ik ben dus zo'n sukkel die een vriendin even in zijn auto laat rijden..., eindstand..., koppeling versleten, in 1 dag!!!!!
lijkt wel of ik nu een automaat rijd.
wat kan ik het beste monteren, zeker gezien ik nog een ander blok wil monteren.
het gaat om een 214 si mk3
oftewel.., heeft de 1.8 vvc dezelfde bak, en de 2.0 T?
De mgzr 105 heeft een andere diameter koppelingsplaat, maar wel de r65 bak.., past deze ook? (hier hebben ze nl. een sportkoppeling van, voor een rover 214 mk3 niet)
de kosten komen om te laten doen zo rond de 7 à 800 euro, dus misschien is een swap nu wel een goed plan.
(heb de auto nu iig niet elke dag nodig)
advies bitte!?!@?!
koppeling vraag
bak is prima, gaat enkel om de koppeling en drukgroep. maar dacht zoiets van, als ik dan toch een swap wil doen, misschien dan beter nu.
en heb het een en ander gelezen over sportkoppelingen (nee, geen RACE!!) en in combinatie met een lichter vliegwiel. Waar kan ik die halen?
heb a gevonden : OMP, komt op 320,- voor de koppelingsset
x-power, komt op 550,- vopor de koppelingsset
en heb het een en ander gelezen over sportkoppelingen (nee, geen RACE!!) en in combinatie met een lichter vliegwiel. Waar kan ik die halen?
heb a gevonden : OMP, komt op 320,- voor de koppelingsset
x-power, komt op 550,- vopor de koppelingsset
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb een geupgrade koppeling en een drukgroep die wat meer klemkracht heeft.
Maar ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat het zin heeft op een normale auto, en ik zou er dan ook niet extra geld aan uitgeven. Volgens mijn verbrand/slijt zo'n sport koppeling net zo hard als niet harder dan een gewone.
Verlicht vliegwiel wordt vrij lastig in Nederland, ik heb er nog nooit 1 te koop zien staan. Het meest zinnig lijkt me een bestaande te laten afdraaien. Ik heb er overgens zelf wel 1 liggen voor een R65 maar die is bedoelt voor de oudere ecu's (1990~1995 2-pole vliegwiel)
Maar ik kan me eerlijk gezegt niet voorstellen dat het zin heeft op een normale auto, en ik zou er dan ook niet extra geld aan uitgeven. Volgens mijn verbrand/slijt zo'n sport koppeling net zo hard als niet harder dan een gewone.
Verlicht vliegwiel wordt vrij lastig in Nederland, ik heb er nog nooit 1 te koop zien staan. Het meest zinnig lijkt me een bestaande te laten afdraaien. Ik heb er overgens zelf wel 1 liggen voor een R65 maar die is bedoelt voor de oudere ecu's (1990~1995 2-pole vliegwiel)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!