Ik heb totaal geen vermogen meer onder de 3000rpm.
Als ik nu de stekker van mijn luchtmassameter los trek en ga rijden rijdt hij weer goed 90%.
Is mijn maf sensor nu stuk?
Want iemand had hem met obd uitgelezen en wel waardes gezien dus die zei dat hij goed was??!!??
Ik denk zelf dat hij in het ondergebied stuk is.
Wie weet wat? turbo doet het goed turbo slangen lekken niet.
Mijn egr kan het niet zijn volgens mij want die heeft niets met de stekker van de MAF van doen. (vacuum slang los van de egr maakt niets uit).
Help?
Lucht massa meter stuk? 2 liter turbo diesel
Lucht massa meter stuk? 2 liter turbo diesel
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Waarschijnlijk weer mijn luchtmassameter stuk!!
Nu was ik gewaarschuwd
degene die ik kocht was niet echt betrouwbaar.
Nu een pierburg luchtmassa meter besteld in Duitsland deze schijnen veel beter te meten en tenminste betrouwbaar te zijn.
(Degene die in een mercedes zitten schijnen hetzelfde meetbereik te hebben als die van de Rover L-serie motoren)
Is wel een stomme gewaarwording gas geven en er gebeurt niets
Nu was ik gewaarschuwd

Nu een pierburg luchtmassa meter besteld in Duitsland deze schijnen veel beter te meten en tenminste betrouwbaar te zijn.
(Degene die in een mercedes zitten schijnen hetzelfde meetbereik te hebben als die van de Rover L-serie motoren)
Is wel een stomme gewaarwording gas geven en er gebeurt niets

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Als je waardes ziet van de airflow hoeft het nog niet te betekenen dat de MAF goed werkt. Je moet kijken of de waarde van de airflow bij een aantal punten in het toerental bereik klopt.
Dit moet wel met een dicht gestuurde EGR klep, anders zijn de waardes onbetrouwbaar.
Alleen zo kan je kijken of je MAF goed werkt.
Dit moet wel met een dicht gestuurde EGR klep, anders zijn de waardes onbetrouwbaar.
Alleen zo kan je kijken of je MAF goed werkt.
Hij is echt stuk, je kan gas geven maar er gebeurt niets is echt een vreemde gewaarwording.
De vorige had ik stuk gemaakt door mijn motor te starten toen mijn standkachel net was gestart in zeer vochtige omstandigheden waardoor er stoom mijn luchtkanaal in gezogen werd
Gister zelfde gedaan na de hagelbuien om 1500 uur weer stoom en...........
Moet toch eens wat gaan doen aan mijn luchtinlaat
Maar een pierburg luchtmassa meter die Mercedes gebruikt heeft een betere output en blijft vrijwel gelijke waarden geven naarmate hij ouder wordt.
En ook omdat een pierburg beter werkt met mijn mafam.
Voor degene die er ook en nodig hebben, het partnr. van mercedes is; Luftmassenmesser Mercedes CDI Pierburg 7.22684.07.0
je kan deze zo monteren in de behuizing van Bosch
De vorige had ik stuk gemaakt door mijn motor te starten toen mijn standkachel net was gestart in zeer vochtige omstandigheden waardoor er stoom mijn luchtkanaal in gezogen werd

Gister zelfde gedaan na de hagelbuien om 1500 uur weer stoom en...........
Moet toch eens wat gaan doen aan mijn luchtinlaat

Maar een pierburg luchtmassa meter die Mercedes gebruikt heeft een betere output en blijft vrijwel gelijke waarden geven naarmate hij ouder wordt.
En ook omdat een pierburg beter werkt met mijn mafam.
Voor degene die er ook en nodig hebben, het partnr. van mercedes is; Luftmassenmesser Mercedes CDI Pierburg 7.22684.07.0
je kan deze zo monteren in de behuizing van Bosch
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII