Verlagen R200

214 216 218 220 25
JeroenH

Verlagen R200

Bericht door JeroenH »

Ik had laatst geinformeerd wat het koste om mijn auto te laten verlagen. De prijs hiervoor was € 440,-, hiervoor kreeg ik andere veren en ging de auto 30mm voor en achter omlaag.

Ik vind dit, in verhouding tot wat ik krijg veel te duur, dus ik zit te denken om dit zelf te gaan doen en dan met een schroefsetje.

Ik vroeg me af waar ik bij aanschaf op moet letten, merk, type, enz...
En de montage, is dat zelf te doen? Ik ben wel redelijk handig :oops: , doe veel dingen zelf, maar misschien heeft iemand hier nog tips voordat ik wat koop en dan de hele bende er onder vandaan sloop. Is er misschien een handleiding van? Of krijg je die er bij?

Ik zat op internet wat rond te kijken bij NLPower (zit hier in de buurt). Iemand ervaring met hun? Hebben zij de goede merken in huis?
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

ik was het ook pas gaan vragen bij profile tyrecenter en toen was t iets van 200 dacht ik.

maar dat was alleen voor het verwisselen van veren en dempers, want die heb ik al liggen.

maar veren koop je wel voor 100 euro en dan eronder laten zetten + uitlijnen zou dan 300 zijn.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
zijnstra

Bericht door zijnstra »

idd zoals aldo zegt. ik had de veren ook zelf, en die hebben ze er bij profile ondergezet voor 175,- incl. uitlijnen (en das wel belangrijk)

zelf doen is nog niet zo makkelijk, en dan moet je ook een verenspanner hebben
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

ik heb 300 betaald in den tijd voor eibach veren. plaatsen incl.

zr dempers en veren heb ik zelf gedaan, koste me dan ook niks.
MG ZR S1800
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Frekkel schreef:...zr dempers en veren heb ik zelf gedaan...
OK, ik wil dus ook MET DEMPERS doen. Had ik bij de garage toen ook gezegd, maar die kerel had dus ook alleen maar prijzen opgevraagd voor alleen veren.
Maar zelf doen is dus wel goed mogelijk?!
Moeten er dan naast de dempers nog meer dingen vervangen worden? Ringen/rubbers/enz...
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

440 euro vind je te veel, maar je wilt wel een schroefset? :roll:
Die beginnen bij zo'n 800 euro.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

V-maxx schroefsetjes zitten op ongeveer 400 volgens mij.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat is geen schroefset (coilovers dus), maar een setje dempers + veren.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Striker schreef:440 euro vind je te veel, maar je wilt wel een schroefset? :roll:
Die beginnen bij zo'n 800 euro.
Nee, vind het in verhouding te veel!
Hij gaat maar 30mm omlaag, terwijl ik meer wil en het liefst voor 50mm en achter 40mm.
Wat ze nu willen doen moeten ze wel veel uren insteken, maar ik schiet er maar weinig mee op, dat bedoel ik meer. Dus vandaar dat ik er wel meer geld aan uit wil geven, maar dan ook meer resultaat wil hebben.

Maar wat voor merk raden jullie aan? En moet er naast de schokdempers nog meer vervangen worden?
zijnstra

Bericht door zijnstra »

30 mm. klinkt niet veel, maar is het wel degelijk. je ziet een enorm verschil (staat een stuk beter) en je merk het ook met het bochten gedrag.

en het voordeel bij 30 mm. is dat je je dempers niet hoeft te vervangen, maar wil je dat wel dan kun je idd net zo goed nog 10 of 20mm. extra naar beneden. alleen word het dan nog minder prettig rijden in ons drempel rijke landje :(
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Zat idd ook te denken over dempers wel of niet, maar lijkt me beter van wel. Het wagentje staat al 10 jaartjes op deze dempers, zal nog wel een aantal jaartjes kunnen, maar over een tijdje moeten ze toch vervangen worden, dus kan ik het net zo goed nu in 1 keer doen. En mijn gevoel zegt dat als ik alleen de veren vervang dat de dempers meer te verduren hebben en eerder versleten zullen zijn (weet niet zeker of dit ook zo is :? ).

Maar qua merk, wat kan ik dan het beste kiezen? FK, KW of Max schroefset?
streetrover

Bericht door streetrover »

JeroenH schreef:Zat idd ook te denken over dempers wel of niet, maar lijkt me beter van wel. Het wagentje staat al 10 jaartjes op deze dempers, zal nog wel een aantal jaartjes kunnen, maar over een tijdje moeten ze toch vervangen worden, dus kan ik het net zo goed nu in 1 keer doen. En mijn gevoel zegt dat als ik alleen de veren vervang dat de dempers meer te verduren hebben en eerder versleten zullen zijn (weet niet zeker of dit ook zo is :? ).

Maar qua merk, wat kan ik dan het beste kiezen? FK, KW of Max schroefset?
kw en enkel kw, want het zijn de enige die een schroefkit voor rover en mg hebben,

variant 1 900 euro
variant 2 een goede 1200 euro

das dan zonder montage
english pride
MG-R Addict

Bericht door english pride »

streetrover schreef: kw en enkel kw, want het zijn de enige die een schroefkit voor rover en mg hebben,

variant 1 900 euro

das dan zonder montage

dat dacht ik ook ;)
JeroenH

Bericht door JeroenH »

streetrover schreef:variant 1 900 euro
Wat is het verschil tussen variant 1 en 2 (behalve de prijs dan :lol: )
streetrover

Bericht door streetrover »

JeroenH schreef: Wat is het verschil tussen variant 1 en 2 (behalve de prijs dan :lol: )
v1 verstelbaar in hoogte
v2 verstelbaar in hoogte en hardheid
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

zijn er nochtans nog die een schroefkit hebben voor rover
MG ZR S1800
Plaats reactie