Pagina 1 van 3

Ongeluk 420Si - Geratel op een mysterieuze wijze verdwenen

Geplaatst: wo mar 19, 2008 10:03 pm
door R!K
Hallo,

Vandaag heeft mijn broer een ongeluk gehad met de 420Si. Na het ongeluk is de benzinestop in werking getreden waarna er niet meer mee gereden kan worden. Inmiddels is de auto afgevoerd naar de garage die 2700 euro vragen voor reparatie. Omdat dit ons te veel lijkt willen we de auto terug naar huis brengen (1.5 km), maar rijden gaat dus niet omdat de benzinestop in werking is getreden.

Heeft iemand enig idee hoe deze benzinestop verwijderd kan worden?

Heel erg bedankt voor de reacties!

Geplaatst: wo mar 19, 2008 10:54 pm
door Järv
Ik weet dat die stop in de haynes manual staat .... en dat als je 'm indrukt de hele boel het weer doet .....
.... maar ik heb mijn haynes aan Bart gegeven, dus ik kan het helaas niet voor je opzoeken.

Maar een ieder met een haynes voor een 400 kan het je vertellen.

Geplaatst: wo mar 19, 2008 11:38 pm
door Rvelleko
In mijn R200 onderhoudsboekje staat ook dat je het knopje moet indrukken en daarna werkt alles weer

Geplaatst: wo mar 19, 2008 11:48 pm
door R!K
@Rvelleko: Waar zit dat knopje bij jou ergens?

@Rover: bedankt voor je reactie! Was wel van plan om indien de schade wordt gerepareerd, zo'n boek te kopen maar voor die tijd wil ik hem al eigenlijk thuis hebben staan. Dus als iemand anders zo´n boek heeft en er even in wil kijken, graag!

Geplaatst: do mar 20, 2008 12:19 am
door Rvelleko
Afbeelding

Geplaatst: do mar 20, 2008 8:06 am
door Järv
google is your friend:
the fuel cut off switch is located bhind the front ashtray on drivers side of center concole by pressing the rubber top to reset it ,it is there if in a\collision it cuts fuel supply helping to avoid a fire
2 months ago
Source(s):
Page 81 Rover 45 owners handbook(same as the 400)
fuel cut off......the fuel cut off switch is to the left of the clutch near the back off the centre console and automatically cuts off in an accident.(bij een engels auto :!: )

Geplaatst: do mar 20, 2008 8:54 pm
door R!K
Bedankt voor alle reacties!

Het knopje zat inderdaad achter de asbak en was een kwestie van indrukken. Omdat er motorisch niets is beschadigd, wilden we de auto starten, maar helaas. De startmotor draaide rond, maar kreeg de motor niet aan de praat. We hebben ook de accu gecheckt, maar het voltage was netjes 12 Volt.

Weet iemand wat daar de reden van het niet-starten kan zijn?

Bedankt voor het nemen voor de moeite om het topic te lezen/beantwoorden! Omdat ik zelf van plan ben toch een poging te wagen de auto te repareren (motorisch is er immers niets beschadigd; alleen koplamp, mistlamp, motorkap en bumper), zullen er nog veel vragen rijzen. De komende tijd zal ik hier regeld te vinden zijn!

Bedankt!

Geplaatst: vr mar 21, 2008 10:32 am
door zijnstra
R!K schreef:Bedankt voor alle reacties!

Het knopje zat inderdaad achter de asbak en was een kwestie van indrukken. Omdat er motorisch niets is beschadigd, wilden we de auto starten, maar helaas. De startmotor draaide rond, maar kreeg de motor niet aan de praat. We hebben ook de accu gecheckt, maar het voltage was netjes 12 Volt.

Weet iemand wat daar de reden van het niet-starten kan zijn?

Bedankt voor het nemen voor de moeite om het topic te lezen/beantwoorden! Omdat ik zelf van plan ben toch een poging te wagen de auto te repareren (motorisch is er immers niets beschadigd; alleen koplamp, mistlamp, motorkap en bumper), zullen er nog veel vragen rijzen. De komende tijd zal ik hier regeld te vinden zijn!

Bedankt!
heb onlangs vrijwel hetzelfde ongelukje gehad.

motor liep eerst ook niet meer of heel slecht. bleek dat de luchtaanvoer was geblokkeerd door een groot stuk afgebroken plastic van het luchtfilterhuis.

heb zelf de motorkap, bumper, koplamp, knipperlicht vervangen, en ipv het kapotte luchtfilterhuis een K&N 57i gemonteerd, en heb direct ook maar 2 mistlampen aangeschaft.

voor het meeste plaatwerk kun je terecht bij: www.artaparts.nl of www.winparts.nl andere onderdelen kun via de officiele roverparts dealer halen: www.xpartautoservicecentre.nl

en het loont natuurlijk altijd om op marktplaats en eBay te kijken en uiteraard hier in het topic gevraagd/tekoop

Geplaatst: za mar 22, 2008 9:04 pm
door R!K
Hallo,

Gisteren bezig geweest om de schade te "inventariseren". Datgene dat nog vervangen dient te worden zijn de rechter koplamp en de ruit. Zoals de auto er uit zag toen hij weer bij ons stond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de volgende foto is weer een nieuwe tweedehandse "snelheidsremmer" (groen) bevestigd:

Afbeelding

Vandaag naar een autosloperij geweest hier in het dorp en toevallig hadden zij een motorkap en bumper (en de snelheidsremmer van de vorige foto) liggen die ik goed kon gebruiken. De kleur was dan wel groen maar daar moeten we maar even doorheen kijken. Inmiddels zit die motorkap er goed en wel op. De bumper gaat er morgen op.

Enige probleem is nog dat de motor nog altijd niet wil starten. Terwijl hier niets is beschadigd wil hij niet aanslaan. De accu is er een meer dan een dag vanaf geweest om op te laden maar nog altijd brandt het acculampje in het interieur. Zou het kunnen dat de leidingen door de fuelcut helemaal leeggelopen zijn waardoor er in eerste instantie geen benzine bij de bougies komt, enkel lucht? Niemand een idee?

@zijnstra: Heb jij goede ervaringen met die "nep koplampen"? Heb vandaag gehoord (bij de sloperijen dus niet objectief) dat deze niet goed zouden passen. Heb jij daar slechte ervaring mee?

Hopelijk kan ik de volgende keer melden dat de motor weer loopt ;-)

Grtjs

Geplaatst: za mar 22, 2008 9:14 pm
door Rvelleko
Auuuwww :|

Ik hoop voor je dat alles snel weer goed komt, succes

Geplaatst: zo mar 23, 2008 3:02 am
door mvg1973
Volgens mij had er iemand zijn gordel niet om.

Toch geen ernstige verwondingen he

Geplaatst: zo mar 23, 2008 2:44 pm
door zijnstra
R!K schreef:@zijnstra: Heb jij goede ervaringen met die "nep koplampen"? Heb vandaag gehoord (bij de sloperijen dus niet objectief) dat deze niet goed zouden passen. Heb jij daar slechte ervaring mee?
Grtjs
lampen heb ik niet imitatie, die kon ik nergens vinden. heb er dus 1 origineel bij xpart vandaan. die past dus altijd.

maar je kunt het beste gewoon MP en eBay wat aflopen, dan vind je vast wel een koopje. koplampen van de 25 zijn zeldzaam, maar die van jou zijn wel te vinden denk ik. miss. heeft van noort er ook nog wel 1 liggen.

of je kunt natuurlijk nu je toch bezig bent een set angeleyes er in planten :lol: :lol:

wat doet de motor precies niet? de startmotor slaat wel aan? puur een probleem met benzine aanvoer? of doet hij helemaal niets?

Geplaatst: zo mar 23, 2008 3:44 pm
door MARTIN
:mrgreen: heb je de resetknop achter de middenconsole goed ingedrukt?

Geplaatst: zo mar 23, 2008 4:30 pm
door R!K
@mvg1973: Dat is dus het vreemde, hij had z'n gordel wel om. Hij heeft een vreemde draai moeten maken met z'n nek/hoofd om zo tegen het raam aan te komen. Heeft er nu nog wel last van, maar volgens de dokter moest het met rust goed komen.

@zijnstra: Ik zal nog wat sloperijen opbellen in de buurt, eens kijken of zij nog een werkende koplamp hebben liggen voor een schappelijke prijs.
Wat de motor betreft, de doet startmotor het wel. Die hoor je z'n werk doen. De motor wil gewoon niet aan slaan.

@ marvon: Met de resetknop achter de middenconsole bedoel je het knopje achter de asbak, neem ik aan. Die heb ik goed ingedrukt dus kan niet de oorzaak, zijn lijkt me.

Geplaatst: zo mar 23, 2008 4:38 pm
door MARTIN
Wat de motor betreft, de doet startmotor het wel. Die hoor je z'n werk doen. De motor wil gewoon niet aan slaan.
dit lijkt erg veel op het feit dat de resetknop nog niet gereset is.
deze sluit nl alleen de benzienetoevoer af ,maar er kan wel gestart worden.

Geplaatst: zo mar 23, 2008 4:40 pm
door zijnstra
die knop zit toch niet achter de asbak? maar onder de kap?