De sonde zelf is kwijt, de draden die naar de stekker toe lopen zijn verschroeid en het hitteschild wat eromheen zat is nagenoeg verbrand. De draden maakten kortsluiting en daardoor vloog mijn zekering van het motormanagement eruit. Niet meer starten was het gevolg.. Maargoed dat was zo verholpen. Alleen vind ik het nogal raar dat die sonde zo heet is gewordenen de draden smelten!
Maar nu mijn vraag aan jullie. Ik weet dat er kastjes gebruikt worden (in de racerij) om de lambda te misleiden, als ik dat kan doen hoef ik ten eerste geen nieuwe sonde te kopen en ook geen nieuw spruitstuk. Die las ik dan gewoon dicht. Ik zou er mischien zelfs meer vermogen door kunnen krijgen lijkt me.
Maar er zal waarschijnlijk wel een nadeel achter zitten i.v.m emissies en APK. Weet iemand toevallig iets meer over dit soort electronica wat mij kan helpen?
De tweede optie is natuurlijk een schade auto opzoeken en een ander spuitstuk met sonde overschroeven. Maar ik ben bang dat hij weer gaat smelten ofzo..en als ik vermogen kan winnen en mischien geld kan besparen is dat natuurlijk wel erg interresant

Alle informatie is welkom,
gr. David