Bubbles met dakraampjes opgelet

214 216 218 220 25
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bubbles met dakraampjes opgelet

Bericht door artemis »

De mensen die een bubble hebben met een origineel dakraampje (zoals de mijne) wil ik hierbij toch even waarschuwen voor roest!

Ik ging vandaag mijn Rover ophalen bij van Noort en thuis aangekomen, zagen wij dat het rubber om het raampje gedeeltelijk los was gekomen (dit was gebeurd omdat wij het raampje open hadden gehad), en kreeg een beroerte toen ik zag wat eronder zat, één en al roest :? :shock:

Ongeveer driekwart van het hele rubber komt een beetje omhoog en ik kan eronder het roest voelen en horen knerpen........... :|

Wordt weer een leuke klus erbij dus, waar ik echt niet op zit te wachten eigenlijk, maar ja daar wordt niet naar gevraagd ;)

Dit raampje is gewoon een officieel ingezet geval, dus geen aftermarket ofzo, dus dat hebben ze lekker goed gedaan daar bij rover :roll:

Ik denk zet het hier maar even neer, voor de mensen die ook zo'n ding hebben. Ik hoop dat het er bij jullie beter uitziet 8) :D
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:cry: jammer daar zit je niet op te wachten, ik heb ook zo'n dak en is niet anders dan die van jou.
gelukkig hebben we dan wel de mogelijkheid om alleen het dak te laten spuiten ingeval van reparatie.
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Heb ik ook gehad, heb al vrij snel het hele rubber eraf getrokken, roest verwijderd en behandeld en het rubber weer erop gelijmd, daarna eigenlijk weinig last meer gehad.

Weet trouwens nietof het raam er makkelijk uitkan, anders zou je hem kunnen wisselen natuurlijk met een sloop exemplaar.
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

:shock: da's ook lekker dan :?

meteen maar ff kijken bij mijn vi's :|
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Jullie moeten gewoon samen een dak kopen en deze bij toerbeurt door de club laten rouleren.
Zodat iedereen op zijn beurt zijn dak kan demonteren en knap repareren :mrgreen:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Maikel ten Kate

Bericht door Maikel ten Kate »

Ja, of we moeten er allemaal die een Bubbleshape hebben er een cabrio van maken, dan zijn we ook van het probleem af. :mrgreen:
fredje3

Bericht door fredje3 »

vandaag heb ik m'n roverke gewassen en ontdekt dat er aan de achterste wielkasten ook een beetje roest te zien was, na 10 jaar allé, der zijn er die het slechter doen

ps mijn wagen was nog maar enkele maanden oud toen ik hem al moest behandelen voor roest aan de scharnieren van m'n kofferdeksel

de fré
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ja roest bij de scharnieren is ook zo'n Roverkwaal :?
Op het dak komt er roest door de lak heen :(
Rand van de achterklep roest (maar dat is de schuld van de spuiter)
Kwam er gisteren achter dat er water in de bak van het reservewiel staat :roll:
Gaat lekker hoor........

Maar goed, Menno was vandaag zo lief om het hele dakraamrubber eraf te trekken, heeft alle roest weggekrabt (heeft nu nog lamme armen), daarna behandeld met antiroest, laten drogen, nog een keer behandeld en een uurtje terug het raam weer terug geplaatst met rubber.
Werd te laat om het rubber te kitten, dus dat komt nog, het raam ging er makkelijk uit en in, dus dat scheelt. (even raam niet gebruiken dus).
Ziet er iig een stuk netter uit dat dat rubber weer mooi glad zit ipv dat het helemaal bol staat door het roest :mrgreen:
lex

Bericht door lex »

Ik had bij mijn vi precies hetzelfde.
Ik heb op de sloop een ander dakraam gehaald die er beter aan toe was en de stalen velsrand in de hamerite gezet rubber terug en klaar. Nooit geen last meer gehad van lekkage.
Het duurde bij mij even voordat ik wist waar dat water vandaan kwam wat in de achterbak lag.
Het water druppelde langs het rubber op het hemeltje en liep zo via de kunstof afdekpanelen de achterbak in.
Ik dacht eerst aan lekke achterlicht units maar het bleek van het dakraam te komen.
De BRM heeft alleen wat roestvorming bij de scharnieren van de achterklep, dat pak ik van de zomer aan.
fredje3

Bericht door fredje3 »

artemis schreef:Ja roest bij de scharnieren is ook zo'n Roverkwaal :?
Op het dak komt er roest door de lak heen
Kwam er gisteren achter dat er water in de bak van het reservewiel staat :roll:

op het dak ? daar heb ik geen last van maar de bak van het reserve wiel is ook een aquarium van mij

heb vandaag nog een ontdekking gedaan toen ik mijn auto stofzuigde zag ik plots iets geels ui m'n vloerbekleding steken , eventjes het rubbertje lostrekken en onder het tapijt voelen , en wat vond ik daar ?? een relais een geeltje dat moet er al onder gezeten hebben van tijdens de assemblage (10 jaar geleden dus), niet te geloven he :P
artemis
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door artemis »

:mrgreen: Ja zo vind je nog eens wat :D

@Lex,
Binnenkort maar eens kijken of het water in de reservewielbak bij mijn auto ook van het lekke dakraampje kwam of ergens anders vandaan ;)
Zell

Bericht door Zell »

wel wel ik moet zeggen..
deze week heeft het een paar keer hevig geregend en tot mijn grote verbazing, spijt heb ik gemerkt dat er water boven mijn hoofd zat.
de enige plaats waar dat bij mijn weten vandaan kan komen is dus het dakraam..
hoe wordt da het beste opgelost? of laten we het beter binnenregenen :d
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

Zell schreef:hoe wordt da het beste opgelost?
raam uitslijpen, plaat in persen, dak herspuiten
MG ZR S1800
Zell

Bericht door Zell »

das wel drastisch..
kunde ni gewoon die rubbers ofzo vervangen?? zou eigenlijk ni weten wa da kost
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

Zell schreef:das wel drastisch..
kunde ni gewoon die rubbers ofzo vervangen?? zou eigenlijk ni weten wa da kost
ja da gaat