Pagina 1 van 2
motor loopt niet lekker
Geplaatst: zo sep 23, 2007 1:33 pm
door schneider
Hoi
Sinds een kleine week kan mijn wagen wel eens tegenpruttelen rond de 1500-2000RPM
bij een koude motor heb ik daar niet veel last van , maar als hem warm staat wel.
Het is zowel bij deelgas en volgas.
erg lastig als je een bocht neemt in 2de en dat je wagen niet vlotjes versneld.
Vroeger had ik dit niet en het is allemaal begonnen een paar dagen na de onderhoud dat deze wagen heeft gehad
het volgende is gedaan bij onderhoud.
Olie, Oliefilter, ergens een ring vervangen (weet niet waar) en andere bougies.
Ook heb ik soms als de motor koud is en op straat ga, dat hij even vermogen verlies heeft(dus bij gas een remmend gevoel) en dan ineens vooruitschiet.Dat heeft hij meestal 1 malig totdat hij wat warmer staat.
Iemand hier een uitleg voor wat het kan zijn?
alvast bedankt
Geplaatst: zo sep 23, 2007 1:49 pm
door Bart-K
en om wat voor model/motor gaat het???
Geplaatst: zo sep 23, 2007 2:46 pm
door schneider
Bart-K schreef:en om wat voor model/motor gaat het???
MG ZR 105
Geplaatst: zo sep 23, 2007 7:40 pm
door MARTIN
het lijkt of er een cilinder geen vonk krijgt.
heb je de bogiekabels gecontroleerd?
Geplaatst: zo sep 23, 2007 7:45 pm
door schneider
ja, zo lijkt het wel, maar dat verklaard niet dat hem dat boven de 2000rpm gewoon niet heeft, dan loopt alles lekker.(of da denk ik toch)
ik Heb het nog niet gecontroleerd, wil het wel doen,maar dan zal je het me eerst even moeten uitleggen hoe:)
Geplaatst: zo sep 23, 2007 10:58 pm
door MARTIN
even voelen of alle bogiekabels vast zitten op de bogie's
en of er niks anders los zit
ik ga er vanuit dat je de beurt heb laten uitvoeren door een garage
in dat geval gewoon even je auto binnensteken daar en het probleem even uitleggen.
Geplaatst: ma sep 24, 2007 4:31 pm
door schneider
Yup, heb het door een garage late doen.
Het is ook mijn vermoeden dat het aan de boegies ligt, door de lage rpm teveel trilling en dan soms geen contact! (hoop ik)
woensdag mag ik hem binnendoen.
alvast bedankt, dacht eerst dat het iets ernstig zou kunnen zijn!
Geplaatst: ma sep 24, 2007 7:05 pm
door Sander Vermeij
Kan altijd!

Geplaatst: wo sep 26, 2007 6:48 pm
door schneider
mja. aan de boegies ligt het al niet, nu dachten ze dat er wws vals lucht zoog, maar dan heb ik snel een andere filter geplaatst ,maar het probleem blijft bestaan, nu gaat hem volgende week donderdag op de computer gezet worden.
hopelijk word het niet te kostelijk
Geplaatst: wo sep 26, 2007 9:10 pm
door Mista T
Misschien zou je je ECU eens kunnen resetten..
Accupool los halen, backup zekering voor je ECU eruit halen..
PAar uur laten staan..
Daarna alles weer vastmaken en terugplaatsen en dan rustig mee gaan rijden..
Geplaatst: wo sep 26, 2007 10:46 pm
door schneider
Mista T schreef:Misschien zou je je ECU eens kunnen resetten..
Accupool los halen, backup zekering voor je ECU eruit halen..
PAar uur laten staan..
Daarna alles weer vastmaken en terugplaatsen en dan rustig mee gaan rijden..
dat ga ik morge eens proberen, bedankt voor de tip
met de accupool loshalen bedoel je toch gewoon van de batterie afkoppelen he?
Geplaatst: do sep 27, 2007 12:00 am
door Mista T
Ja er gewoon voor zorgen dat er geen stroom meer op het de auto staat.
Als je dan de zekering eruit haalt van de ECU heb je een kans dat de boel zich reset
Geplaatst: do sep 27, 2007 6:25 pm
door schneider
vola, is nu afgekoppeld,
heb wat zitten surfen voor die gelijkaardig probleem, heb wat gevonden!
hoogs waarschijnlijk zijn da boegiekabels verleten
paar kerels die ook boegies hadden vervangen en bij warme motor schokken kreeg op dezelfde toerentallen als ik:) allebij waren het de boegies kabels!
hopelijk is het dat!!
Geplaatst: do sep 27, 2007 9:30 pm
door schneider
mech-rovermg schreef:Bougiekabels kan ja, maar dan moet hij echt stotteren.
Ik veronderstel dat jij Dis onsteking hebt (2 bobijnen op kleppendeksel met twee kabels). Komt meer voor dat de kabels doorschuren tegen kleppendeksel. Is te zien met blote oog en te horen bij draaiende motor.
Als het dit niet is ---> lambda sonde
Ciao
ja, ik heb dis onsteking, maar had hem binnegedaan en ze hebben ter plekke geluisterd naar de motor, maar hadden niets vreemd gehoord.
wat de lamba sonde betreft. (wordt toch gemeten aan de uitlaad he?) Ik heb een volledig janspeed system, dus spruitstuk, cat en uitlaad. die lamba sonde is wel omzeild, anders brand het lichtje van de motor.maar die steekt er maanden onder zonder dit te hebben.
wat ik ook heb is dat met koude motor en ik rijd en koppeling indruk een plof krijg in de uitlaad, ma das 1keer ofzo
btw, ecu reset heeft niet geholpen
Geplaatst: do sep 27, 2007 11:31 pm
door schneider
mech-rovermg schreef:Wat hebben ze dan met je lambda sonde gedaan? Gewoon afgekoppeld?
Zou me verbazen, want het motormanagement is een closed loop systeem. Lambda sonde is essentieel voor goede prestaties en uitstoot.
Kijk eens naar je uitlaat spruitstuk of ze hem hebben overgebouwd?
Normaal heb je ook twee lambda sondes, eentje in uitlaatspruitstuk en eentje achter Kat. Deze na Kat is niet zo belangrijk.
Ciao.
hmm, in de uitaad zit er volgend mij nu geen, want ik heb 1 sonde meegekregen, die is omzeil door een weerstand tussen te zetten, die weerstand heb ik van janspeed meegekregen
deze hier
http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/ProductDe ... ductID=676
Geplaatst: zo sep 30, 2007 4:29 pm
door schneider
het word erger en erger, gistreren ben ik naar het stad moeten gaan, en dan had hem het zelf tot 4000rpm dat hij om de 2-3sec eens stotterde.
nu hoor je het ook al als ik idle draai.om de 2-3sec een plof. ben dan is naar uitlaad gegaan, en hij blaast bij die kleine plof veel meer lucht uit.dus hij zuigt ook meer lucht dan.????
kleppen vuil ofzo, vuile naft?