Nieuwe condensor gesloopt?

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Nieuwe condensor gesloopt?

Bericht door Sander02 »

Shit zooi, vandaag m'n condensor vervangen.

Nu zijn er 2 dingen misgegaan.

1) twee van die schroefjes die de houder voor de ventilator die tegen de condensor aanzit vasthouden konden niet los. Dus uitgeboord. Houdertje overgezet naar nieuwe condensor en 2 vervangende schroefjes opgezocht. 1 erin gedraaid en toen bedacht ik me ineens van shit, daar zit een scherp puntje aan en aan de originele is die er juist af. En ook was het schroefje net iets langer. Er weer uitgehaald, maar ja door dat schroef gaatje kan ik niet zien of ik de condensor lek gemaakt heb. Zie wel een soort van deukje.

2) dit is ook weer echt shit. Ik kreeg de moer van de slang niet makkelijk erop en die zat er toch echt recht op. Dus uiteindelijk toch maar met wat kracht doorgedraaid, maar op een gegeven moment zag je duidelijk dat die scheef ging, dus moer eraf en ja hoor, het hele schroefdraad van de condensor weg. Alleen maximaal nog een halve centimeter goed.

Wat bleek nauw, de oude condensor had dat ook. Toen keek ik naar binnenkant moer, allemaal plat.

De andere slang moer wilde sowieso al helemaal niet erop. Steeds na 1 slag zat die weer los.

Echt pokkezooi. Heb de 2 slangen maar afgeloten en ff vastgeklempt.

Dus nu moet ik nieuw slangen zien te vinden. Ik heb niet de airco uit de fabriek, maar iets later erin gezet.

Ik hoop maar dat die ene slang nog goed vast te zetten is op het overgebleven stukje schroefdraad. Anders misschien wat van dat hoe heet het ook al weer tape er tussen wat ook bij koppelingen van verwarmingsbuizen wordt gebruikt.

Ik heb de condensor trouwens vervangen door de voorbumper eraf te halen. Dat ging namelijk vrij makkelijk. Draaide 2 schroefjes los en toen lag de helf van m'n bumper al op de grond zeg maar. :mrgreen:
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ow en ik had dus 143 euro gedokt voor dat ding. :|
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Was lek en de koppelingen aan de slangen moesten worden vervangen omdat schroefdraad dus kapot was. Had er zelf geen zin meer in. Laten doen voor 600 euro. Nieuw condensor, droger/schoonmaken/vullen, etc.
416SI 1996
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

:oops: :blink:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

ja balen he. De prijs was best hoog. Zal de details vanavond wel ff posten.
Al had ik 'm niet lek gemaakt had het dus zowiezo minimaal 150 euro goedkoper geweest, want ze konden met het overgebleven schroefdraad nog goed de slang bevestigen.
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

loon 116, condensor 147, droger 27,50, reinigen en ontdoen van bladeren (scheen helemaal vol te zitten) 58, vullen 98 en dan nog de koppelingen, stuk slang en ander klein materiaal.
416SI 1996
Plaats reactie