Nou vraag ik mij dus af je hebt zoveel mods voor de mgf,
is het nou niet makkelijker om dit blok van een toyota 1.8 VVTL-I
erin te leggen of is dat een stomme vraag?
Van wat ik begrepen heb ligt deze ook in de lotus en heeft hij 190 pk!
Nogmaals ik ben nieuw hierin ik heb de mijne net een paar weken.
Inderdaad, zo kan je er ook een V8 inleggen , of m.a.w. , alles is mogelijk, alles heeft zijn prijs. T'is in ieder geval nog niet gedaan op een F/TF bij mijn weten. Er zijn goedkopere en veel simpelere manieren om aan 190 pk te geraken op een F/TF.
Het Toyota blok is zeker een fantastich blok. Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden en vond het een geweldig blok qua rij-karakteristiek, neem daar de hoge betrouwbaarheid bij en je hebt een top blok. Misschien nu minder revolutionair als het K-blok indertijd, maar des al niet te min, als ik er morgen een 2eH Elise bij koop, ga ik toch voor het toyota blok. In een MG hoort IMO dan weer gewoon de K-blok, punt. Wil je meer vermogen, tune dan gewoon de K, t'zal je in ieder geval minder kopzorgen opleveren IMO, ondanks tunen uiteraard niet altijd van een leien dakje loopt, ik kan er van meepraten.
Bruno schreef:Ik heb een hele tijd met een Exige mogen rijden.
dat lijkt mij echt een leuke auto om in te rijden.
Dus het is helemaal niet zo'n stomme vraag om een toyota blok te leggen
ik weet dat ze betrouwbaar zijn heb zelf nog een RAV4 en nog nooit problemen mee gehad.
Maar wat betreft mijn MG is het dus verstandiger om het originele blok te tunen
toyota blok levert minder vermogen per kg, en is in de elises nu nog trager als toen.
daarnaast is het een saai blok met te liniair vermogen dat nog eens minder koppel levert ook.
ja maar daar heb je het, kijk eens waar de max. koppel en vermogenswaarden worden gehaald
ik spreek hier over het standaard vvti blokje in vergelijking met de vvc.
ga dat vvtil blok dan eens vergelijken met de K die in de exige zat. die was ook hoogtoeriger