startproblemen
startproblemen
was vandaag aan het rijden, slaat de auto af..., en niet meer aan.
enkel na het doorstarten een zachte `plof` en dat is alles.
nu heb ik de bougies eruit gedraaid en tadaa.., er is een vonk....,
er kwam echter wel rook uit de eerste cilinder na het eruit draaien van de bougie (enkel uit de eerste).
wat zou het kunnen zijn??
enkel na het doorstarten een zachte `plof` en dat is alles.
nu heb ik de bougies eruit gedraaid en tadaa.., er is een vonk....,
er kwam echter wel rook uit de eerste cilinder na het eruit draaien van de bougie (enkel uit de eerste).
wat zou het kunnen zijn??
Klinkt als verzopen. Wel vonk?! Op alle vier?! Bobine even vervangen misschien?! Maar klinkt wazig. Spuiten de injectoren wel in?! Brandstofpomp is ook te horen?
Viel de auto onder het rijden uit? En wat doet hij als je start met plankgas bij (even voorzichtig i.v.m. aanslaan en koude motor). Plankgas geeft namelijk een extra verrijking en andere vaste ontsteek waarden. Eigenlijk simuleer je een noodloop. Good luck!
Viel de auto onder het rijden uit? En wat doet hij als je start met plankgas bij (even voorzichtig i.v.m. aanslaan en koude motor). Plankgas geeft namelijk een extra verrijking en andere vaste ontsteek waarden. Eigenlijk simuleer je een noodloop. Good luck!

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
okee, het zit als volgt:
brandstofpomp slaat aan, 4 nieuwe bougies erin, en die vonken alle 4. Massa is goed......, cilinders gecheckt op water (voor eventuele lekke koppakking) maar alles is droog.
tevens gedaan: nieuw oliefilter + benzinefilter, nieuwe radiator..., nieuwe vloeistoffen (olie+koel.) Het peil is bij alles nog steeds goed.
hij heeft gelopen na deze operatie.., voor +/- 15 min.., reed door de straat en hij sloeg af.., en niet meer aan.
moet steeds testen met startkabels want mijn accu is nu ook al leeg.
oftewel.., HELP!!!!!!!!
brandstofpomp slaat aan, 4 nieuwe bougies erin, en die vonken alle 4. Massa is goed......, cilinders gecheckt op water (voor eventuele lekke koppakking) maar alles is droog.
tevens gedaan: nieuw oliefilter + benzinefilter, nieuwe radiator..., nieuwe vloeistoffen (olie+koel.) Het peil is bij alles nog steeds goed.
hij heeft gelopen na deze operatie.., voor +/- 15 min.., reed door de straat en hij sloeg af.., en niet meer aan.
moet steeds testen met startkabels want mijn accu is nu ook al leeg.
oftewel.., HELP!!!!!!!!
Bougiekabels zou je laatste 'kleine' optie zijn.
Ik zit nu eerder te denk aan een gaslek, dus een kapotte zuigerring of iets dergelijks. Met een gare koppakking zou je olie of water moeten kunnen vinden op de zuigers, of langs het blok, of er zou mayonaise moeten onstaan in het carter of koelvloeistof reservoir. Als je 'mazzel' hebt, heb je een gaslek door je pakking en blijven de andere kanalen onbemoeid, maar die kans is écht miniem en zou niet verklaren waarom hij juist afslaat als hij warm wordt, behalve de koudestart verrijking.
Het kan wel onderbouwd worden dat het een koppakking is, maar vaak start een auto wel gewoon met een gare pakking en slaat hij in ieder geval niet af tijdens het rijden.
Moeilijk gevalletje dit, de computer laten uitlezen kan in deze volgens mij geen kwaad! Kan zomaar een elektronisch foutje zijn! Een sensor waarvan hij afhankelijk wordt wanneer hij van de koudestart verrijking af gaat of iets dergelijks (niet logisch, na enkele seconden gaat hij al van deze 'noodloop' af, wel het proberen waard). Maar toch, eerst eens aan de kast voordat er doemverhalen over pakkingen en gaslekken je uit je slaap gaan houden.
Mocht je geen rare lekkages vinden van water en olie, probeer dan eens de auto warm te rijden en eventjes plankgas te rijden om te kijken of je ook merkbare vermogensverliezen hebt. Ik weet niet wat je rijstijl is?!

Ik zit nu eerder te denk aan een gaslek, dus een kapotte zuigerring of iets dergelijks. Met een gare koppakking zou je olie of water moeten kunnen vinden op de zuigers, of langs het blok, of er zou mayonaise moeten onstaan in het carter of koelvloeistof reservoir. Als je 'mazzel' hebt, heb je een gaslek door je pakking en blijven de andere kanalen onbemoeid, maar die kans is écht miniem en zou niet verklaren waarom hij juist afslaat als hij warm wordt, behalve de koudestart verrijking.
Het kan wel onderbouwd worden dat het een koppakking is, maar vaak start een auto wel gewoon met een gare pakking en slaat hij in ieder geval niet af tijdens het rijden.
Moeilijk gevalletje dit, de computer laten uitlezen kan in deze volgens mij geen kwaad! Kan zomaar een elektronisch foutje zijn! Een sensor waarvan hij afhankelijk wordt wanneer hij van de koudestart verrijking af gaat of iets dergelijks (niet logisch, na enkele seconden gaat hij al van deze 'noodloop' af, wel het proberen waard). Maar toch, eerst eens aan de kast voordat er doemverhalen over pakkingen en gaslekken je uit je slaap gaan houden.

Mocht je geen rare lekkages vinden van water en olie, probeer dan eens de auto warm te rijden en eventjes plankgas te rijden om te kijken of je ook merkbare vermogensverliezen hebt. Ik weet niet wat je rijstijl is?!

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ik weet niet of het je ooit is opgevallen maar de afstand tussen de aansluitpunten van je verdelerkap is maar miniem, dus dat omwisselen is een klein kunstje ongeacht de lengte van de kabel. Ok, zijn we er weer helemaal bij? 
Getekend: een knappe jongen.

Getekend: een knappe jongen.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Ik geloof wel dat dat niet het probleem is, maar het ging om het gemak van het omwisselen.
Nu even meer serieus. het klinkt wel alsof je ontsteking plotsklaps van tijd af is. Zit het hele ontstekingshuis niet los?
Wat ook mogelijk is is dat je distriebutieriem een tandje verschoten is.
Nu even meer serieus. het klinkt wel alsof je ontsteking plotsklaps van tijd af is. Zit het hele ontstekingshuis niet los?
Wat ook mogelijk is is dat je distriebutieriem een tandje verschoten is.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
