Gezien het piepen en kraken van mn remmen nu niet meer aan te horen is moeten er nu toch echt nieuwe remschijven onder.
Had al gelezen dat je dat gewoon per 2 moet doen ivm slijtage van de oude schijf dan. Ben ik verder nog wat nodig en is dus klusje zelf te doen of kan ik dat beter even laten doen (zijn wel mn remmen he, best wel handig als ze werken)
- 2 geventileerde remschijven € 92,-- (is dat een goede prijs?) deze zijn van Brembo.
2 belangrijke dingen:
1: laat de remleiding aan de remklauw zitten
2: zodra de klauw losgemaakt is van het fusee(2 bouten) laat hem dan niet aan die leiding hangen, maar maak hem even vast met een touwtje.
Zodra de klauw van het fusee af is wordt de schijf alleen nog vastgehouden door een paar kleine schroefjes(ik denk 2) je ziet ze tussen de draadeinden voor het wiel zitten.
Volgens mij is 92 euro zeker niet duur. Overgens zou ik persoonlijk ook de remblokken vervangen, die slijten harder dan de schijven en je bent nu toch bezig.(en mocht de vorige set een rare slijtplek hebben, dan brengen de oude pads die direct over op de nieuwe schijf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Inderdaad. Als je dan toch bezig bent en de zooi eraf hebt; Gelijk blokken én schijven doen. Dan slijten ze op elkaar in en remt het een stuk beter.
Vergeet niet de eerste 500km rustig te remmen en zeker geen noodstops te maken. Voet van de rem na een afrit of bij regen, etc. Zo voorkom je kromme schijven....
Ok dus ook de blokken doen. De remklauwen zijn een paar maand geleden vervangen toen kwamen ze (garage)er dus achter dan 1 van mijn remschijven zo goed als op was.
Moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit zelf wat gedaan heb aan reparaties van deze grote dus vind het best spannend
Ga mn best doen eerst maar eens dat setje bestellen. Die blokken zijn dus ook niet zo moeilijk begrijp ik. Ik heb zo'n cdtje destijds gekocht van de rover misschien kan ik daar nog wat tips in vinden.
Mijn buurman heeft er even naar gekeken. volgens hem valt de slijtage aan de remmen heel erg mee en zegt dat ik best nog wel even kan wachten. Zit in dubio nou. Hoe kan ik zien of ze echt aan vervanging toe zijn. De garage zegt van wel maar ja die willen ook centen verdienen.