Pagina 1 van 1
Downpipe RVS
Geplaatst: zo nov 11, 2007 5:32 pm
door spekkieforlife
Hey experts,
Ik ben van plan om een nieuwe RVS downpipe te maken voor mijn Rover coupe turbo. Alleen de originele is dubbelwandig, mij is verteld dat dat is om de warmte af te voeren. De pijp loopt namelijk langs de carterpan op 1 cm na.
Zou het kwaad kunnen om een enkelwandige rvs pijp erlangs te leggen?
Ik denk van niet, maar enige collega's (automonteurs uit jaren 70) denken van wel. Graag jullie reactie.
Thanx!
Mzzl Patrick
Geplaatst: zo nov 11, 2007 6:03 pm
door MARTIN
sorry maar van een dubbelwandige downpijp heb ik nog nooit gehoord.
ik heb zelf een coupé turbo gehad,en dat ding gedemonteerd en een nieuwe orginele gemonteerd en waren bijde enkelwandig.
broodje aap verhaal lijkt mij,maar mss zit ik er toch naast.
Geplaatst: zo nov 11, 2007 8:38 pm
door spekkieforlife
Hey,
Ja volgens mij maakt het niets uit hoor. Maar er zit wel degelijk een dubbelwandige onder...
De mijne heeft al aantal keren over de grond geschraapt en het lijkt of er een gat in zit maar dat is alleen in de buitenwand, vandaar dat ik het cker weet.
Mzzl
Geplaatst: zo nov 11, 2007 8:48 pm
door Arnoud79
je kan ook nog van dat isolatietape om je downpipe gebruiken, met als voordeel dat het niet zo heet onder de kap wordt...
Geplaatst: zo nov 11, 2007 10:43 pm
door auditurbo
ik ben het met MARVON eens...
ik had mijn downpipe ook zelf vervangen en het was gewoon een enkelwandig! en je moet gewoon isolatieband erom heen doen!
Geplaatst: zo nov 11, 2007 10:57 pm
door spekkieforlife
Oke dan,
ik zal t s proberen met isolatietape. Maar als jullie al zeggen dat bij jullie wel een enkelwandige downpipe werd gebruikt moet het dus niets uitmaken.
Bedankt voor de reactie.
Grz
Geplaatst: zo nov 11, 2007 11:17 pm
door MARTIN
spekkieforlife schreef:Oke dan,
ik zal t s proberen met isolatietape. Maar als jullie al zeggen dat bij jullie wel een enkelwandige downpipe werd gebruikt moet het dus niets uitmaken.
Bedankt voor de reactie.
Grz
daar heb je dus helemaal gelijk in
Geplaatst: ma dec 03, 2007 3:38 pm
door spekkieforlife
Nou jongens, de downpipe van 76mm zit eronder en dat scheelt echt een berg met trekkracht. De auto pakt veel sneller op.
Ik zit nu te denken om de gehele uitlaat naar 3 inch (76mm) te upgraden...
De downpipe is in ieder geval een aanrader op een TC. Of de rest naar 76mm ook helpt horen jullie nog.
Grz Patrick
Geplaatst: ma dec 03, 2007 5:04 pm
door Mark16v
ik ben bezig met een civic pijp, aangezien de middendemper 99% gelijk is aan een civic. Voor civics kan je 3" systemen zo off the shelf kopen.
ik ga binnenkort een keer passen, maar ik neem 2,25" voor mijn 1.6-je...
Geplaatst: do dec 13, 2007 10:19 am
door spekkieforlife
hey gasten,
jullie moeten iets langer wachten of dat de uitlaat van 76mm werkt want ik heb mn poot gebroken... Dus hobbyen zit er even niet in. Maar zodra ik m eronder heb horen jullie meer.
MVG Patrick
Geplaatst: do dec 13, 2007 12:25 pm
door Silly CVT
Balen man zo met de feestdagen!! Sterkte... 
Geplaatst: di apr 22, 2008 6:51 pm
door spekkieforlife
Hey,
Tis weer ff geleden, maar de 3" RVS pijp zit onder de tc.
Ik merk geen verschil... Alleen het geluid is een stuk harder geworden. Maar dus toch geen aanrader als je t mij vraagt.
Mzzl Patrick
Geplaatst: di apr 22, 2008 7:11 pm
door Dutch
Voor een std TC idd geen meerwaarde, echter als je verder gaat tunen zul je sneller betere winsten maken.
Geplaatst: wo apr 23, 2008 9:07 am
door spekkieforlife
Ja dat zou kunnen. Ik heb niets bijzonders uitgevoerd, alleen open luchtfilterkitje en turbodruk naar 0,8 bar. Ik heb wel informatie opgevraagd bij EPS uitlaten.
Reactie van hun was:
Hoeveel PK's gaat uw Rover leveren. Als dat niet om en nabij de 300pk zit is het verstandig om na de downpipe een diameter van maximaal 2.5"of 64mm te hanteren om een turbogat te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
> > EPS Uitlaten BV,
> > Hans Dijkstra
>
Dus mijn reactie dat het weinig uitmaakt kan kloppen.
