Nu zat ik wat rond te neuzen naar een belastingvrije auto op LPG voor erbij, en kwam ik een 3500 tegen op marktplaats.
Waar moet je op letten bij deze auto's en wat zijn jullie ervaringen met dit type? En wil dat een beetje, zon V8 op lpg?
Grt arthur
vraag over 3500 P6
vraag over 3500 P6
Laatst gewijzigd door arthur623 op di jul 01, 2008 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n V8 dat wil wel. Ik heb zelf een paar jaar geleden zo eentje gehad.
Ik vind deze echter wel heel goedkoop. Wees bedacht op mankementen. Dan dan denk ik vooral aan de base-unit die roest. Deze auto heeft namelijk een baseunit waarop alle plaatdelen geschroeft zijn. Dus 1. roest van buiten hoef niet erg te zijn (structureel kan er nog een goede base unit onder zitten) 2. geen roest van buiten zegt niets, het kan best zijn dat de base unit er onder helemaal rot is.
Conclusie: van een plaatje is er helemaal niets over te zeggen. Maar dit soort auto's in een mooie staat gaan makkelijk voor het dubbele weg.
Dat was de bangmaker. Nu het leuke deel: Dit zijn heerlijke auto's om in te rijden. Wegligging (hoewel veel bodyrol, en ouderwets) veel relaxter dan mijn nu moderne 420je. Oneffenheden voel je niet in de weg. De V8 geeft een hele mooie roffel. Je voelt je echt wel "king-of-the-road".
Veel succes met beslissen.
Ik vind deze echter wel heel goedkoop. Wees bedacht op mankementen. Dan dan denk ik vooral aan de base-unit die roest. Deze auto heeft namelijk een baseunit waarop alle plaatdelen geschroeft zijn. Dus 1. roest van buiten hoef niet erg te zijn (structureel kan er nog een goede base unit onder zitten) 2. geen roest van buiten zegt niets, het kan best zijn dat de base unit er onder helemaal rot is.
Conclusie: van een plaatje is er helemaal niets over te zeggen. Maar dit soort auto's in een mooie staat gaan makkelijk voor het dubbele weg.
Dat was de bangmaker. Nu het leuke deel: Dit zijn heerlijke auto's om in te rijden. Wegligging (hoewel veel bodyrol, en ouderwets) veel relaxter dan mijn nu moderne 420je. Oneffenheden voel je niet in de weg. De V8 geeft een hele mooie roffel. Je voelt je echt wel "king-of-the-road".
Veel succes met beslissen.
Natuurlijk rechtsgestuurd drukt de prijs flink en LPG only ook wel. Dat klopt, misschien is het an toch nog een aanrader. Als die zilver metallic trouwens origineel is, dan zou het wel eens om een VIP model kunnen gaan. De laatste modellen die van de band rolden hadden die uitvoering en de metallic zilver hoorde bij dat pakket.
Ik heb wat foto's neergezet. En als ik ze nu weer zie, begint het toch weer te kriebelen... Tja, dat komt ervan. Had ik hem maar niet moeten verkopen.
Onderdelen zijn wel aardig goed verkrijgbaar. Garage Smink heeft eigenlijk alles en ook een online-shop. www.smink.nl
Veel informatie ook bij:
www.aronline.co.uk
www.ruediger-wicke.de
Veel succes, plezier.











Ik heb wat foto's neergezet. En als ik ze nu weer zie, begint het toch weer te kriebelen... Tja, dat komt ervan. Had ik hem maar niet moeten verkopen.
Onderdelen zijn wel aardig goed verkrijgbaar. Garage Smink heeft eigenlijk alles en ook een online-shop. www.smink.nl
Veel informatie ook bij:
www.aronline.co.uk
www.ruediger-wicke.de
Veel succes, plezier.











hier ook een P6 liefhebber,
in mijn voorsteltopic een foto van mijn p6 3500 V8.
ik heb mijn rover toen ook voor ongeveer hetzelfde bedrag gekocht en hem als dagelijkse wagen gebruikt.
met de apk kwamen toen toch wat dingen naar voren.
mede door de garage smink en in apeldoorn zit ook nog iemand, met een paar garage boxen vol onderdelen,
kon ik goed-koop aan onderdelen komen en de wagen op de weg houden.
de mijne reed op gas en benzine, beide weinig last gehad,
alleen bij veel op gas rijden goed opletten dat er niks uitdroogd.
verder heel goed naar het plaatwerk en de body kijken,
het is een kwestie van plaatwerk los schroeven om iets te vervangen.
verder een niet al te ingewikkelde auto.
enne een rvs uitlaatsysteem doet wonderen onder zo'n wagen.
als dagelijks gebruik kun je met de V8 heel goed meekomen.
veel suc6 met het zoeken en hopelijk vindt je een goede!!
in mijn voorsteltopic een foto van mijn p6 3500 V8.
ik heb mijn rover toen ook voor ongeveer hetzelfde bedrag gekocht en hem als dagelijkse wagen gebruikt.
met de apk kwamen toen toch wat dingen naar voren.
mede door de garage smink en in apeldoorn zit ook nog iemand, met een paar garage boxen vol onderdelen,
kon ik goed-koop aan onderdelen komen en de wagen op de weg houden.
de mijne reed op gas en benzine, beide weinig last gehad,
alleen bij veel op gas rijden goed opletten dat er niks uitdroogd.
verder heel goed naar het plaatwerk en de body kijken,
het is een kwestie van plaatwerk los schroeven om iets te vervangen.
verder een niet al te ingewikkelde auto.
enne een rvs uitlaatsysteem doet wonderen onder zo'n wagen.
als dagelijks gebruik kun je met de V8 heel goed meekomen.
veel suc6 met het zoeken en hopelijk vindt je een goede!!
