BAAL MAAND!!!
BAAL MAAND!!!
Hoeveel pech kan een persoon hebben in een maand zeg...
begin van de maand was ik 1,5 week erg ziek de week erna mn vriendin in ziekenhuis toen kreeg ik te horen dat mn broer was gevallen met zn motor en zn heup heeft gebroken en nu dus 3 maanden niet meer op zn been mag staan dus ook geen wedstrijden meer mag rijden
en van de week kwam er ineens rook onder mijn motorkap vandaanen een vreemde geur hebben ze de distrubutieriem vervangen plus waterpomp (moest nog gebeuren) maar ze dachten dat het daaraan lag blijkt dus nu niet zo te zijn mn koppakking is lek :S gaat me dus ongeveer 1000 euro kosten
het zit me niet mee :S
sorry dat ik dat hier vertel maar moest het ff kwijt
ik kan maar beter deze maand geen staatslot kopen met de pech die ik heb
begin van de maand was ik 1,5 week erg ziek de week erna mn vriendin in ziekenhuis toen kreeg ik te horen dat mn broer was gevallen met zn motor en zn heup heeft gebroken en nu dus 3 maanden niet meer op zn been mag staan dus ook geen wedstrijden meer mag rijden
en van de week kwam er ineens rook onder mijn motorkap vandaanen een vreemde geur hebben ze de distrubutieriem vervangen plus waterpomp (moest nog gebeuren) maar ze dachten dat het daaraan lag blijkt dus nu niet zo te zijn mn koppakking is lek :S gaat me dus ongeveer 1000 euro kosten
het zit me niet mee :S
sorry dat ik dat hier vertel maar moest het ff kwijt
ik kan maar beter deze maand geen staatslot kopen met de pech die ik heb
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er kwam rook onder je motorkap vandaan en ze dachten dat het aan de distributieriem lag 
zoizo een distributieriem van een VVC kwamen ze daar een beetje uit? Hebben ze die 2de ook vervangen?

zoizo een distributieriem van een VVC kwamen ze daar een beetje uit? Hebben ze die 2de ook vervangen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ja want het kon zijn dat mijn waterpomp vast zat en de riem eroverheen slipte en daardoor dei rook en rare lucht kwam maar ik had een vertande riem dus kon dat niet zijn
maar ja ging best wel zei die monteur allleen weinig ruimte onder de motorkap kon er dus heel moeilijk bij allemaal en hij zei dat het nogal onlogisch in elkaar was gezet
maar ja ook de 2 de riem vervangen en nog een riem voor stuurbekrachtiging ofzoiets zei die
maar ja ging best wel zei die monteur allleen weinig ruimte onder de motorkap kon er dus heel moeilijk bij allemaal en hij zei dat het nogal onlogisch in elkaar was gezet
maar ja ook de 2 de riem vervangen en nog een riem voor stuurbekrachtiging ofzoiets zei die
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een distributieriem is altijd getand, dat kan niet anders.
Maar een VVC heeft 2 distributieriemen(alle twee dus getand)
En nog een multiribriem voor de dynamo/aircopomp en nog een 2de multiriem voor de stuurbekrachtigingspomp.
Maar een VVC heeft 2 distributieriemen(alle twee dus getand)
En nog een multiribriem voor de dynamo/aircopomp en nog een 2de multiriem voor de stuurbekrachtigingspomp.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
aah ok ja dat weet ik niet ben geen monteur
maar nu blijkt mn radiator ook nog rot te zijn moet ook een nieuwe op
heb die auto nu 5 maanden
1 ding is zeker hijs dalik weer net als nieuw heb dalik al 2000 euro aan onkosten gehad op die auto word er beetje ziek van en heb er best wel spijt van dat ik hem heb gekocht maja das achteraf gepraat he
maar nu blijkt mn radiator ook nog rot te zijn moet ook een nieuwe op
heb die auto nu 5 maanden
1 ding is zeker hijs dalik weer net als nieuw heb dalik al 2000 euro aan onkosten gehad op die auto word er beetje ziek van en heb er best wel spijt van dat ik hem heb gekocht maja das achteraf gepraat he
Ach ik had me auto net 2 weken en me koppakking lag eruit 
Vervolgens was er met het vervangen ervan verschillende dingen kapot gemaakt...wat met APK gemaakt moest worden..
enz
enz
nu 1.5 jaar verder; ben nog nie klaar, lekt nu olie uit of onder me motorblok op me distributieriem(dacht ik)..dus het beestje kan binnenkort wéér terug...
Maar ach..al met al..fijne auto, je ziet ze amper, en iedereen heeft het over 'jouw aparte auto'

Vervolgens was er met het vervangen ervan verschillende dingen kapot gemaakt...wat met APK gemaakt moest worden..
enz
enz
nu 1.5 jaar verder; ben nog nie klaar, lekt nu olie uit of onder me motorblok op me distributieriem(dacht ik)..dus het beestje kan binnenkort wéér terug...
Maar ach..al met al..fijne auto, je ziet ze amper, en iedereen heeft het over 'jouw aparte auto'

en ik ben nog steeds aan het wachten op mn auto
de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets
ik word er een beetje onpasselijk van duurt nu veels te lang voor mijn gevoel
weet iemand daar misschien meer over of waar hun die informatie vandaan kunnen halen?
mvg wesley
de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets
ik word er een beetje onpasselijk van duurt nu veels te lang voor mijn gevoel
weet iemand daar misschien meer over of waar hun die informatie vandaan kunnen halen?
mvg wesley
Jaja ze zijn er nog!! de echte kerels de dare devils.Bouchee23 schreef: de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets
mvg wesley
Iedereen weet dat een vvc een zwitserse klok is en dat je al je info moet hebben voor dat je er aan begint.(dan weet je wat bij elkaar hoort en wat je vastbindt voor je het demonteerd)
Maar goed daar heb jij niets aan, ik hoop voor je dat het snel weer in orde komt.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een echte monteur markeert de tandwielen zelf, en zet ze dan gewoon weer terug zoals ze stonden.
En monteurs zonder VVC ervaring zouden de kop gewoon niet uit elkaar moeten halen. Metname de regelas in de vvc-units en daarbij nog eens die regelunit dat is lastig.
Hoe dan ook, als de boel weer in elkaar zit eerst even handmatig de krukas ronddraaien, niet direct proberen te starten. (gewoon met een dop 22 op de krukas poelie)
En monteurs zonder VVC ervaring zouden de kop gewoon niet uit elkaar moeten halen. Metname de regelas in de vvc-units en daarbij nog eens die regelunit dat is lastig.
Hoe dan ook, als de boel weer in elkaar zit eerst even handmatig de krukas ronddraaien, niet direct proberen te starten. (gewoon met een dop 22 op de krukas poelie)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
oke das dus gewoon kut dan :S
ik hoop maar dat het goed komt ik zal tegen mijn monteur zeggen dat ie m niet mag starten eerst testen zoals jij zegt want ik wil natuurlijk niet dat ie dadelijk helemaal kapot loopt die revisie monteur ( daar heeft mijn monteur hem heen gebracht is wel helemaal klaar met vlakken en zo maar ja hij moet dus informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten.. ik zelf had ook al zoiets van waarom heeft diegene dat dan niet gemarkeerd ofzo :S is het misschien beter als ik met die kop naar van noort ga ofzo? en dat hun hem in elkaar zetten want ik heb er zo nog maar weinig vertrouwen in...
ik hoop maar dat alles goedkomt
mvg wesley
ik hoop maar dat het goed komt ik zal tegen mijn monteur zeggen dat ie m niet mag starten eerst testen zoals jij zegt want ik wil natuurlijk niet dat ie dadelijk helemaal kapot loopt die revisie monteur ( daar heeft mijn monteur hem heen gebracht is wel helemaal klaar met vlakken en zo maar ja hij moet dus informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten.. ik zelf had ook al zoiets van waarom heeft diegene dat dan niet gemarkeerd ofzo :S is het misschien beter als ik met die kop naar van noort ga ofzo? en dat hun hem in elkaar zetten want ik heb er zo nog maar weinig vertrouwen in...
ik hoop maar dat alles goedkomt
mvg wesley
Ik heb mn autootje weer terug werd tijd onderhand
ze hebben via engeland informatie gekregen en zo weer alles goed gezet
wat bleek nou die kop is er al ooit af geweest en die hebben hem niet goed terug gezet alles stond verkeerd en waarschijnlijk hebben hun dezelfde bouten gebruikt als die erin zaten en die kan je maar 1 keer gebruiken omdat die de kop op spanning moeten houden en dat is dus niet gebeurt en daarom is die nu wer lek gegaan
nu zit er zo'n speciale pakking in en nieuwe bouten en alles staat weer goed wat ben ik blij dat ik mn auto weer in orde terug heb
iedereen hardstikke bedankt voor de hulp
misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen als ik ook een keer naar een meeting kom
mvg
wesley bouchee
ze hebben via engeland informatie gekregen en zo weer alles goed gezet
wat bleek nou die kop is er al ooit af geweest en die hebben hem niet goed terug gezet alles stond verkeerd en waarschijnlijk hebben hun dezelfde bouten gebruikt als die erin zaten en die kan je maar 1 keer gebruiken omdat die de kop op spanning moeten houden en dat is dus niet gebeurt en daarom is die nu wer lek gegaan
nu zit er zo'n speciale pakking in en nieuwe bouten en alles staat weer goed wat ben ik blij dat ik mn auto weer in orde terug heb
iedereen hardstikke bedankt voor de hulp
misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen als ik ook een keer naar een meeting kom
mvg
wesley bouchee