Vastzittende bougie
Vastzittende bougie
Iemand goede trucs om een vastzittende bougie los te draaien
(cylinder 1 als dat er iets toe doet)?
Bij zo'n K-motor kan ik geen afgebroken bougie gebruiken, zitten veel te diep, kan ik de hele kop (er weer) afhalen.
(cylinder 1 als dat er iets toe doet)?
Bij zo'n K-motor kan ik geen afgebroken bougie gebruiken, zitten veel te diep, kan ik de hele kop (er weer) afhalen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Ai lastig, ik heb altijd gewoon doorgedrukt, maar als hij echt breekt ben je echt de l*l en moet idd de kop eraf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kruipolie en wasbenzine heb ik al gebruikt, ik (100kilo) ken mijn eigen kracht, en ik heb al eens een bougie doormidden gedraaid.
En dat geeft veel extra werk.
De bougie's heb ik er zelf ooit ingedraaid (mijn elleboog momentsleutel meende allemaal ongeveer even vast).
De andere 3 gingen er probleemloos uit, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er kool (lijkt me sterk op een gas auto), of erger koelvloeistof in de verbrandingskamer aan de bougie vastgebrand is.
Zou ik die aanslag op kunnen lossen met het een of ander ?
En dat geeft veel extra werk.
De bougie's heb ik er zelf ooit ingedraaid (mijn elleboog momentsleutel meende allemaal ongeveer even vast).
De andere 3 gingen er probleemloos uit, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat er kool (lijkt me sterk op een gas auto), of erger koelvloeistof in de verbrandingskamer aan de bougie vastgebrand is.
Zou ik die aanslag op kunnen lossen met het een of ander ?
motor warm laten draaien, hoe warmer hoe beter. en dan one shot of kruipolie en ieder ander middeltje dat je vind met penetrerende werking erin spuiten, en daarna maar proberen. komt ie dan nog niet los kan je het vergeten en hem evengoed kapottrekken
aloewel het me sterk lijkt om een bougie af te draaien. gloeibougies ja, maar gewone... of ben ik echt zo zwak?
aloewel het me sterk lijkt om een bougie af te draaien. gloeibougies ja, maar gewone... of ben ik echt zo zwak?
MG ZR S1800
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
gewoon vet verbrand bij die temperaturen en heb je dus na een tijdje niets meer aan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk