koeilvloeistof weg maar geen lekkage?
koeilvloeistof weg maar geen lekkage?
schiet mij maar weer lek
elke 100 km moet ik ongeveer 1 liter bijvullen
maar ik kan nergens geen lekkage vinden
geen druppel
olie is mooi schoon en blijft netjes op peil
fan doet het ook
heeft iemand hier enig idee van wat het kan zijn?
groeten
johan
elke 100 km moet ik ongeveer 1 liter bijvullen
maar ik kan nergens geen lekkage vinden
geen druppel
olie is mooi schoon en blijft netjes op peil
fan doet het ook
heeft iemand hier enig idee van wat het kan zijn?
groeten
johan
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Verbranden in de cylinders, en dan via de uitlaat weg.
1 van de vele manier waarop een koppakking stuk kan gaan.
1 van de vele manier waarop een koppakking stuk kan gaan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
idd behoorlijke kans dat het de waterpomp is. Doordat de spanning even van de riem af is geweest gaat hij lekken(omdat hij een beetje inslijt in het rubber, niet erg maar houd wel in dat hij niet goed meer terug buigt als de riem er af gaat)
Maar............als het de waterpomp is dan moet hij water lekken, en dat moet zichtbaar zijn.
Maar............als het de waterpomp is dan moet hij water lekken, en dat moet zichtbaar zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
ik heb vandaag precies hetzelfde gehad in me brm. keek in me koelvloeistof en zag dat het gemengd was met me olie en zag mayonaise... is dit ook de koppakking? echter als dit de koppaking is moet er toch ook olie lekken en het oliepeil dus minder worden? dit heb ik weer niet olie is schoon. nergens lekt er olie. ik had wel onlangs een beetje leak lock in me olie gedaan.... is het zeker dat me koppaking nu kapot is ? of is dit iets anders?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Waarom dat in vredesnaam?roverjob800 schreef:Precies mijn idee, dus gevreesd kan worden voor opnieuw een lekke koppakking.
Er lekt wat water weg, waarom zou de koppakking dan direct overlijden?
Zolang de olie bij de olie blijft, het water bij het water en uitlaatgassen in de cylinder/uitlaat. Dan is de koppakking heel!
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
heb nu toch gezien dat er ongeveer onder de distributieriem koelvloeistof lekt
daar zit toch de waterpomp?
is het dan niet een kwestie van een nieuwe waterpomp er op zetten?
118gtr zegt net wat ik ook denk
een kapotte waterpomp wil toch niet zeggen dat een paar maanden oude koppakking weer vervangen moet worden?
koelvloeistof is schoon en de olie ook
pyara pappoe: ik heb datzelfde probleem gehad, mayonaise achtige drab bij mijn koelvloeistof, heb 2 x bars leaks gebruikt maar het werd steeds erger ook al bleef mijn oliepeil goed en schoon, is echt je koppakking vrees ik
daar zit toch de waterpomp?
is het dan niet een kwestie van een nieuwe waterpomp er op zetten?
118gtr zegt net wat ik ook denk
een kapotte waterpomp wil toch niet zeggen dat een paar maanden oude koppakking weer vervangen moet worden?
koelvloeistof is schoon en de olie ook
pyara pappoe: ik heb datzelfde probleem gehad, mayonaise achtige drab bij mijn koelvloeistof, heb 2 x bars leaks gebruikt maar het werd steeds erger ook al bleef mijn oliepeil goed en schoon, is echt je koppakking vrees ik
bij de rover dealer in spijkenisse ongeveer 1100 euro inclusief distributieriem
bij een "gewone" garage ongeveer 900 euro
ik was gelukkig 500 kwijt bij een kennis
is een hoop geld maar anders komt het niet goed met de motor
bij mij begon het met een beetje drab in het koelvloeistofreservoir en een jaar later alleen nog maar drab
heb het toen toch maar laten maken en geluk gehad......
bij een "gewone" garage ongeveer 900 euro
ik was gelukkig 500 kwijt bij een kennis
is een hoop geld maar anders komt het niet goed met de motor
bij mij begon het met een beetje drab in het koelvloeistofreservoir en een jaar later alleen nog maar drab
heb het toen toch maar laten maken en geluk gehad......
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- Berichten: 2090
- Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
- Woonplaats: Ihren (D) Groningen
Re: koeilvloeistof weg maar geen lekkage?
En er is dus geen drup te vinden?kajomidy schreef: elke 100 km moet ik ongeveer 1 liter bijvullen
Wat denk je zelf?118GTR schreef: Waarom dat in vredesnaam?
Er lekt wat water weg, waarom zou de koppakking dan direct overlijden?
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

roverjob800 schreef:Wat denk je zelf?
dat zijn waterpomp naar de kloten is en als ie ze niet snel laat vervangen en het slaat tegen is zijn koppakingen straks weer voor de vuilbak.kajomidy schreef:heb nu toch gezien dat er ongeveer onder de distributieriem koelvloeistof lekt
ik snap niet waarom iemand zo gierig is en als de distriebutieriemen los zijn niet gewoon een nieuwe waterpomp laat steken. of het zou uit onwetendheid moeten zijn. en dan blijf je beter van een motor
MG ZR S1800