Pagina 1 van 2

vragen over 220 coupe

Geplaatst: wo jul 30, 2008 1:02 pm
door Boekie
Hej allemaal

Ik ben een beetje aan het rond neusen voor een nieuwe auto. Een Rover 220 coupe staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik weet echter nog vrij weinig van deze auto. Vandaar een aantal vragen.

- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de auto?
- Zijn er veel voorkomende mankementen?
- Kan er makelijk door een hobby sleutelaar (als mezelf) aan gesleuteld worden?
- Hoe zit het met roest?
- Zijn onderdelen voldoende verkrijgbaar?
- Zijn er voldoende onderdelen om de 220 (non turbo) e.v.motorisch te tunen? (of moet je dan meteen denken aan een turbo blok?)

Alvast bedankt

Re: vragen over 220 coupe

Geplaatst: wo jul 30, 2008 1:16 pm
door Mista T
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de auto?
Tja de een zal zeggen van niet, de andere wel. Echter het is een T of M serie, ga uit van T. Die zijn wel gevoelig voor o.a. koppakkingen e.d. echter heeft dat er ook mee te maken hoe je de auto behandelt. Ga je deze koud doortrekken en afraggen, dan gaat het gewoon kapot,
behandel je het blok met respect, dan zal deze het langer uithouden, maar dat ik ook met elk blok..
- Zijn er veel voorkomende mankementen?
- Roest op de achterschermen
- ABS sensoren gaan nog weleens stuk
- lekkage / windgeruis bij targa dak
- raamframes , rover kwaal volgens mij

- Kan er makelijk door een hobby sleutelaar (als mezelf) aan gesleuteld worden?
Ja, waarom niet.......
- Hoe zit het met roest?
.
achterschermen
voorruitstijl
indien achterspoiler, hou rekening met blaasjes..
- Zijn onderdelen voldoende verkrijgbaar?
Ja.. waarom niet... www.ebay.co.uk
- Zijn er voldoende onderdelen om de 220 (non turbo) e.v.motorisch te tunen? (of moet je dan meteen denken aan een turbo blok?)
- naast de standaard dingen eigenlijk niet echt heel veel...
Voorbeeld: in engeland rijden er ook een aantal NASP rond, diegene die gaan tunen, kiezen voor de Turbo conversie... vanwege de relatief goedkope vermogensstijging... Turbo blokkies zijn niet heel duur in engeland....

Als je echt NASP wilt blijven rijden, zou je kunnen kijken voor een 216 coupe en daar eventueel een Vtec conversie voor doen.......
alleen snel zijn, anders ben je niet de eerste...

Geplaatst: wo jul 30, 2008 1:53 pm
door Silly CVT
Rij er al 6jr met plezier in!! :mrgreen:

Maar wat Roy zegt is wel waar. Roest op de achterwielkast randen, bubbels op de kofferklep spoiler, dat hebben ze allemaal.

Motorisch gezien... Netjes warm rijden en af laten koelen is wat elke motor natuurlijk het lekkerste vind maar voor de T-series 2.0l turbo geldt dat helemaal!! Over de andere types kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Mark heeft de 1.6 honda motor in de coupe dus die kan je er meer over zeggen.

Qua onderdelen is er genoeg te krijgen want het meeste is nieuwe te krijgen. Voor die ABS sensoren moet je ff zoeken en anders sparen, die zijn hun gewicht in goud waard! Helaas.. Ook een berg honda parts passen op de coupé.

Ik vind: Als je apart wil rijden dan doe je goed aan de coupé!! ;)

Geplaatst: wo jul 30, 2008 4:28 pm
door Silly CVT
Welke kleuren lak bedoel jij dan want de mijne is al 16jr geen bel op de lak te bekennen... (except the spoiler)? :mrgreen:

Geplaatst: wo jul 30, 2008 5:27 pm
door Bart-K
Tomcat schreef:en van de 216 zul je er meer vinden.

toch staan er de laatste tijd wel heel veel 220's op mp.
(niet dat ik daar vaak op kijk, want anders staat er straks weer een 2e Rover voor de deur ;) :oops: )

Geplaatst: wo jul 30, 2008 8:03 pm
door Silly CVT
Naja, dan zal ik wel mazzel hebben met de mijne want alle lak zit er nog keuring op. Zelfs voor het spuiten was de motorkap met alle mega steenslag nog perfect in de lak... :mrgreen:

Maar goed, ik heb het wel gezien bij die rode coupé uit België toen. Motorkap, C-stijlen zagen er niet al te best uit. :?

Geplaatst: wo jul 30, 2008 8:23 pm
door The Flying Dutchman
De charcoal heeft alleen de beruchte builenpest op de spoiler. Verder geen roest of blazende lak.

Geplaatst: do jul 31, 2008 12:31 am
door Silly CVT
roverjob800 schreef:De charcoal heeft alleen de beruchte builenpest op de spoiler. Verder geen roest of blazende lak.
Thank you!! Ik heb een Polynesian Blue.... Ook clean of pealing laquer. :rofl:

Geplaatst: do jul 31, 2008 10:47 am
door Rick
roverjob800 schreef:De charcoal heeft alleen de beruchte builenpest op de spoiler. Verder geen roest of blazende lak.
ja ik noem het de mazelen...en toch wel ietsie bij de wielkast randen......maar deze worden binnenkort behandeld, dus verder geen schokkende zaken...echt niet......tis net als een Alfa rijden.......eerst lekker warm laten worden en dan kan er beroep worden gedaan op het Coupe gevoel rijden........vooral nu met de daken open......weergaloos lekker gevoel...........dus go for it.....ga er snel rap 1 aanschaffen het blijft perfect weer om in en met de Coupe te gaan rijden ;) ;) ;)

Geplaatst: do jul 31, 2008 11:02 am
door Mark16v
@Roy: Coupe is altijd met T-serie geweest, nooit de M

Wat de motor betrefd, ik denk dat de 1.6 Honda inderdaad niet veel onderdoet voor de 2.0 NASP, Tom uit de UK (met een 2.0 NASP) heeft pas bij mij in de auto gezeten en die dacht wel dat de 1.6 sneller zou zijn.

Verder staan ze erom bekend olie te verbruiken maar zolang dat geen ernstige vormen aanneemt is het geen probleem.

Verder de dingen die hierboven al genoemd zijn.

Geplaatst: do jul 31, 2008 11:04 am
door Mista T
Welkom hier op het gekste clubbie van nederland....
speciaal opgericht voor mensen met een afwijking voor MG en Rover..

Als je nog meer info wilt over Tiff, klik dan hier

Geplaatst: do jul 31, 2008 1:04 pm
door Boekie
Hej bedankt allemaal voor de uitleg. Ik ga toch liever voor de 2.0 uitvoering. Dat geeft me toch een iets fijner gevoel. De Rover 220 coupe is een bijzondere auto die je niet echt veel ziet. Maar wat mij het minst leuk lijkt is de roest. Zijn er nog veel mooie (harde) 220 coupe's te vinden of moet je dan echt goed zoeken?

Geplaatst: do jul 31, 2008 5:40 pm
door Mark16v
je moet sowieso goed zoeken voor een Coupe.

ik zou ze lekker allebei rijden, kan je altijd nog kiezen.

Geplaatst: do jul 31, 2008 5:43 pm
door The Flying Dutchman
En dat olieverbruik van de 2 liter T16 valt ook best wel mee, het meeste valt er gewoon uit. :mrgreen:
En eenvoudig te verhelpen als je er zin in hebt.

Geplaatst: do jul 31, 2008 6:49 pm
door Mark16v
met die opmerking over olieverbruik doelde ik dan ook op de 1.6 Honda ;)

Geplaatst: do jul 31, 2008 8:42 pm
door The Flying Dutchman
Aha... :mrgreen: