CO waarde is te hoog
CO waarde is te hoog
Hallo iedereen,
Ik ben voor de apk geweest en daarbij is de gemeten co-waarde te hoog.
iemand een tip of truc wat ik nu het beste kan doen?
Ik heb mijn sportfilter al vervangen door mn standaard filter maar dat maakte niet echt verschil, ik heb de auto ook al flink warm gereden maar dat mocht niet baten.
De waarde is alleen te hoog op toeren dan loopt ie op bij stationair loopt ie goed.
Ik heb wel wat gelezen over een scheurtje maken in de vacuumslang?
Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
Het gaat om een 214si uit 96.
Groeten Peter
Ik ben voor de apk geweest en daarbij is de gemeten co-waarde te hoog.
iemand een tip of truc wat ik nu het beste kan doen?
Ik heb mijn sportfilter al vervangen door mn standaard filter maar dat maakte niet echt verschil, ik heb de auto ook al flink warm gereden maar dat mocht niet baten.
De waarde is alleen te hoog op toeren dan loopt ie op bij stationair loopt ie goed.
Ik heb wel wat gelezen over een scheurtje maken in de vacuumslang?
Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
Het gaat om een 214si uit 96.
Groeten Peter
- metro '82
- Metro addict
Hebben wij vorig jaar ook bij een 214 gehad.
Bleek die testkast een storing te hebben.
Kwamen ze pas na een aantal auto's achter.
Misschien is dit bij jou nu ook wel het geval.
Succes, Bert.
Bleek die testkast een storing te hebben.
Kwamen ze pas na een aantal auto's achter.
Misschien is dit bij jou nu ook wel het geval.
Succes, Bert.

Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl
De dealer heeft de auto uitgemeten daarbij bleek dat de lamda sonde niks meer deed....
Ik heb vanmorgen de sonde vervangen en daarna met lekker opgestookte motor de co meting gedaan die was nog steeds veels te hoog!!
Ik ben een beetje radeloos en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen vast bedankt
groeten Peter
Ik heb vanmorgen de sonde vervangen en daarna met lekker opgestookte motor de co meting gedaan die was nog steeds veels te hoog!!
Ik ben een beetje radeloos en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen vast bedankt
groeten Peter
http://www.innovam.nl/apktroubleshooter ... aspx?id=25
kijk daar eens, miss. heb je daar iets aan.
staat ook dat je al je stroomverbruikende delen zoveel mogelijk uit moet hebben staan. (miss. helpt het)
kan ook zijn dat je KAT z'n beste tijd heeft gehad, en dus de werking ervan niet meer goed is.
De test bestaat uit twee onderdelen. Eerst wordt er bij een stationair draaiende motor gekeken naar de CO-uitstoot. Vervolgens wordt, als de motor 3000 toeren maakt, weer de uitstoot gemeten, en wordt er gekeken naar de verhouding tussen de verschillende uitlaatgassen. Dit is de Lambda-waarde en deze moet tussen de 0,97 en 1,03 zijn.
welke waarden heb je nu dan??
kijk daar eens, miss. heb je daar iets aan.
staat ook dat je al je stroomverbruikende delen zoveel mogelijk uit moet hebben staan. (miss. helpt het)
kan ook zijn dat je KAT z'n beste tijd heeft gehad, en dus de werking ervan niet meer goed is.
De test bestaat uit twee onderdelen. Eerst wordt er bij een stationair draaiende motor gekeken naar de CO-uitstoot. Vervolgens wordt, als de motor 3000 toeren maakt, weer de uitstoot gemeten, en wordt er gekeken naar de verhouding tussen de verschillende uitlaatgassen. Dit is de Lambda-waarde en deze moet tussen de 0,97 en 1,03 zijn.
welke waarden heb je nu dan??
De waarde moet onder de 0,3 zijn maar loopt op tot 3,0 ongeveer de waarde van de lambda weet ik zo niet.... de dealer heeft laatst alle sensoren uitgemeten daaruit bleek dat de lambda niks meer deed dus heb ik die vervangen.
De kat is volgens mij ook nagekeken en die was nog goed
Blijkt dus nu dat er nog iets anders is en ik heb echt geen flauw idee wat.......
De kat is volgens mij ook nagekeken en die was nog goed
Blijkt dus nu dat er nog iets anders is en ik heb echt geen flauw idee wat.......
hoe hebben ze dat nagekeken dan?lobster 214 si schreef: De kat is volgens mij ook nagekeken en die was nog goed
want je kan inprinciepe aan de hand van een 4-gas meting zien dat de kat wel niet goed meer werkt. en niet door er gewoon even aan de buitenkant naar te kijken.
een te hoge waarde is vaak wel een teken dat de KAT niet goed meer werkt. heb ook wel verhalen gehoord dat een KAT ongeveer 100.000 km. mee gaat, maar of dit waar is weet ik niet.