Pagina 1 van 1
Andere motor?
Geplaatst: do mei 22, 2008 11:05 am
door Marinus
Nou vraag ik mij dus af je hebt zoveel mods voor de mgf,
is het nou niet makkelijker om dit blok van een toyota 1.8 VVTL-I
erin te leggen of is dat een stomme vraag?
Van wat ik begrepen heb ligt deze ook in de lotus en heeft hij 190 pk!
Nogmaals ik ben nieuw hierin ik heb de mijne net een paar weken.
Geplaatst: vr mei 23, 2008 12:04 am
door MGF MPi
Dat gaat ZEKER geen gemakkelijke klus worden, maar met veel geld en handigheid is alles mogelijk natuurlijk.

Geplaatst: vr mei 23, 2008 12:53 am
door Bruno
Inderdaad, zo kan je er ook een V8 inleggen

, of m.a.w. , alles is mogelijk, alles heeft zijn prijs. T'is in ieder geval nog niet gedaan op een F/TF bij mijn weten. Er zijn goedkopere en veel simpelere manieren om aan 190 pk te geraken op een F/TF.

Geplaatst: vr mei 23, 2008 10:18 am
door Marinus
Bruno schreef:veel simpelere manieren om aan 190 pk te geraken op een F/TF.

Bij mike satur automotive kan je wel veel kopen,
maar of je dan aan die 190 pk komt daar kan ik geen
wijs uit want er staan geen pk bij
Geplaatst: vr mei 23, 2008 12:27 pm
door Frekkel
en waarom zou je zo'n kutblok als de vtti erinleggen?
Geplaatst: vr mei 23, 2008 12:36 pm
door Marinus
Frekkel schreef:en waarom zou je zo'n kutblok als de vtti erinleggen?
Is het en kutblok dan??zoals ik al heb gezegd ik heb
er geen verstand van, daarom stel ik de vraag hier
Geplaatst: vr mei 23, 2008 6:59 pm
door Dutch
is geen slecht blok, op std internals is 300pk mogelijk als je van nasp afstapt
Geplaatst: za mei 24, 2008 12:00 am
door Marinus
Dutch schreef:is geen slecht blok, op std internals is 300pk mogelijk als je van nasp afstapt
Je bedoelt als je er een turbo opzet?
Geplaatst: za mei 24, 2008 12:58 am
door Bruno
Het Toyota blok is zeker een fantastich blok. Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden en vond het een geweldig blok qua rij-karakteristiek, neem daar de hoge betrouwbaarheid bij en je hebt een top blok. Misschien nu minder revolutionair als het K-blok indertijd, maar des al niet te min, als ik er morgen een 2eH Elise bij koop, ga ik toch voor het toyota blok. In een MG hoort IMO dan weer gewoon de K-blok, punt. Wil je meer vermogen, tune dan gewoon de K, t'zal je in ieder geval minder kopzorgen opleveren IMO, ondanks tunen uiteraard niet altijd van een leien dakje loopt, ik kan er van meepraten.
Geplaatst: za mei 24, 2008 8:18 am
door Marinus
Bruno schreef:Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden.

dat lijkt mij echt een leuke auto om in te rijden.
Dus het is helemaal niet zo'n stomme vraag om een toyota blok te leggen
ik weet dat ze betrouwbaar zijn heb zelf nog een RAV4 en nog nooit problemen mee gehad.
Maar wat betreft mijn MG is het dus verstandiger om het originele blok te tunen
Geplaatst: za mei 24, 2008 11:35 am
door Frekkel
toyota blok levert minder vermogen per kg, en is in de elises nu nog trager als toen.
daarnaast is het een saai blok met te liniair vermogen dat nog eens minder koppel levert ook.
Geplaatst: za mei 24, 2008 7:05 pm
door MG_XPower
Dan heb je zeker NIET niet met de VVTI-L gereden.
Daar ik niks lineair aan.
Over de normale uitvoeringen kan ik (en Bruno) niet spreken.
Geplaatst: za mei 24, 2008 9:42 pm
door Bruno
inderdaad, niks lineair (zoals een VVC btw). Vanaf 6000 Rpm krijg je een brute duw in de rug en verandert de motor plots van sound en karakteristiek.
Geplaatst: zo mei 25, 2008 11:39 am
door Frekkel
ja maar daar heb je het, kijk eens waar de max. koppel en vermogenswaarden worden gehaald
ik spreek hier over het standaard vvti blokje in vergelijking met de vvc.
ga dat vvtil blok dan eens vergelijken met de K die in de exige zat. die was ook hoogtoeriger
Geplaatst: zo mei 25, 2008 7:49 pm
door Marinus
Bruno schreef:Vanaf 6000 Rpm krijg je een brute duw in de rug en veranderd de motor plots van sound en karakteristiek.
?? tot hoever gaat de toerenteller dan?
Dit gaat mij allemaal m'n pet te boven hoor?
Geplaatst: zo mei 25, 2008 8:07 pm
door Frekkel
Marinus schreef:
?? tot hoever gaat de toerenteller dan?
Dit gaat mij allemaal m'n pet te boven hoor?
als het max vermogen pas op 7800 vrij komt...