Pagina 1 van 1
Versnellingspook inkorten...
Geplaatst: wo feb 13, 2008 8:09 pm
door JeroenH
Ik heb laatst een nieuwe pookknop gekocht en deze er gisteren opgezet. Ziet er mooi uit, maar het probleem is nu dat de knop een stuk hoger eindigt dan de originele en dat rijdt niet fijn en ik kan de radio niet makkelijk meer bedienen!
Ik moet de zak er omheen toch nog vernieuwen, dus ik dacht, misschien kan ik de knop er ff afhalen, een stukje (3 a 4 cm) er af zagen/slijpen en dan nieuw schroefdraad er op tappen...
Is dit mogelijk? Of is het staal zo hard dat er geen beginnen aan is?
Is het verstandig? Of heb ik dan ook grote kans dat de rest van de versnellingsbak naar de knoppen gaat (rotzooi dat er in kan vallen/verkeerde bewegingen tijdens het bewerken?)
Hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen. Al vast bedankt.
Re: Versnellingspook inkorten...
Geplaatst: wo feb 13, 2008 8:21 pm
door Järv
JeroenH schreef:Of heb ik dan ook grote kans dat de rest van de versnellingsbak naar de knoppen gaat (rotzooi dat er in kan vallen/verkeerde bewegingen tijdens het bewerken?).
Je versnellingsbak zit niet direct onder je versnellingspook

Geplaatst: wo feb 13, 2008 8:36 pm
door Silly CVT
Gewoon eraf zagen, kan geen kwaad. Ik heb de mijne ook iets van 8cm in gekort...
Geplaatst: wo feb 13, 2008 8:56 pm
door Rvelleko
Onder het pookzakje zit de versnellingspook door een rubberen mantel heen waardoor er geen rommel in kan vallen, kun je dus rustig doen

Geplaatst: wo feb 13, 2008 9:19 pm
door JeroenH
Ke dan!
Bedankt voor de reacties, ga ik dat morgen of zaterdag eens ff doen.
Zaterdag ook xenon inbouwen, dus dan ben ik toch lekker bezig
Nog ff vraagje, xenon voor dimlicht én grootlicht doen? Of alleen dimlicht???
Geplaatst: wo feb 13, 2008 9:49 pm
door Rvelleko
Ik denk dat je je grootlicht niet zo vaak gebruikt

Geplaatst: wo feb 13, 2008 10:01 pm
door JeroenH
Nee, daar zat ik dus ook aan te denken, maar aan de andere kant, ik kom wel vaak op stukken waar het echt pikkedonker is en als ik dan geen tegenliggers heb, staat ie wel direct aan...
Koop denk ik iig 2 setjes, dan kan ik altijd nog zien wat ik er mee doe! Die winkel had namelijk 1500 sets H1-xenon ingekocht/geïmporteerd, en die waren nu, op voorhand al zo goed als verkocht. Dus als ik volgende week bedenk dat ik er wel een 2e set in wil kan het misschien niet meer...
Geplaatst: wo feb 13, 2008 11:12 pm
door Mark16v
ik heb dimlicht xenon en ik zie bijna geen verschil meer met de originele H1 halogeen grootlicht units :P
Geplaatst: wo feb 13, 2008 11:21 pm
door JeroenH
OK, dus eigenlijk heb je ze niet eens nodig (grootlicht)???
Geplaatst: do feb 14, 2008 2:47 am
door 118GTR
Bij die Bi-xenon setjes is er ook geen verschil tussen grootlicht en dimlicht, aangezien dezelfde lamp wordt gebruikt bij hetzelfde vermogen. Het enige verschil is dat het lichtbeeld wat hoger is.