Pagina 1 van 2

Dé coupé... De plannen....

Geplaatst: vr aug 15, 2008 11:37 pm
door Silly CVT
Dé plannen voor de coupé:

Ombouwen tot automaat! Waarom? Omdat ik MS heb zoals de meesten weten en ik toch in de coupé wil blijven rijden. Simpel. In theorie dus. Nu weet ik dat de T-series 2.0ltr turbo nooit in automaat in geleverd of gemaakt. De 1.6 daarin tegen wel en ik Engeland zelfs in de coupé maar daar zijn er nog minder van als alle coupés in NL. :?

Daarbij, een downgrade ok maar van een 2.0ltr turbo naar een 1.6... Not happening dus!

Mijn plan:

Koop een UK coupé met 1.8 K-series blok erin. Vind een automaat van idem blok, hang in Coupé.
OF
Vind een 25 1.8vvc automaat en hang in Coupé máár... Dan zit ik met kabelboom, ECU en alarm.
Of
Vind 75 blok K-series 1.8 turbo en hang in >'96 coupé (mk3 upgrade) dus UK coupé.
OF.... Andere auto kopen met automaat.

zijn er nog andere opties behalve "Waarom koop je geen andere auto?!"

"Omdat ik in een coupé wil blijven rijden zolang als het nog kan dus" is dan mijn antwoord. Deze die ik nu heb doet op de markt helemaal nix qua inruil. Een UK coupé heeft voorbereiding voor LHD thv de pedalen. Upgrade heeft al een 1.8vvc erin dus de juiste kabelboom ivm alarm en blok. Alleen de tunnel en de ECU zullen moeten worden aangepast OF de ECU van de donor moet kunnen worden gebruikt... Daarbij is een MK3 dash dan zo over gezet uit een NL 200/25 aangezien ik niet RHD wil rijden. (om die vraag te beantwoorden). Dus kan ik mijn huidige coupé als donor gebruiken voor evt nodige shit.

Zoals je leest een hele berg of's... Natuurlijk wil ik eerst alles bij elkaar hebben voor ik uberhaupt aan het project begin! Als het dan eenmaal zoveel is dan zal het ook gaan plaatsvinden in de UK aangezien die jongens de coupé van binnen naar buiten kennen dus meer know how hebben dan wie dan ook hier in NL mbt de coupé (no offence btw). Daarbij is de coupé in de UK veel makkelijker én goedkoper te vinden evenals de benodigde onderdelen in de UK.

Nu ben ik benieuwd of de techneuten hier op het forum nog ideeën hebben of nieuwe inzichten aangezien ik hier al een tijdje mn koppie over breek.

Qua kosten is het vrij simpel: Haast kost geld! Dus doe ik rustig aan en neem ik de tijd om alles bij elkaar te krijgen maar voornamelijk moet er eerst een goed plan op tafel liggen zodat ik weet wat ik zoek c.q. nodig heb. Hoe dan ook ben ik dit serieus van plan ook al roept men: "Kan niet, is nog nooit gedaan etc". In theorie is het mogelijk en dat het nog nooit gedaan is, tja... wie stopt er nu een 1.8vvc automaat in de body van een 2.0ltr turbo??? Nou ja, ik dus!!

Let me know what u think guys! Ben benieuwd of dit wat boeiends oplevert. ;)

(behalve bullshit graag!!)

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:15 am
door Bart-K
kijk, dat is nou liefde voor je auto. niet iets kopen wat aan je eisen voldoet maar je eigen auto verbouwen :bangin:

Ben erg benieuwd naar de vorderingen van dit project 8)

Succes Sil 8)

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:25 am
door 118GTR
De Turbo is misschien nooit als automaat gemaakt maar de gewone 2.0 toch wel? En dan past die bak ook aangezien het blok verder hetzelfde is.

Dat zou dan de automaat uit bv een 820 worden.

2 probleempjes:
1: dat die bak in een 800 past zegt niets over de 200(coupe)
2: Ik denk dat de automaat opnieuw geprogrammeerd moet worden, i.v.m. het andere karakter van de turbo t.o.v. de gewone T16.

Om heel eerlijk te zijn lijkt me dit een erg lastig project worden...

Re: Dé coupé... De plannen....

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:27 am
door Striker
SillyTC schreef:tja... wie stopt er nu een 1.8vvc automaat in de body van een 2.0ltr turbo??? Nou ja, ik dus!!
Weleens in een CVT gereden? Ik denk dat een 1.8 VVC CVT zeker zo snel zal zijn als een 2.0 turbo T-series.

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:30 am
door Silly CVT
Ja, die bedoel ik ook btw, dat het dus een CVT word maar niet iedereen snapt CVT automaar wel... ;)

Dus dan word het een 1.8 VVC CVT... Klinkt leuk mocht ik voor de RDW herkeuring gaan, hahaha. Mits het een 1.8 vvc turbo CVT word dan, nog leuker!! :rofl: :mrgreen:

Geplaatst: za aug 16, 2008 8:13 am
door Dutch
1.8 turbo zou ik niet eens naar kijken als je het drama verhaal omtrend Lady Di haar auto gelezen en gevolgd hebt.
Daarbij is die ombouw veel duurder ivm stand alone management etc.
Denk dat je iid beter een vvc uit UK kunt halen en daar een cvt achter zou moeten hangen. Als je dan een 1.8vvc cvt vindt (als) heb je gelijk je kabelboom etc. dus scheeld je veel gepuzzle

Geplaatst: za aug 16, 2008 9:05 am
door bam
Op ebay.co.uk staan mg zs'en 1.8 cvt's vanaf 2.500 pnd dit zijn rijdende.
Als je geduld hebt vindt je een schade auto voor weinig.

Geplaatst: za aug 16, 2008 9:48 am
door Mark16v
als ombouw naar LHD (want ik neem aan dat dat een eis is) inderdaad zo makkelijk is als je zegt ivm voorbereiding op het schutbord dan lijkt het me simpel:

haal een mooie VVC Coupe naar NL, evt. al door RCOC omgebouwd naar LHD (zonder dash dan :P), hang er zelf een dash in en plak er een CVT bak achter...

of koop een NL 1.6 Honda, hang daar een automaat bak achter en plak er een turbo op :twisted:

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:08 pm
door Silly CVT
Dutch schreef:1.8 turbo zou ik niet eens naar kijken als je het drama verhaal omtrend Lady Di haar auto gelezen en gevolgd hebt.
Daarbij is die ombouw veel duurder ivm stand alone management etc.
Denk dat je iid beter een vvc uit UK kunt halen en daar een cvt achter zou moeten hangen. Als je dan een 1.8vvc cvt vindt (als) heb je gelijk je kabelboom etc. dus scheeld je veel gepuzzle
Lady Di dr wagen was een 1.4 (volgens mij) dus die moest alles aangepast hebben. Ik begin natuurlijk met een basis 1.8 dus dat scheelt al ivm ophanging. De ECU is geen standalone omdat het al een 1.8 is. Nu stond er laatst op MP een 25 1.8vvc CVT te koop dus ik weet dat ze er zijn, dat met als basis coupé 1.8vvc zou in theorie alleen tunnel aanpassen voor CVT betekenen en ECU inleren op automaat.

In theorie dus... :argh:

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:30 pm
door Striker
Ik denk alleen niet dat een CVT-bak het hoge koppel van een turbo lang overleeft.

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:32 pm
door Striker
SillyTC schreef:Lady Di dr wagen was een 1.4 (volgens mij) dus die moest alles aangepast hebben.
Dat is juist een stuk makkelijker dan met een T-serie als basis, ophanging is hetzelfde.

Geplaatst: za aug 16, 2008 12:49 pm
door Frekkel
is een kv6 automaat geen optie??

:mrgreen:

Geplaatst: za aug 16, 2008 9:07 pm
door Rik
Striker schreef:Ik denk alleen niet dat een CVT-bak het hoge koppel van een turbo lang overleeft.
+1!

Geplaatst: za aug 16, 2008 9:15 pm
door Rik
SillyTC schreef:Lady Di dr wagen was een 1.4 (volgens mij) dus die moest alles aangepast hebben. Ik begin natuurlijk met een basis 1.8 dus dat scheelt al ivm ophanging. De ECU is geen standalone omdat het al een 1.8 is. Nu stond er laatst op MP een 25 1.8vvc CVT te koop dus ik weet dat ze er zijn, dat met als basis coupé 1.8vvc zou in theorie alleen tunnel aanpassen voor CVT betekenen en ECU inleren op automaat.

In theorie dus... :argh:
Ik zou gewoon kijken wat past en dan verder gaan. Je kunt ECU's altijd wel foppen op de een of andere manier. En er zijn ook altijd wel standalone's te maken met behulp van een secondaire ECU. :twisted: Kijken wat aan het blok past zou ik me ook niet direct zorgen over maken. Adapterplaat is zo gevreest!

Alleen, zoals hierboven al gezegd, die CVT gaan het koppel van de turbo niet trekken. :? Is er nooit een versnellingsbak met koppelomvormer geweest?! Die zal het ook niet slijtvrij doen, maar die krijgt het in ieder geval aan de grond. :mrgreen:

Als de nood echt hoog wordt kun je nog een sequentiele 6-bak uit een Lotus Elise erin plakken. Lekker flipperen aan het stuur.

Veel mogelijkheden, beperkte keus. Raar eigenlijk!

Geplaatst: zo aug 17, 2008 1:08 am
door Mista T
Heb het weleens eerder genoemd dacht ik......

Maar wat dacht je van een elektronische versnellingsbak erin??
Oftewel een aanpassing op de bestaande bak en motor. Dan komt er een knopje op de versnellingspook, waarbij je bij het indrukken van het knopje de koppeling indrukt, dan kan je gewoon schakelen...

Daarnaast is het zo dat dan eventueel andere mensen gewoon met het koppelingspedaal kunnen gaan rijden.....

Is maar even een ideetje,

dacht dat de ombouw van zoiets rond de 1000-1500 ligt,

http://www.autoaanpassers.nl/htm/code15.htm

Geplaatst: zo aug 17, 2008 1:12 am
door Silly CVT
Dat is opzich ook wel een optie ja maar weinig uitdaging daarin.... hahahaha! En daarbij, kann dat met echt elke auto of zit daar weer een 'maar' aan...?