van trommels naar schijven!? hoe!!
van trommels naar schijven!? hoe!!
dames und heren,
ik wil mijn 216 uit 99 verwennen met remschijven achter ipv trommeltjes
wie heeft hier ervaring mee? hoeveel werk is dat en wat mag het kosten!?
tevens heb ik dotz velgen 7j eropgezet vindt het niet echt breed heb halve cm verbreders erop, heb nu 5 draaislagen over is het erg als ik het op wat minder draaislagen zet? dus wat bredere verbreders eropgooi wie heeft ervaring met verbreders achter op een rover 200 graag hoor ik t een en ander van jullie!!
ik wil mijn 216 uit 99 verwennen met remschijven achter ipv trommeltjes
wie heeft hier ervaring mee? hoeveel werk is dat en wat mag het kosten!?
tevens heb ik dotz velgen 7j eropgezet vindt het niet echt breed heb halve cm verbreders erop, heb nu 5 draaislagen over is het erg als ik het op wat minder draaislagen zet? dus wat bredere verbreders eropgooi wie heeft ervaring met verbreders achter op een rover 200 graag hoor ik t een en ander van jullie!!
voor wat betrefd de schijven heb ik geen idee, denk dat je complete naven over moet zetten.
voor wat betrefd je velgen zou ik liever kijken naar velgen met een andere ET waarde dan dikke spacers gaan gebruiken.
voor wat betrefd je velgen zou ik liever kijken naar velgen met een andere ET waarde dan dikke spacers gaan gebruiken.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Ik ben met onze 200 ook van trommels naar schrijven gegaan, maar ik heb toen van een aangekochte demontage zr heel de achteras over gezet.
Wel heb ik bij mijn ooit bij mijn escort rs turbo de trommels vervangen door achterklauwen&schijven van een andere auto (van een sierra toen).
Wellicht dat je zoiets dat bij een rover ook kunt doen, je moet dan wel "brackets" maken voor tussen de klauwen en de as, je zou dan een handremkabel van een ZR/Vi kunnen gebruiken.
Met die spoorverbreders zou ik wel uitkijken, je wilt echt niet een wiel verliezen onder het rijden (ik spreek uit ervaring
)
Wel heb ik bij mijn ooit bij mijn escort rs turbo de trommels vervangen door achterklauwen&schijven van een andere auto (van een sierra toen).
Wellicht dat je zoiets dat bij een rover ook kunt doen, je moet dan wel "brackets" maken voor tussen de klauwen en de as, je zou dan een handremkabel van een ZR/Vi kunnen gebruiken.
Met die spoorverbreders zou ik wel uitkijken, je wilt echt niet een wiel verliezen onder het rijden (ik spreek uit ervaring

Roverloos
Hmm, zou je van iemand die wielen verliest onder het rijden tips aannemen omtrent het remmen monteren?morris schreef: Met die spoorverbreders zou ik wel uitkijken, je wilt echt niet een wiel verliezen onder het rijden (ik spreek uit ervaring)

Overigens, ik zie hier een mooi onverteld verhaal liggen, dus ik ben benieuwd, hoe verlies je een wiel onder het rijden?
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
bouten niet goed aandraaien of compleet vergeten 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ik heb het dus ook gedaan, zoals vermeld.
Ik heb niet een complete achteras vervangen, maar alleen de trommels door de schijfunits zeg maar. Geen idee hoe dat heet, maar het hele geheel wat je dus met schroeven vastdraait op je achteras. Verder waren de klauwen er ook al bij.
Het is wel een duur geintje als je rekent dat je die twee (links en rechts) units moet hebben + schijven + blokken. Daarnaast moet alles nog gemonteerd worden (of je doet het zelf natuurlijk
).
De handremkabel moet ook verlengd worden. Er gaat best veel tijd in zitten. Ik heb het laten doen en ze waren 3,5 uur bezig geweest.
Het resultaat mag er visueel wel zijn natuurlijk! Wat remmen betreft zal het er niet super op vooruit gaan. Achter zit maar heel weinig remdruk in verhouding met voor.
kost/pimp verhouding: kost veel pimpt weinig...
Ik heb niet een complete achteras vervangen, maar alleen de trommels door de schijfunits zeg maar. Geen idee hoe dat heet, maar het hele geheel wat je dus met schroeven vastdraait op je achteras. Verder waren de klauwen er ook al bij.
Het is wel een duur geintje als je rekent dat je die twee (links en rechts) units moet hebben + schijven + blokken. Daarnaast moet alles nog gemonteerd worden (of je doet het zelf natuurlijk

De handremkabel moet ook verlengd worden. Er gaat best veel tijd in zitten. Ik heb het laten doen en ze waren 3,5 uur bezig geweest.
Het resultaat mag er visueel wel zijn natuurlijk! Wat remmen betreft zal het er niet super op vooruit gaan. Achter zit maar heel weinig remdruk in verhouding met voor.
kost/pimp verhouding: kost veel pimpt weinig...
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do feb 12, 2004 8:36 pm
- Woonplaats:
- Locatie: tilburg
Dat was ook bij die rs turbo, maar wel voor de ombouw naar schijven.Ramses schreef: Hmm, zou je van iemand die wielen verliest onder het rijden tips aannemen omtrent het remmen monteren?![]()
Overigens, ik zie hier een mooi onverteld verhaal liggen, dus ik ben benieuwd, hoe verlies je een wiel onder het rijden?
Bij die escortjes is het zo dat de wiellagers zelf maar uit 2 "delen" bestaan,nl: de buiten "ring" en de rollenlagers, maar het middengedeelte is gewoon de (conische) as zelf waar de lagers over lopen.
als de lagers slijten vreten ze in de as in, en in het ergste geval slaan de rolenlagers vast en breekt de as en verlies je dus een wiel.
Het lag dus niet aan het aandraaien van de wiel moeren ofzo

Roverloos