Pagina 1 van 2
BAAL MAAND!!!
Geplaatst: di jun 24, 2008 5:00 pm
door Bouchee23
Hoeveel pech kan een persoon hebben in een maand zeg...
begin van de maand was ik 1,5 week erg ziek de week erna mn vriendin in ziekenhuis toen kreeg ik te horen dat mn broer was gevallen met zn motor en zn heup heeft gebroken en nu dus 3 maanden niet meer op zn been mag staan dus ook geen wedstrijden meer mag rijden
en van de week kwam er ineens rook onder mijn motorkap vandaanen een vreemde geur hebben ze de distrubutieriem vervangen plus waterpomp (moest nog gebeuren) maar ze dachten dat het daaraan lag blijkt dus nu niet zo te zijn mn koppakking is lek :S gaat me dus ongeveer 1000 euro kosten
het zit me niet mee :S
sorry dat ik dat hier vertel maar moest het ff kwijt
ik kan maar beter deze maand geen staatslot kopen met de pech die ik heb
Geplaatst: di jun 24, 2008 5:42 pm
door 118GTR
Er kwam rook onder je motorkap vandaan en ze dachten dat het aan de distributieriem lag
zoizo een distributieriem van een VVC kwamen ze daar een beetje uit? Hebben ze die 2de ook vervangen?
Geplaatst: di jun 24, 2008 5:58 pm
door Bouchee23
ja want het kon zijn dat mijn waterpomp vast zat en de riem eroverheen slipte en daardoor dei rook en rare lucht kwam maar ik had een vertande riem dus kon dat niet zijn
maar ja ging best wel zei die monteur allleen weinig ruimte onder de motorkap kon er dus heel moeilijk bij allemaal en hij zei dat het nogal onlogisch in elkaar was gezet
maar ja ook de 2 de riem vervangen en nog een riem voor stuurbekrachtiging ofzoiets zei die
Geplaatst: di jun 24, 2008 7:40 pm
door Frekkel
dus hebben ze de multieriem niet vervangen (er zijn alles samen nl 4 riemen als je ze allemaal wilt vervangen)
Geplaatst: di jun 24, 2008 9:16 pm
door 118GTR
Een distributieriem is altijd getand, dat kan niet anders.
Maar een VVC heeft 2 distributieriemen(alle twee dus getand)
En nog een multiribriem voor de dynamo/aircopomp en nog een 2de multiriem voor de stuurbekrachtigingspomp.
Geplaatst: wo jun 25, 2008 5:57 pm
door Bouchee23
aah ok ja dat weet ik niet ben geen monteur
maar nu blijkt mn radiator ook nog rot te zijn moet ook een nieuwe op
heb die auto nu 5 maanden
1 ding is zeker hijs dalik weer net als nieuw heb dalik al 2000 euro aan onkosten gehad op die auto word er beetje ziek van en heb er best wel spijt van dat ik hem heb gekocht maja das achteraf gepraat he
Geplaatst: wo jun 25, 2008 8:34 pm
door cococandy
Ach ik had me auto net 2 weken en me koppakking lag eruit

Vervolgens was er met het vervangen ervan verschillende dingen kapot gemaakt...wat met APK gemaakt moest worden..
enz
enz
nu 1.5 jaar verder; ben nog nie klaar, lekt nu olie uit of onder me motorblok op me distributieriem(dacht ik)..dus het beestje kan binnenkort wéér terug...
Maar ach..al met al..fijne auto, je ziet ze amper, en iedereen heeft het over 'jouw aparte auto'

Geplaatst: do jun 26, 2008 5:05 pm
door Bouchee23
ja dat is dan wel weer zo
je ziet ze vrij weinig had er van te voren nooit opgelet kende heel het type auto niet eens
ben er verder ook erg tevreden hoor rijd enorm fijn ligt enorm vast in de bochten zit fijn hoop dat het nu ff achter de rug is de problemen
Geplaatst: za jul 05, 2008 1:08 am
door rogiertje
Dit had ik dus ook...en toen me water/stuurpomp en toen was het allemaal weer opgelost. als je een beetje handig bent is het best zelf te fixen;)
Geplaatst: di jul 08, 2008 5:28 pm
door Bouchee23
mjah als je een brug hebt misschien wel
ik kan nergens bij onder de motorkap heel de motorruimte ligt vol kan nergens bij te groot blok eigenlijk hehe
heb m trouwens btw nog niet terug :S de revisie monteur had geen tijd en moest w88 op onderdelen deze week zou die klaar zijn
Geplaatst: za jul 26, 2008 10:32 am
door Bouchee23
en ik ben nog steeds aan het wachten op mn auto
de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets
ik word er een beetje onpasselijk van duurt nu veels te lang voor mijn gevoel
weet iemand daar misschien meer over of waar hun die informatie vandaan kunnen halen?
mvg wesley
Geplaatst: za jul 26, 2008 5:07 pm
door bam
Bouchee23 schreef:
de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets
mvg wesley
Jaja ze zijn er nog!! de echte kerels de dare devils.
Iedereen weet dat een vvc een zwitserse klok is en dat je al je info moet hebben voor dat je er aan begint.(dan weet je wat bij elkaar hoort en wat je vastbindt voor je het demonteerd)
Maar goed daar heb jij niets aan, ik hoop voor je dat het snel weer in orde komt.
Geplaatst: za jul 26, 2008 6:18 pm
door 118GTR
Een echte monteur markeert de tandwielen zelf, en zet ze dan gewoon weer terug zoals ze stonden.
En monteurs zonder VVC ervaring zouden de kop gewoon niet uit elkaar moeten halen. Metname de regelas in de vvc-units en daarbij nog eens die regelunit dat is lastig.
Hoe dan ook, als de boel weer in elkaar zit eerst even handmatig de krukas ronddraaien, niet direct proberen te starten. (gewoon met een dop 22 op de krukas poelie)
Geplaatst: zo jul 27, 2008 9:57 pm
door Bouchee23
oke das dus gewoon kut dan :S
ik hoop maar dat het goed komt ik zal tegen mijn monteur zeggen dat ie m niet mag starten eerst testen zoals jij zegt want ik wil natuurlijk niet dat ie dadelijk helemaal kapot loopt die revisie monteur ( daar heeft mijn monteur hem heen gebracht is wel helemaal klaar met vlakken en zo maar ja hij moet dus informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten.. ik zelf had ook al zoiets van waarom heeft diegene dat dan niet gemarkeerd ofzo :S is het misschien beter als ik met die kop naar van noort ga ofzo? en dat hun hem in elkaar zetten want ik heb er zo nog maar weinig vertrouwen in...
ik hoop maar dat alles goedkomt
mvg wesley
Geplaatst: za aug 02, 2008 7:32 pm
door Bouchee23
Ik heb mn autootje weer terug werd tijd onderhand
ze hebben via engeland informatie gekregen en zo weer alles goed gezet
wat bleek nou die kop is er al ooit af geweest en die hebben hem niet goed terug gezet alles stond verkeerd en waarschijnlijk hebben hun dezelfde bouten gebruikt als die erin zaten en die kan je maar 1 keer gebruiken omdat die de kop op spanning moeten houden en dat is dus niet gebeurt en daarom is die nu wer lek gegaan
nu zit er zo'n speciale pakking in en nieuwe bouten en alles staat weer goed wat ben ik blij dat ik mn auto weer in orde terug heb
iedereen hardstikke bedankt voor de hulp
misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen als ik ook een keer naar een meeting kom
mvg
wesley bouchee
Geplaatst: za aug 02, 2008 8:46 pm
door bam
Fijn om te horen dat het weer voor elkaar is!!
En nu maar weer genieten.