koppaking feestje 75

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
latcho

koppaking feestje 75

Bericht door latcho »

R75 2.5 v6 /107 dkm
Blijkt nu pas bij mijn 3 maand geleden gekocht bakkie de koppakking in het verleden al eens stuk geweest te zijn rond de 60 dkm... en dat wist ik dus niet.
Op de A28 file gehad en dan melding motor overheat. Koelvloeistof slang had dus gelekt via zwak ontluchtingsventiel en tank was dus leegglopen.
Wagen verstookte anyways al water. Maar goed:
Zeer rustig nog wat KM's mee gedaan maar eens weer in Utrecht waterrook onder kap, olie smurrie in koelsysteem, geen water in olie.
Om een lang verhaal kort te maken: Roto BV Eindhoven stelt me nu voor een moeilijke keus: Een koppakking voor (2de keer dus...) van een hoogstwaarsch oververhitte motor laten vervangen met alle toeters en bellen en vlakken voor misschien 2500 a 3.500 Euri met geen garantie voor de toekomst. Of er een nieuw (gereviseerd ingekocht) motorblok en koelsysteem insteken voor om en na bij de 5.500 Euro.
What todo !!?? En where to go ??
PS: mijn automaatbak pas net voor 2800,- laten vervangen....
de Rover fantasie :(
Enige tips zijn erg welkom.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Je kunt de clubsponsor van Noorrt (gegevens onderaan deze bladzijde) bellen en advies vragen.

Tevens weet ik dat www.bccb.nl een v6 heeft liggen met 400 km op de klok uit een schade ZS.
Je zou hun ook even kunnen bellen.

Maar als ik het zo lees zou ik voor een koppakking gaan en dan bij van Noort.
Dan krijg je advies wat ergens op gestoeld is en niet zomaar uit de lucht gegrepen.

Bam.
Voetske75

Bericht door Voetske75 »

echt zeker even naar van noort bellen.
Heb zelf ook wat problemen gehad met mijn 75 en ze hebben me daar perfect geholpen. Ze hebben echt verstand van zaken plus veel onderdelen (nieuw en gebruikt) op voorraad.
Succes.

voetske75
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Zoals iedereen als zegt, bel Richard.....

Je bent a. goedkoper uit, b. beter geholpen...

Zijn pand mag er dan "minder" uitzien dan een Roto, maar het advies is altijd eerlijk, Richard en Remco zijn absoluut vakmannen...

En daarbij, je mag zelf het koffieapparaat bedienen (die koffie smaakt perfect), en het is altijd gezellig!

Dus gauw naar Biest-Houtakker!
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
latcho

bedankt !

Bericht door latcho »

Ik zal met van noort contact opnemen.
Een ZS heeft identieke motor of zijn hier dingen beter/minder aan ?
PS: verstoken jullie wagens water ?
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Ik vind dat pand van Richard een stuk gezelliger dan zo'n stropdas-showroom, waarbij ze chagrijnig kijken als je de werkplaats inloopt.

Is een dieselblok een optie? Die heeft van Noort nieuw liggen, ik weet niet of dat gaat passen aan de automaat, ecu, pompen, e.d., maar dat zijn echt probleemloze blokken.
latcho

diesel

Bericht door latcho »

een dieselblok is natuurlijk fijn
maar of dat zomaar kan ?
en dan ook nog RDW keuren ?
JanFillemJansen

Bericht door JanFillemJansen »

He hallo,

Hoe is het afgelopen met de 75? Bnwd.

Jan-Willem.
latcho

revisiemotor

Bericht door latcho »

Hi,
Leuk dat je het vraagt.
Ik erger me zelf vaak als een topic geen eind verhaaltje heeft,
maar hier is het:
Omdat de ROTO BV monteur vertelde dat de motot ooit een nieuwe koppakking heeft gehad, en dat het vaker mis gaat met vervangen koppakkingen heb ik op safe gespeeld. Vooral omdat ik weet dat hij zelf met die wagen gereden heeft, en omdat een monteur niet zomaar zegt dat hij er een slecht gevoel bij heeft (hij is hoofdmonteur en heeft geen financieel belang)
Als ik even een optelsommetje maak:
Stel dat ik de koppakking liet vervangen en hij knalt daarna weer (wat niet zo'n gek idee is, omdat het mij nu ook overkwam) dan zat ik op 2 koppakingen op de 3.5 a 5 000 euro kosten.
Dat risico was er en heb ik afgewogen: ik heb een nieuwe xpart revisiemotor laten plaatsen. Ze hbben de helft van de werkuren gerekend en verder een nieuwe oliekoelermotor, L-draagarm (los daarvan) en vloeistoffen + bougies voor 5490 euro geplaatst.
Mijn idee is dat ik nu ongeveer een nieuwe wagen heb.
(versnellingsvak was dus ook al gesneuveld)
En ik rijdt niet gek, maar er is waarsch ooit gek mee gereden.
Allesinds dit geeft me een veilig gevoel, alsof ik nu terug controle heb en weet waar ik sta.
Ik sta financieel een trapje lager :) maar een evenwaardige B M W / Mercedes 2de hands had me ook zoveel gekost als waar ik nu sta, dus laat ik me dat een troost zijn.
Overigens van Noort, super goeie gasten, en ik heb heus getwijfeld, maar omdat ze Roto BV (waar mijn wagen al stond) als een van de beste klant hebben moest ik een gekke constructie opzetten om hun onderlinge relatie niet te schaden, en zou ik nooit meer naar Roto BV met die wagen meer kunnen gaan.
BTW Roto BV geeft nu garantie van een jaar op de motro en gaat me helpen om op het einde van dat jaar een Rover-Dealer-2dehandswagen-garantie van een jaar voor me te fixen op de hele wagen. Dat maakt het een 2 jaar garantie eigenlijk. Dus da's wel een fijne.
Groeten,
Stijn
Laatst gewijzigd door latcho op zo nov 11, 2007 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
latcho

Bericht door latcho »

bam schreef:Je kunt de clubsponsor van Noorrt (gegevens onderaan deze bladzijde) bellen en advies vragen.

Tevens weet ik dat www.bccb.nl een v6 heeft liggen met 400 km op de klok uit een schade ZS.
Je zou hun ook even kunnen bellen.

Bam.
Bedankt nog voor deze tip ! Had gebeld, mar geen reactie meer gehad.
Plaats reactie