Piepen van de pedalen, en een soepele koppeling...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Blackadder

Piepen van de pedalen, en een soepele koppeling...

Bericht door Blackadder »

Hi,

Ik heb een vraagje over m'n pedalen. De koppeling en het gaspedaal piepen een beetje als ik ze intrap, en vervolgens als ik ze weer los aan het laten ben ook.

Ik heb de rubbers er al afgehaald, en goed schoon gemaakt, maar de piep zit er bij beide pedalen nog steeds in.

Waar moet ik naar kijken om dat op te lossen?

Ik zou het overigens ook fijner vinden als mijn koppeling wat soepeler op kan laten komen, maar durf er eigenlijk niet echt goed aan te zitten aangezien het toch wel een essentieel deel is als je aan het rijden gaat. Is het makkelijk op te lossen? :?:
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Dat piepen had ik ook, bij mij was het daar waar de veren aan de pedalen vastzitten, dat zit met een soort haakje in een gaatje.
Ik heb er een beetje teflonspray ingespoten en ik heb er nooit meer last van gehad :mrgreen:
Blackadder

Hey,

Was een goeie tip, het piepen is weg.
Nu loopt alleen de koppeling nog wat stroef.
Hoe kan ik dat oplossen?

Moet ik met die veren gaan spelen, of is er een andere (veiligere) manier?

Ik wil gewoon dat mn koppeling in 1 simpele, vloeiende beweging omhoog komt, en in te trappen is, dus niet zo stroefjes, en dat je kracht moet zetten om m naar beneden te krijgen.....

Iemand :?
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Ik heb dat gehad in mn achteruitversnelling, liet ik langzaam mn pootje van het pedaal af dan bleef het pedaal gewoon tegen de bodem zitten.
Is overgegaan na een peer keer snel achter elkaar intrappen... ;)
Blackadder

Ok, bedankt voor je reactie.
helaas kan ik er helemaal niets mee. Met het inbeuken van de koppeling wordt het gehele systeem echt niet soepeler.....tenminste, niet bij mij.

Andere mensen misschien (betere) ideeen?
JannnHo

Bericht door JannnHo »

beetje wd40 op de veren en schanieren enz? :D
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Heeft meer de maken met de soepelheid van het heveltje van je koppeling op je bak daarbij ook je koppeling opich dus. Wat je kan doen is ff naar locale garagist en daar vragen of ze dat kunnen invetten. ;)

Pakt je koppeling snel of laat btw?? :blink:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Blackadder

Hi, koppeling pakt vrij laat, dus moet af en toe echt met de voet flink tegenhouden...zou het liever wat soepeler hebben dus.

Wat voor / welk "heveltje" moet er ingevet worden precies?
Is dat iets wat ik zelf kan doen?

Heb je een foto van wat je bedoelt misschien?

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Thanks! :D
Plaats reactie