motor loopt niet lekker
motor loopt niet lekker
Hoi
Sinds een kleine week kan mijn wagen wel eens tegenpruttelen rond de 1500-2000RPM
bij een koude motor heb ik daar niet veel last van , maar als hem warm staat wel.
Het is zowel bij deelgas en volgas.
erg lastig als je een bocht neemt in 2de en dat je wagen niet vlotjes versneld.
Vroeger had ik dit niet en het is allemaal begonnen een paar dagen na de onderhoud dat deze wagen heeft gehad
het volgende is gedaan bij onderhoud.
Olie, Oliefilter, ergens een ring vervangen (weet niet waar) en andere bougies.
Ook heb ik soms als de motor koud is en op straat ga, dat hij even vermogen verlies heeft(dus bij gas een remmend gevoel) en dan ineens vooruitschiet.Dat heeft hij meestal 1 malig totdat hij wat warmer staat.
Iemand hier een uitleg voor wat het kan zijn?
alvast bedankt
Sinds een kleine week kan mijn wagen wel eens tegenpruttelen rond de 1500-2000RPM
bij een koude motor heb ik daar niet veel last van , maar als hem warm staat wel.
Het is zowel bij deelgas en volgas.
erg lastig als je een bocht neemt in 2de en dat je wagen niet vlotjes versneld.
Vroeger had ik dit niet en het is allemaal begonnen een paar dagen na de onderhoud dat deze wagen heeft gehad
het volgende is gedaan bij onderhoud.
Olie, Oliefilter, ergens een ring vervangen (weet niet waar) en andere bougies.
Ook heb ik soms als de motor koud is en op straat ga, dat hij even vermogen verlies heeft(dus bij gas een remmend gevoel) en dan ineens vooruitschiet.Dat heeft hij meestal 1 malig totdat hij wat warmer staat.
Iemand hier een uitleg voor wat het kan zijn?
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door schneider op ma sep 24, 2007 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- The Big Boss
en om wat voor model/motor gaat het???
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ja, zo lijkt het wel, maar dat verklaard niet dat hem dat boven de 2000rpm gewoon niet heeft, dan loopt alles lekker.(of da denk ik toch)
ik Heb het nog niet gecontroleerd, wil het wel doen,maar dan zal je het me eerst even moeten uitleggen hoe:)
ik Heb het nog niet gecontroleerd, wil het wel doen,maar dan zal je het me eerst even moeten uitleggen hoe:)
Laatst gewijzigd door schneider op ma sep 24, 2007 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- MG-R Core
Misschien zou je je ECU eens kunnen resetten..
Accupool los halen, backup zekering voor je ECU eruit halen..
PAar uur laten staan..
Daarna alles weer vastmaken en terugplaatsen en dan rustig mee gaan rijden..
PAar uur laten staan..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
dat ga ik morge eens proberen, bedankt voor de tipMista T schreef:Misschien zou je je ECU eens kunnen resetten..
PAar uur laten staan..
met de accupool loshalen bedoel je toch gewoon van de batterie afkoppelen he?
-
- MG-R Core
Ja er gewoon voor zorgen dat er geen stroom meer op het de auto staat.
Als je dan de zekering eruit haalt van de ECU heb je een kans dat de boel zich reset
Als je dan de zekering eruit haalt van de ECU heb je een kans dat de boel zich reset
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
vola, is nu afgekoppeld,
heb wat zitten surfen voor die gelijkaardig probleem, heb wat gevonden!
hoogs waarschijnlijk zijn da boegiekabels verleten
paar kerels die ook boegies hadden vervangen en bij warme motor schokken kreeg op dezelfde toerentallen als ik:) allebij waren het de boegies kabels!
hopelijk is het dat!!
heb wat zitten surfen voor die gelijkaardig probleem, heb wat gevonden!
hoogs waarschijnlijk zijn da boegiekabels verleten
paar kerels die ook boegies hadden vervangen en bij warme motor schokken kreeg op dezelfde toerentallen als ik:) allebij waren het de boegies kabels!
hopelijk is het dat!!
ja, ik heb dis onsteking, maar had hem binnegedaan en ze hebben ter plekke geluisterd naar de motor, maar hadden niets vreemd gehoord.mech-rovermg schreef:Bougiekabels kan ja, maar dan moet hij echt stotteren.
Ik veronderstel dat jij Dis onsteking hebt (2 bobijnen op kleppendeksel met twee kabels). Komt meer voor dat de kabels doorschuren tegen kleppendeksel. Is te zien met blote oog en te horen bij draaiende motor.
Als het dit niet is ---> lambda sonde
Ciao
wat de lamba sonde betreft. (wordt toch gemeten aan de uitlaad he?) Ik heb een volledig janspeed system, dus spruitstuk, cat en uitlaad. die lamba sonde is wel omzeild, anders brand het lichtje van de motor.maar die steekt er maanden onder zonder dit te hebben.
wat ik ook heb is dat met koude motor en ik rijd en koppeling indruk een plof krijg in de uitlaad, ma das 1keer ofzo
btw, ecu reset heeft niet geholpen
hmm, in de uitaad zit er volgend mij nu geen, want ik heb 1 sonde meegekregen, die is omzeil door een weerstand tussen te zetten, die weerstand heb ik van janspeed meegekregenmech-rovermg schreef:Wat hebben ze dan met je lambda sonde gedaan? Gewoon afgekoppeld?
Zou me verbazen, want het motormanagement is een closed loop systeem. Lambda sonde is essentieel voor goede prestaties en uitstoot.
Kijk eens naar je uitlaat spruitstuk of ze hem hebben overgebouwd?
Normaal heb je ook twee lambda sondes, eentje in uitlaatspruitstuk en eentje achter Kat. Deze na Kat is niet zo belangrijk.
Ciao.
deze hierhttp://www.ptp-ltd.co.uk/shop/ProductDe ... ductID=676
het word erger en erger, gistreren ben ik naar het stad moeten gaan, en dan had hem het zelf tot 4000rpm dat hij om de 2-3sec eens stotterde.
nu hoor je het ook al als ik idle draai.om de 2-3sec een plof. ben dan is naar uitlaad gegaan, en hij blaast bij die kleine plof veel meer lucht uit.dus hij zuigt ook meer lucht dan.????
kleppen vuil ofzo, vuile naft?
nu hoor je het ook al als ik idle draai.om de 2-3sec een plof. ben dan is naar uitlaad gegaan, en hij blaast bij die kleine plof veel meer lucht uit.dus hij zuigt ook meer lucht dan.????
kleppen vuil ofzo, vuile naft?