Ombouwen tot automaat! Waarom? Omdat ik MS heb zoals de meesten weten en ik toch in de coupé wil blijven rijden. Simpel. In theorie dus. Nu weet ik dat de T-series 2.0ltr turbo nooit in automaat in geleverd of gemaakt. De 1.6 daarin tegen wel en ik Engeland zelfs in de coupé maar daar zijn er nog minder van als alle coupés in NL.

Daarbij, een downgrade ok maar van een 2.0ltr turbo naar een 1.6... Not happening dus!
Mijn plan:
Koop een UK coupé met 1.8 K-series blok erin. Vind een automaat van idem blok, hang in Coupé.
OF
Vind een 25 1.8vvc automaat en hang in Coupé máár... Dan zit ik met kabelboom, ECU en alarm.
Of
Vind 75 blok K-series 1.8 turbo en hang in >'96 coupé (mk3 upgrade) dus UK coupé.
OF.... Andere auto kopen met automaat.
zijn er nog andere opties behalve "Waarom koop je geen andere auto?!"
"Omdat ik in een coupé wil blijven rijden zolang als het nog kan dus" is dan mijn antwoord. Deze die ik nu heb doet op de markt helemaal nix qua inruil. Een UK coupé heeft voorbereiding voor LHD thv de pedalen. Upgrade heeft al een 1.8vvc erin dus de juiste kabelboom ivm alarm en blok. Alleen de tunnel en de ECU zullen moeten worden aangepast OF de ECU van de donor moet kunnen worden gebruikt... Daarbij is een MK3 dash dan zo over gezet uit een NL 200/25 aangezien ik niet RHD wil rijden. (om die vraag te beantwoorden). Dus kan ik mijn huidige coupé als donor gebruiken voor evt nodige shit.
Zoals je leest een hele berg of's... Natuurlijk wil ik eerst alles bij elkaar hebben voor ik uberhaupt aan het project begin! Als het dan eenmaal zoveel is dan zal het ook gaan plaatsvinden in de UK aangezien die jongens de coupé van binnen naar buiten kennen dus meer know how hebben dan wie dan ook hier in NL mbt de coupé (no offence btw). Daarbij is de coupé in de UK veel makkelijker én goedkoper te vinden evenals de benodigde onderdelen in de UK.
Nu ben ik benieuwd of de techneuten hier op het forum nog ideeën hebben of nieuwe inzichten aangezien ik hier al een tijdje mn koppie over breek.
Qua kosten is het vrij simpel: Haast kost geld! Dus doe ik rustig aan en neem ik de tijd om alles bij elkaar te krijgen maar voornamelijk moet er eerst een goed plan op tafel liggen zodat ik weet wat ik zoek c.q. nodig heb. Hoe dan ook ben ik dit serieus van plan ook al roept men: "Kan niet, is nog nooit gedaan etc". In theorie is het mogelijk en dat het nog nooit gedaan is, tja... wie stopt er nu een 1.8vvc automaat in de body van een 2.0ltr turbo??? Nou ja, ik dus!!
Let me know what u think guys! Ben benieuwd of dit wat boeiends oplevert.

(behalve bullshit graag!!)