zijn er nog rover 623 's te vinden?
zijn er nog rover 623 's te vinden?
Ik wil me graag even voorstellen aan de hele club,
Roeland Ludoph, bijgenaamd KIP (36Jr) trots bezitter van een erfstuk van mijn vader, de rover 618i.
Kort geleden overleed mijn vader en sindsdien houd ik zijn Rover-liefde in ere; en ik moet zeggen ik ben me gaan hechten aan die car. Vroeger ben ik als kind met pa een Rover 3500 vitesse gaan uitzoeken maar ik kreeg pas mijn rijbewijs toen hij hem, jaren later, net verkocht had....dikke pech voor mij.
Omdat ik zelf hiervoor alleen in oude goedkope volvo's reed wist ik niet wat er gebeurde toen ik de rover op de snelweg ben gaan inrijden tot een nog aardig agressief beestje met slechts de 116 PK's die hij levert. De trouwe Honda motor moet het van de hogere toeren hebben en dat is best even wennen als je die volvo's gewend bent met gemiddeld 2.5000 tot 3.5000 toertjes bij cruise speed.
Maargoed, intussen blaast die gekke 1.8 toch de meeste standaard duitse TDI-tjes eruit en verbaas ik me dagelijks over de geweldige wegligging en vering.
Nou heb ik een probleempje...nou ja,...
Ik heb nog een volvo440 met 200.000 op zijn tellertje en die wil ik gaan vervangen voor....jawel....een rover 623Si.
Ik vind er op internet genoeg in het buitenland maar ik miste er net eentje die te koop stond in Venray vorige maand.
Weet iemand van jullie nog zo'n apparaat te vinden met niet al te veel kilometers erop?
Weet iemand ergens de originele foto's te vinden van de brochures over de Rover 623?? of goede grote foto's op internet?
En nog een vraagje,
Loont het de moeite om mijn huidige rover618 the chip-tunen?
Heeft iemand daar ervaring mee en helpt het echt?
Ik las dat je er zo'n 10 Pk mee kunt bijpakken, loont dat echt?
Hartelijke groeten allemaal,
Kip.
Roeland Ludoph, bijgenaamd KIP (36Jr) trots bezitter van een erfstuk van mijn vader, de rover 618i.
Kort geleden overleed mijn vader en sindsdien houd ik zijn Rover-liefde in ere; en ik moet zeggen ik ben me gaan hechten aan die car. Vroeger ben ik als kind met pa een Rover 3500 vitesse gaan uitzoeken maar ik kreeg pas mijn rijbewijs toen hij hem, jaren later, net verkocht had....dikke pech voor mij.
Omdat ik zelf hiervoor alleen in oude goedkope volvo's reed wist ik niet wat er gebeurde toen ik de rover op de snelweg ben gaan inrijden tot een nog aardig agressief beestje met slechts de 116 PK's die hij levert. De trouwe Honda motor moet het van de hogere toeren hebben en dat is best even wennen als je die volvo's gewend bent met gemiddeld 2.5000 tot 3.5000 toertjes bij cruise speed.
Maargoed, intussen blaast die gekke 1.8 toch de meeste standaard duitse TDI-tjes eruit en verbaas ik me dagelijks over de geweldige wegligging en vering.
Nou heb ik een probleempje...nou ja,...
Ik heb nog een volvo440 met 200.000 op zijn tellertje en die wil ik gaan vervangen voor....jawel....een rover 623Si.
Ik vind er op internet genoeg in het buitenland maar ik miste er net eentje die te koop stond in Venray vorige maand.
Weet iemand van jullie nog zo'n apparaat te vinden met niet al te veel kilometers erop?
Weet iemand ergens de originele foto's te vinden van de brochures over de Rover 623?? of goede grote foto's op internet?
En nog een vraagje,
Loont het de moeite om mijn huidige rover618 the chip-tunen?
Heeft iemand daar ervaring mee en helpt het echt?
Ik las dat je er zo'n 10 Pk mee kunt bijpakken, loont dat echt?
Hartelijke groeten allemaal,
Kip.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Hi Roeland a.k.a KIP,
Ten eerste welkom op de club
Ten tweede, blij dat je tevreden bent met de 618... De 623, ja dat is wel een echte wagen... Maar ofdat ze ze nog ergens te vinden moeilijk... Het is net zo'n opgaaf als het vinden van een 620 TI (die al helemaal niet op origineel NL -kenteken te vinden is) Qua folders heb ik geen idee.
ten driede
Het chippen van een non turbo levert niet zoveel op als bij een turbo is is toch best wel prijzig, wil je nu echt gaan tunen, kan je het beste kijken naar luchtfilter, uitlaat, nokkenassen, spruitstukken, als dit gedaan is is het wel mogelijk om te chippen, scheelt dan wel wat... Maar de prijs om te chippen is vaaak erg hoog hoor, als je er echt iets uit wilt halen..
grtz..
Ten eerste welkom op de club
Ten tweede, blij dat je tevreden bent met de 618... De 623, ja dat is wel een echte wagen... Maar ofdat ze ze nog ergens te vinden moeilijk... Het is net zo'n opgaaf als het vinden van een 620 TI (die al helemaal niet op origineel NL -kenteken te vinden is) Qua folders heb ik geen idee.
ten driede

Het chippen van een non turbo levert niet zoveel op als bij een turbo is is toch best wel prijzig, wil je nu echt gaan tunen, kan je het beste kijken naar luchtfilter, uitlaat, nokkenassen, spruitstukken, als dit gedaan is is het wel mogelijk om te chippen, scheelt dan wel wat... Maar de prijs om te chippen is vaaak erg hoog hoor, als je er echt iets uit wilt halen..
grtz..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Hoi, welkom in de club!!
Een 623 vind je niet zo makkelijk vrees ik. Een Ti nog minder makkelijk. In Nederland zijn ze niet geleverd. In België, Duitsland en Luxemburg ... wel. Maar bij mijn dealer zijn er eeen paar kjlanten met een 623 en 1 met een Ti. Dus ook niet dik gezaaid. In de UK smijten ze ermee naar je kop, maar ja stuurtje zit aan een lastige kant.
Zoals Mista T al zei heeft t weinig zin een standaard niet-turbo-blok te chippen. De winst zal slechts een paar % zijn en de prijs hoog. Kan je beginnen met het hele blok en de in- en uitlaat aan te passen, maar ja ook dan kan je kwa kosten beter direct een engineswap doen.
Cheers Pagan
Een 623 vind je niet zo makkelijk vrees ik. Een Ti nog minder makkelijk. In Nederland zijn ze niet geleverd. In België, Duitsland en Luxemburg ... wel. Maar bij mijn dealer zijn er eeen paar kjlanten met een 623 en 1 met een Ti. Dus ook niet dik gezaaid. In de UK smijten ze ermee naar je kop, maar ja stuurtje zit aan een lastige kant.
Zoals Mista T al zei heeft t weinig zin een standaard niet-turbo-blok te chippen. De winst zal slechts een paar % zijn en de prijs hoog. Kan je beginnen met het hele blok en de in- en uitlaat aan te passen, maar ja ook dan kan je kwa kosten beter direct een engineswap doen.
Cheers Pagan

Allereerst welkom!
Je zou kunnen over wegen om een 620Si zoals de mijne te pakken, deze heeft standaard 132 PK, voor mijn gebruik voldoende.
En daarbij, de 600 serie is in mijn ogen ook meer een zeer comfortabele cruise auto dan een tuningsobject.
Maar er is aan de Honda motoren heel wat te versleutelen, en een ruime keuze in 620 modellen.
Succes!
Je zou kunnen over wegen om een 620Si zoals de mijne te pakken, deze heeft standaard 132 PK, voor mijn gebruik voldoende.
En daarbij, de 600 serie is in mijn ogen ook meer een zeer comfortabele cruise auto dan een tuningsobject.
Maar er is aan de Honda motoren heel wat te versleutelen, en een ruime keuze in 620 modellen.
Succes!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
rover 623 gekocht
Naast mijn vaders' rover 618i staat nu trots een zelfde kleur racing greeen rover 623Si. Ik ben nog nooit zo trots geweest op mijn kleine wagenpark.
Ik heb mijn beestje gevonden in Den Haag, na een aantal pogingen er eentje te importeren uit duitsland. Mijn nieuwe aanwinst heeft 165 duizend gelopen maar draait als een zonnetje. Grijs halfleren interieur en jawel....in tegenstelling tot zijn broertjes, hand geschakeld! Komende weken gaat hij grondig door de inspectie en word zijn kofferdeksel over gespoten. Ik ben in de wolken met dat stukje extra vermogen. De wagen is niet van de weg te krijgen. Het onderstel is van grote klasse!
Als iemand nog een sloop bedrijf kent voor onderdelen.....ik zoek mistlampen en een nieuwe koplamp (zit barst in).
een blije Kip!
Ik heb mijn beestje gevonden in Den Haag, na een aantal pogingen er eentje te importeren uit duitsland. Mijn nieuwe aanwinst heeft 165 duizend gelopen maar draait als een zonnetje. Grijs halfleren interieur en jawel....in tegenstelling tot zijn broertjes, hand geschakeld! Komende weken gaat hij grondig door de inspectie en word zijn kofferdeksel over gespoten. Ik ben in de wolken met dat stukje extra vermogen. De wagen is niet van de weg te krijgen. Het onderstel is van grote klasse!
Als iemand nog een sloop bedrijf kent voor onderdelen.....ik zoek mistlampen en een nieuwe koplamp (zit barst in).
een blije Kip!
fotootjes
heb wat fotos ge-upload, maar de ruimte op de server en dus de grootte van de afbeeldingen is beperkt.
http://home.wanadoo.nl/r.ludoph/rover
wel wijs......gaat er nu iemand trouwen? heheheh
kip

http://home.wanadoo.nl/r.ludoph/rover
wel wijs......gaat er nu iemand trouwen? heheheh

kip
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Netjes
btw
de linker is het toch van de foto van brother 1
vraag
mn pa heeft ook een 623 maar die heeft er nog een spoiler op
gewoon een kleintje en 6 spaaks 16 inchers is dat later weer veranderd
want jou auto is een 95 er toch?
die van mn pa is uti 94
Rijdt als de brandweer btw zo'n 623 ,echt lekker lekker echt
btw
de linker is het toch van de foto van brother 1


vraag
mn pa heeft ook een 623 maar die heeft er nog een spoiler op
gewoon een kleintje en 6 spaaks 16 inchers is dat later weer veranderd
want jou auto is een 95 er toch?
die van mn pa is uti 94
Rijdt als de brandweer btw zo'n 623 ,echt lekker lekker echt

yep,
links de 623, rechts de 618.
De 2.3 is in deze uitvoering zeker niet opvallend maar daarom juist grappig....een wolf in schaapskleren. De 618 is een erfstuk van mijn vader die overigens in mijn jeugd ook een rover 3500 automaat heeft gereden (reebruin) het kenteken weet ik nog; 68-ut-30. Ik heb er nooit in gereden heelaas, hij werd verwisseld in 1986 voor een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) omega net voordat iki mijn rijbewijs haalde.....
De 618 was voor mij een dusdanige auto na al die duitse rommel dat ik ben gaan zoeken naar de 623. De 620Ti had mijn prioriteit totdat ik hoorde dat deze rover motor (dus geen HONDA) veel euvels en problemen had.
Kimman Amersfoort (de roverdealer hier) was erg gecharmeerd van mijn nieuwe 623 aanwinst. Volgens hun zijn er in 1994 en 1995 in totaal 41 623's in nederland verkocht. binnen 2 jaar was de helft van dit wagenpark aan poeder en barrels gereden!! de rest heeft de tand des tijds moeten doorstaan. Er wordt een schatting gemaakt dat er op dit moment minder dan 10 623's in nederland rond rijden (aldus kimman bv)(misschien de vrienden van de KLPD eens laten natrekken in hun data-systeem?).
Ik heb de laatste grijze vloermatten en een electrische antenne ter vervanging uit zijn magazijn kunnen trekken.
Vandaag het halfleren interieur opgeschoond. een hels karwij maar hij begint te blinken.....
Na de grote beurt de 29-ste gaat een honda 2.3 expert (collega) de laptop eraan hangen. Op grond van die bevindingen gaan we de bak chiptunen. Ook zal de kofferbak worden overgespoten; er zit een irritant deukje in de klep.....
Greetz
Kip
links de 623, rechts de 618.
De 2.3 is in deze uitvoering zeker niet opvallend maar daarom juist grappig....een wolf in schaapskleren. De 618 is een erfstuk van mijn vader die overigens in mijn jeugd ook een rover 3500 automaat heeft gereden (reebruin) het kenteken weet ik nog; 68-ut-30. Ik heb er nooit in gereden heelaas, hij werd verwisseld in 1986 voor een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) omega net voordat iki mijn rijbewijs haalde.....
De 618 was voor mij een dusdanige auto na al die duitse rommel dat ik ben gaan zoeken naar de 623. De 620Ti had mijn prioriteit totdat ik hoorde dat deze rover motor (dus geen HONDA) veel euvels en problemen had.
Kimman Amersfoort (de roverdealer hier) was erg gecharmeerd van mijn nieuwe 623 aanwinst. Volgens hun zijn er in 1994 en 1995 in totaal 41 623's in nederland verkocht. binnen 2 jaar was de helft van dit wagenpark aan poeder en barrels gereden!! de rest heeft de tand des tijds moeten doorstaan. Er wordt een schatting gemaakt dat er op dit moment minder dan 10 623's in nederland rond rijden (aldus kimman bv)(misschien de vrienden van de KLPD eens laten natrekken in hun data-systeem?).
Ik heb de laatste grijze vloermatten en een electrische antenne ter vervanging uit zijn magazijn kunnen trekken.
Vandaag het halfleren interieur opgeschoond. een hels karwij maar hij begint te blinken.....
Na de grote beurt de 29-ste gaat een honda 2.3 expert (collega) de laptop eraan hangen. Op grond van die bevindingen gaan we de bak chiptunen. Ook zal de kofferbak worden overgespoten; er zit een irritant deukje in de klep.....
Greetz
Kip
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
Ik zelf heb een 220 turbo coupe
dus ook een t i blok zeg maar
maar vooroordelen zeg ik maar zo over het blok
de vernellingsbak is een problem en de koppakking
vernsellingsbak is eenvoudig te behelpen
mtf olie er in en elk jaar verversen dan blijft het sperdif goed
Enige wat ik er mee gehad heb zijn dus die 2 dingen
was er wel behoorlijk ziek van
dif verrot nieuwe dr in gezet met complete koppling gelijk maar
was de oorzaak dat er verkeerde olie in zat (motorolie)
was ie klaar warm laten draaien knlade de koppakking dr uit
gelukkig de kop nog vak
auto stond toen op 55000 km
nu staat hij op 112000 en rijdt er probleemloos
mee
Ik zeg maar zo elk merk heeft wat
ik werk zelf bij bmvv en als je daar van alles iet binnen komen wil je zo'n ding ook niet
daarvoor bij vw ook zelfde dingen
kortom elk merk heeft wat maar te veel mensen laten zich door meningen van journalisten en anderen beinvloeden waardoor hun eigen mening weg gaat
dus ook een t i blok zeg maar
maar vooroordelen zeg ik maar zo over het blok
de vernellingsbak is een problem en de koppakking
vernsellingsbak is eenvoudig te behelpen
mtf olie er in en elk jaar verversen dan blijft het sperdif goed
Enige wat ik er mee gehad heb zijn dus die 2 dingen
was er wel behoorlijk ziek van
dif verrot nieuwe dr in gezet met complete koppling gelijk maar
was de oorzaak dat er verkeerde olie in zat (motorolie)
was ie klaar warm laten draaien knlade de koppakking dr uit
gelukkig de kop nog vak
auto stond toen op 55000 km
nu staat hij op 112000 en rijdt er probleemloos
mee
Ik zeg maar zo elk merk heeft wat
ik werk zelf bij bmvv en als je daar van alles iet binnen komen wil je zo'n ding ook niet
daarvoor bij vw ook zelfde dingen
kortom elk merk heeft wat maar te veel mensen laten zich door meningen van journalisten en anderen beinvloeden waardoor hun eigen mening weg gaat