vragen over 220 coupe
vragen over 220 coupe
Hej allemaal
Ik ben een beetje aan het rond neusen voor een nieuwe auto. Een Rover 220 coupe staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik weet echter nog vrij weinig van deze auto. Vandaar een aantal vragen.
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de auto?
- Zijn er veel voorkomende mankementen?
- Kan er makelijk door een hobby sleutelaar (als mezelf) aan gesleuteld worden?
- Hoe zit het met roest?
- Zijn onderdelen voldoende verkrijgbaar?
- Zijn er voldoende onderdelen om de 220 (non turbo) e.v.motorisch te tunen? (of moet je dan meteen denken aan een turbo blok?)
Alvast bedankt
Ik ben een beetje aan het rond neusen voor een nieuwe auto. Een Rover 220 coupe staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik weet echter nog vrij weinig van deze auto. Vandaar een aantal vragen.
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de auto?
- Zijn er veel voorkomende mankementen?
- Kan er makelijk door een hobby sleutelaar (als mezelf) aan gesleuteld worden?
- Hoe zit het met roest?
- Zijn onderdelen voldoende verkrijgbaar?
- Zijn er voldoende onderdelen om de 220 (non turbo) e.v.motorisch te tunen? (of moet je dan meteen denken aan een turbo blok?)
Alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
-
- MG-R Core
Re: vragen over 220 coupe
Tja de een zal zeggen van niet, de andere wel. Echter het is een T of M serie, ga uit van T. Die zijn wel gevoelig voor o.a. koppakkingen e.d. echter heeft dat er ook mee te maken hoe je de auto behandelt. Ga je deze koud doortrekken en afraggen, dan gaat het gewoon kapot,- Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de auto?
behandel je het blok met respect, dan zal deze het langer uithouden, maar dat ik ook met elk blok..
- Roest op de achterschermen- Zijn er veel voorkomende mankementen?
- ABS sensoren gaan nog weleens stuk
- lekkage / windgeruis bij targa dak
- raamframes , rover kwaal volgens mij
Ja, waarom niet.......- Kan er makelijk door een hobby sleutelaar (als mezelf) aan gesleuteld worden?
.- Hoe zit het met roest?
achterschermen
voorruitstijl
indien achterspoiler, hou rekening met blaasjes..
Ja.. waarom niet... www.ebay.co.uk- Zijn onderdelen voldoende verkrijgbaar?
- naast de standaard dingen eigenlijk niet echt heel veel...- Zijn er voldoende onderdelen om de 220 (non turbo) e.v.motorisch te tunen? (of moet je dan meteen denken aan een turbo blok?)
Voorbeeld: in engeland rijden er ook een aantal NASP rond, diegene die gaan tunen, kiezen voor de Turbo conversie... vanwege de relatief goedkope vermogensstijging... Turbo blokkies zijn niet heel duur in engeland....
Als je echt NASP wilt blijven rijden, zou je kunnen kijken voor een 216 coupe en daar eventueel een Vtec conversie voor doen.......
alleen snel zijn, anders ben je niet de eerste...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Contacteer:
Rij er al 6jr met plezier in!!
Maar wat Roy zegt is wel waar. Roest op de achterwielkast randen, bubbels op de kofferklep spoiler, dat hebben ze allemaal.
Motorisch gezien... Netjes warm rijden en af laten koelen is wat elke motor natuurlijk het lekkerste vind maar voor de T-series 2.0l turbo geldt dat helemaal!! Over de andere types kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Mark heeft de 1.6 honda motor in de coupe dus die kan je er meer over zeggen.
Qua onderdelen is er genoeg te krijgen want het meeste is nieuwe te krijgen. Voor die ABS sensoren moet je ff zoeken en anders sparen, die zijn hun gewicht in goud waard! Helaas.. Ook een berg honda parts passen op de coupé.
Ik vind: Als je apart wil rijden dan doe je goed aan de coupé!!

Maar wat Roy zegt is wel waar. Roest op de achterwielkast randen, bubbels op de kofferklep spoiler, dat hebben ze allemaal.
Motorisch gezien... Netjes warm rijden en af laten koelen is wat elke motor natuurlijk het lekkerste vind maar voor de T-series 2.0l turbo geldt dat helemaal!! Over de andere types kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen ervaring mee. Mark heeft de 1.6 honda motor in de coupe dus die kan je er meer over zeggen.
Qua onderdelen is er genoeg te krijgen want het meeste is nieuwe te krijgen. Voor die ABS sensoren moet je ff zoeken en anders sparen, die zijn hun gewicht in goud waard! Helaas.. Ook een berg honda parts passen op de coupé.
Ik vind: Als je apart wil rijden dan doe je goed aan de coupé!!

-
- The Big Boss
Tomcat schreef:en van de 216 zul je er meer vinden.
toch staan er de laatste tijd wel heel veel 220's op mp.
(niet dat ik daar vaak op kijk, want anders staat er straks weer een 2e Rover voor de deur

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
ja ik noem het de mazelen...en toch wel ietsie bij de wielkast randen......maar deze worden binnenkort behandeld, dus verder geen schokkende zaken...echt niet......tis net als een Alfa rijden.......eerst lekker warm laten worden en dan kan er beroep worden gedaan op het Coupe gevoel rijden........vooral nu met de daken open......weergaloos lekker gevoel...........dus go for it.....ga er snel rap 1 aanschaffen het blijft perfect weer om in en met de Coupe te gaan rijdenroverjob800 schreef:De charcoal heeft alleen de beruchte builenpest op de spoiler. Verder geen roest of blazende lak.

@Roy: Coupe is altijd met T-serie geweest, nooit de M
Wat de motor betrefd, ik denk dat de 1.6 Honda inderdaad niet veel onderdoet voor de 2.0 NASP, Tom uit de UK (met een 2.0 NASP) heeft pas bij mij in de auto gezeten en die dacht wel dat de 1.6 sneller zou zijn.
Verder staan ze erom bekend olie te verbruiken maar zolang dat geen ernstige vormen aanneemt is het geen probleem.
Verder de dingen die hierboven al genoemd zijn.
Wat de motor betrefd, ik denk dat de 1.6 Honda inderdaad niet veel onderdoet voor de 2.0 NASP, Tom uit de UK (met een 2.0 NASP) heeft pas bij mij in de auto gezeten en die dacht wel dat de 1.6 sneller zou zijn.
Verder staan ze erom bekend olie te verbruiken maar zolang dat geen ernstige vormen aanneemt is het geen probleem.
Verder de dingen die hierboven al genoemd zijn.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- MG-R Core
Welkom hier op het gekste clubbie van nederland....
speciaal opgericht voor mensen met een afwijking voor MG en Rover..
Als je nog meer info wilt over Tiff, klik dan hier
speciaal opgericht voor mensen met een afwijking voor MG en Rover..
Als je nog meer info wilt over Tiff, klik dan hier
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
Hej bedankt allemaal voor de uitleg. Ik ga toch liever voor de 2.0 uitvoering. Dat geeft me toch een iets fijner gevoel. De Rover 220 coupe is een bijzondere auto die je niet echt veel ziet. Maar wat mij het minst leuk lijkt is de roest. Zijn er nog veel mooie (harde) 220 coupe's te vinden of moet je dan echt goed zoeken?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak