polyester daaraan vast knutselen gaat niet (gaat op een gegeven moment scheuren) Je kan wel zogenaamd "plastic lassen", dan zet je de bovenkant van de rover 200 bumper vast aan het onderste stuk van de mgzr bumper, je hebt dan wel 2 bumpers nodig.

Of je moet helemaal voor polyester gaan, oftewel een mal maken, smeren, schuren en plamuren..., hier gaat veel tijd en werk in zitten, maar het kan wel.
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

ik denk niet dat het goed gaat passen, de R25/ZR bumper is ook wat breder/ronder.

daar kwam ik achter toen het lipje niet pastte, zo zou je dus ook heel die bumper moeten aanpassen denk ik.

aan de zijkanten een stuk eraf en dan weet ik niet zeker of tie van voren wel goed uitkomt, want mijn lipje loopt nog niet helemaal gelijk met de voorbumper.

maar je kan t altijd proberen :D
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
JeroenH

Bericht door JeroenH »

speedfreax schreef:echter is de bumper van ABS dus met polyester daaraan vast knutselen gaat niet (gaat op een gegeven moment scheuren)
Is er geen andere manier voor? Ik neem aan dat er ook gaten van trekhaken en schade gerepareerd worden...
Hoop dat het mogelijk is, want het lijkt me wel een gaaf projectje om te gaan doen, maar dan moet het wel mogelijk zijn... Liefst zonder te lassen, want dan ben ik denk ik te duur uit...
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Als je de bovenste rand van polyester maakt en dat op de rest van de bumper kunt vastlijmen met twee-componenten epoxylijm.
Dan kun je met polyesterplamuur de naadjes wegwerken en dan moet het wel lukken denk ik.
Of je maakt een polyester/epoxy mal van een ZR bumper en dan ga je die mal aanpassen en dan maak je een nieuwe bumper van polyester.

er zijn zoveel mogelijkheden...
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Het idee:
Ik koop een ZR voorbumper (van ABS). Ik maak een bovenstuk in polyester van mijn 200 bumper (die gebruik ik dan als mal). Vervolgens maak ik deze stukken aan elkaar en werk dit mooi af met plamuur en laat het mooi spuiten.

Ik lees op internet:
ABS en polyester gaat geheid scheuren...

Ik hoor in de winkel:
Nee hoor, dat kan prima, als je plamuur gebruikt die flexibel blijft...

:cry: Wat is het nou? Is er iemand die dit (zoiets) al eens gedaan heeft? Of weet iemand ergens op internet een verhaal te staan van dat iemand dit ooit geprobeerd heeft??? Wil dit projectje graag gaan doen, maar als ik op voorhand al weet dat het mislukt, dan begin ik er niet aan...
Plastic lassen zie ik niet als optie, en een complete mal maken eigenlijk ook niet...
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik ken iemand in Engeland iemand (een lid van mg-rover.org) die het ook gedaan heeft. Hoe het er nu uit ziet en of het inmiddels is gaan scheuren weet ik niet.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
JeroenH

Bericht door JeroenH »

OK, dat klinkt iig positief!
Heeft hij dat project op de site staan? Heb je misschien een linkje naar het project?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Ik werk bij een bedrijf die met glasvezel, polyester, epoxy en carbon werkt, ik zal het maandag even voor je navragen. ;)
BarryBrm

Bericht door BarryBrm »

Hij heeft wel gewoon zijn eigen grill behouden ( anders had hij motorkap ook moeten aanpassen ) en zoals K er nu naar kijk zou k zeggen dat je alleen maar die knipperlichten erin hoeft te maken en de rest dicht..
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Rvelleko schreef:Ik werk bij een bedrijf die met glasvezel, polyester, epoxy en carbon werkt, ik zal het maandag even voor je navragen. ;)
OK, zou super zijn, bedankt al vast. Ik was zelf namelijk bij 2 winkels geweest, die eerst keek die kerel een beetje dromerig en kreeg ik niet echt het gevoel dat ie wist waar het over ging. Bij de tweede zei die kerel wel netjes dat ie het zelf nog nooit gedaan had, maar dat het wel zou moeten kunnen. Maar gaf wel de tip om het nog ff verder uit te zoeken... Maar als jij het van professionals kunt horen, dan is het natuurlijk meteen goed!
Bierbal 2 schreef:Hij heeft wel gewoon zijn eigen grill behouden ( anders had hij motorkap ook moeten aanpassen ) en zoals K er nu naar kijk zou k zeggen dat je alleen maar die knipperlichten erin hoeft te maken en de rest dicht..
Zijn eigen grill is op zich logisch, anders moest ie die ook aangaan passen. Ik ga wel costum grill maken dan (gecleaned). Motorkap aanpassen is sowieso geen optie, want dan kun je er net zo goed een hele ZR voorkant op bouwen...
Maar wat bedoel je met "alleen maar die knipperlichten erin hoeft te maken en de rest dicht.."
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

bierbal bedoelt dat er verder niet zo veel verschil in zit (wat ik ook vind)

ik zou niet zo veel moeite doen voor zon klein verschil.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Ik vind hem anders wel wat dikker door de bumper...en het past ook beter als er dan ook nog een ZR achterbumper op komt. Maar das natuurlijk weer het bekende meningsverschil.
Als ik bumpers kan vinden voor een leuke prijs, dan gaat het wel gebeuren. Ik hou jullie wel op de hoogte als het zover is!
Plaats reactie