Ik ben van plan om een nieuwe RVS downpipe te maken voor mijn Rover coupe turbo. Alleen de originele is dubbelwandig, mij is verteld dat dat is om de warmte af te voeren. De pijp loopt namelijk langs de carterpan op 1 cm na.
Zou het kwaad kunnen om een enkelwandige rvs pijp erlangs te leggen?
Ik denk van niet, maar enige collega's (automonteurs uit jaren 70) denken van wel. Graag jullie reactie.
sorry maar van een dubbelwandige downpijp heb ik nog nooit gehoord.
ik heb zelf een coupé turbo gehad,en dat ding gedemonteerd en een nieuwe orginele gemonteerd en waren bijde enkelwandig.
broodje aap verhaal lijkt mij,maar mss zit ik er toch naast.
Ja volgens mij maakt het niets uit hoor. Maar er zit wel degelijk een dubbelwandige onder...
De mijne heeft al aantal keren over de grond geschraapt en het lijkt of er een gat in zit maar dat is alleen in de buitenwand, vandaar dat ik het cker weet.
ik ben het met MARVON eens...
ik had mijn downpipe ook zelf vervangen en het was gewoon een enkelwandig! en je moet gewoon isolatieband erom heen doen!
ik zal t s proberen met isolatietape. Maar als jullie al zeggen dat bij jullie wel een enkelwandige downpipe werd gebruikt moet het dus niets uitmaken.
ik zal t s proberen met isolatietape. Maar als jullie al zeggen dat bij jullie wel een enkelwandige downpipe werd gebruikt moet het dus niets uitmaken.
Nou jongens, de downpipe van 76mm zit eronder en dat scheelt echt een berg met trekkracht. De auto pakt veel sneller op.
Ik zit nu te denken om de gehele uitlaat naar 3 inch (76mm) te upgraden...
De downpipe is in ieder geval een aanrader op een TC. Of de rest naar 76mm ook helpt horen jullie nog.
Kijk, dát is nou info waar wij 220 coupé rijders wat aan hebben! Ik zit dus ook al een tijdje te denken of mijn RVS uitlaat niet te klein is in diameter. Hij is in ieder geval kleiner dan diegene die eronder zat...
Nu ben ik toch al bezig met kijken of een rechte pijp zonder dempers wat scheelt want ik heb mijn oude pijp nog wel liggen. Nu maar eens zien hoe die diameter is. Ik wil namelijk wat meer geluid uit de tubby. Nee, geen Japstyle blèr pijp!! Gewoon een mooi donker geluidje.
Maar ja, je weet wat ze zeggen: beste uitlaat voor een turbo is... GEEN uitlaat...
Toch maar eens zien of ik niet van voor naar achter wat kan vogelen... met die 76mm.
jullie moeten iets langer wachten of dat de uitlaat van 76mm werkt want ik heb mn poot gebroken... Dus hobbyen zit er even niet in. Maar zodra ik m eronder heb horen jullie meer.
Ja dat zou kunnen. Ik heb niets bijzonders uitgevoerd, alleen open luchtfilterkitje en turbodruk naar 0,8 bar. Ik heb wel informatie opgevraagd bij EPS uitlaten.
Reactie van hun was:
Hoeveel PK's gaat uw Rover leveren. Als dat niet om en nabij de 300pk zit is het verstandig om na de downpipe een diameter van maximaal 2.5"of 64mm te hanteren om een turbogat te voorkomen.
Met vriendelijke groet,
> > EPS Uitlaten BV,
> > Hans Dijkstra
>
Dus mijn reactie dat het weinig uitmaakt kan kloppen.