BAAL MAAND!!!

214 216 218 220 25
Bouchee23

BAAL MAAND!!!

Bericht door Bouchee23 »

Hoeveel pech kan een persoon hebben in een maand zeg...

begin van de maand was ik 1,5 week erg ziek de week erna mn vriendin in ziekenhuis toen kreeg ik te horen dat mn broer was gevallen met zn motor en zn heup heeft gebroken en nu dus 3 maanden niet meer op zn been mag staan dus ook geen wedstrijden meer mag rijden

en van de week kwam er ineens rook onder mijn motorkap vandaanen een vreemde geur hebben ze de distrubutieriem vervangen plus waterpomp (moest nog gebeuren) maar ze dachten dat het daaraan lag blijkt dus nu niet zo te zijn mn koppakking is lek :S gaat me dus ongeveer 1000 euro kosten

het zit me niet mee :S

sorry dat ik dat hier vertel maar moest het ff kwijt

ik kan maar beter deze maand geen staatslot kopen met de pech die ik heb
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er kwam rook onder je motorkap vandaan en ze dachten dat het aan de distributieriem lag Afbeelding

zoizo een distributieriem van een VVC kwamen ze daar een beetje uit? Hebben ze die 2de ook vervangen?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

ja want het kon zijn dat mijn waterpomp vast zat en de riem eroverheen slipte en daardoor dei rook en rare lucht kwam maar ik had een vertande riem dus kon dat niet zijn

maar ja ging best wel zei die monteur allleen weinig ruimte onder de motorkap kon er dus heel moeilijk bij allemaal en hij zei dat het nogal onlogisch in elkaar was gezet

maar ja ook de 2 de riem vervangen en nog een riem voor stuurbekrachtiging ofzoiets zei die
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

dus hebben ze de multieriem niet vervangen (er zijn alles samen nl 4 riemen als je ze allemaal wilt vervangen)
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een distributieriem is altijd getand, dat kan niet anders.

Maar een VVC heeft 2 distributieriemen(alle twee dus getand)

En nog een multiribriem voor de dynamo/aircopomp en nog een 2de multiriem voor de stuurbekrachtigingspomp.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

aah ok ja dat weet ik niet ben geen monteur

maar nu blijkt mn radiator ook nog rot te zijn moet ook een nieuwe op

heb die auto nu 5 maanden

1 ding is zeker hijs dalik weer net als nieuw heb dalik al 2000 euro aan onkosten gehad op die auto word er beetje ziek van en heb er best wel spijt van dat ik hem heb gekocht maja das achteraf gepraat he
cococandy

Bericht door cococandy »

Ach ik had me auto net 2 weken en me koppakking lag eruit ;)
Vervolgens was er met het vervangen ervan verschillende dingen kapot gemaakt...wat met APK gemaakt moest worden..
enz
enz
nu 1.5 jaar verder; ben nog nie klaar, lekt nu olie uit of onder me motorblok op me distributieriem(dacht ik)..dus het beestje kan binnenkort wéér terug...

Maar ach..al met al..fijne auto, je ziet ze amper, en iedereen heeft het over 'jouw aparte auto' ;)
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

ja dat is dan wel weer zo

je ziet ze vrij weinig had er van te voren nooit opgelet kende heel het type auto niet eens

ben er verder ook erg tevreden hoor rijd enorm fijn ligt enorm vast in de bochten zit fijn hoop dat het nu ff achter de rug is de problemen
rogiertje

Bericht door rogiertje »

Dit had ik dus ook...en toen me water/stuurpomp en toen was het allemaal weer opgelost. als je een beetje handig bent is het best zelf te fixen;)
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

mjah als je een brug hebt misschien wel

ik kan nergens bij onder de motorkap heel de motorruimte ligt vol kan nergens bij te groot blok eigenlijk hehe

heb m trouwens btw nog niet terug :S de revisie monteur had geen tijd en moest w88 op onderdelen deze week zou die klaar zijn
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

en ik ben nog steeds aan het wachten op mn auto

de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets

ik word er een beetje onpasselijk van duurt nu veels te lang voor mijn gevoel
weet iemand daar misschien meer over of waar hun die informatie vandaan kunnen halen?

mvg wesley
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Bouchee23 schreef: de revisie monteur moet informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten :S ivm de tandwielen en palletjes en hoe die moeten staan ofzoiets

mvg wesley
Jaja ze zijn er nog!! de echte kerels de dare devils.

Iedereen weet dat een vvc een zwitserse klok is en dat je al je info moet hebben voor dat je er aan begint.(dan weet je wat bij elkaar hoort en wat je vastbindt voor je het demonteerd)

Maar goed daar heb jij niets aan, ik hoop voor je dat het snel weer in orde komt.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Een echte monteur markeert de tandwielen zelf, en zet ze dan gewoon weer terug zoals ze stonden.
En monteurs zonder VVC ervaring zouden de kop gewoon niet uit elkaar moeten halen. Metname de regelas in de vvc-units en daarbij nog eens die regelunit dat is lastig.

Hoe dan ook, als de boel weer in elkaar zit eerst even handmatig de krukas ronddraaien, niet direct proberen te starten. (gewoon met een dop 22 op de krukas poelie)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

oke das dus gewoon kut dan :S

ik hoop maar dat het goed komt ik zal tegen mijn monteur zeggen dat ie m niet mag starten eerst testen zoals jij zegt want ik wil natuurlijk niet dat ie dadelijk helemaal kapot loopt die revisie monteur ( daar heeft mijn monteur hem heen gebracht is wel helemaal klaar met vlakken en zo maar ja hij moet dus informatie hebben hoe die hem weer in elkaar moet zetten.. ik zelf had ook al zoiets van waarom heeft diegene dat dan niet gemarkeerd ofzo :S is het misschien beter als ik met die kop naar van noort ga ofzo? en dat hun hem in elkaar zetten want ik heb er zo nog maar weinig vertrouwen in...

ik hoop maar dat alles goedkomt

mvg wesley
Bouchee23

Bericht door Bouchee23 »

Ik heb mn autootje weer terug werd tijd onderhand

ze hebben via engeland informatie gekregen en zo weer alles goed gezet

wat bleek nou die kop is er al ooit af geweest en die hebben hem niet goed terug gezet alles stond verkeerd en waarschijnlijk hebben hun dezelfde bouten gebruikt als die erin zaten en die kan je maar 1 keer gebruiken omdat die de kop op spanning moeten houden en dat is dus niet gebeurt en daarom is die nu wer lek gegaan

nu zit er zo'n speciale pakking in en nieuwe bouten en alles staat weer goed wat ben ik blij dat ik mn auto weer in orde terug heb

iedereen hardstikke bedankt voor de hulp
misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen als ik ook een keer naar een meeting kom

mvg

wesley bouchee
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Fijn om te horen dat het weer voor elkaar is!!

En nu maar weer genieten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie