Achterremmen 216SLi

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Het terugdraaien van een Remcilinder wil nog weleens erg stroef gaan, aangezien je ook tegen de druk van de remvloeistof indraait...

Optie is om de dop van je remvloeistof reservoir los te maken en op dan de cilinder terugdraaien... gaat iets makkelijker...

Vaak is het grootste probleem dat je het specifieke gereedschap niet hebt... GRote schroevendraaier werkt in dit geval wel het beste...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Mijn advies:

cellofaanfolie over het remvloeistof reservoir spannen,
op deze manier sluit je het systeem af, als je dan de klauw volledig loshaalt, verlies je wel wat vloeistof, maar niet de alles, aangezien de vloeistof wordt tegen gehouden....

Heb hetzelfde gedaan met vervangen van mijn hulpkoppelingscilinder. Dat ging perfect
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Gewoon met wat grof geweld, zorg alleen dat je het metaal niet beschadigt. Ik doe het gewoon met een grote tang, meestal met het remblokje nog op zijn plek, zodat ik de zuiger niet kan beschadigen.

Als de remdruk echt nog zo hoog is, dan kun je wel wat vloeistof laten ontsnappen via de ontluchtingsnippel(die zit in de buurt van de waar de remslang de klauw in gaat), maar dit heb ik nog nooit hoeven doen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie