Nieuwe Motor Rover 414GTI
Nieuwe Motor Rover 414GTI
Ben eindelijk bezig met de koop van een nieuwe motor voor mijn wagentje. Weet alleen niet of de prijs redelijk is of dat jullie misschien de auto kennen.
Het gaat om een Mg F 1.8 vvc motor.
Kenteken 01-ln-td
De motor is met 88.000 gereficeerd en heeft nu 111.000 gelopen.
De auto is nu total loss maar kan alle technische benodigde delen kopen voor 950euro??!!
Is dit bedrag een beetje schappelijk daar de schaarsheid van het blok ???
is`t wat ??
Het gaat om een Mg F 1.8 vvc motor.
Kenteken 01-ln-td
De motor is met 88.000 gereficeerd en heeft nu 111.000 gelopen.
De auto is nu total loss maar kan alle technische benodigde delen kopen voor 950euro??!!
Is dit bedrag een beetje schappelijk daar de schaarsheid van het blok ???
is`t wat ??
-
- MG-R Core
Jij kan voor net geen 1000 euro een 1,8 VVC kopen..
Uit de gegevens van de auto kan ik zien dat het een geimporteerde F is. Bouwjaar 1996. De motor zal dan hoogstwaarschijnlijk de 145 PK versie zijn. Aangezien de 160 pk een trophy moet zijn, en dat is het niet begrijp ik uit je verhaal.
Maar terug komend op de prijs..
Vind het niet heel erg veel geld. Als alles goed is e.d. natuurlijk.
Denk trouwens wel aan het 5AS kastje. die moet je er volgens mij wel bij hebben... ivm de startblokkering..
en zoals mark al zegt. Als ie helemaal compleet is is het een goede prijs
Uit de gegevens van de auto kan ik zien dat het een geimporteerde F is. Bouwjaar 1996. De motor zal dan hoogstwaarschijnlijk de 145 PK versie zijn. Aangezien de 160 pk een trophy moet zijn, en dat is het niet begrijp ik uit je verhaal.
Maar terug komend op de prijs..
Vind het niet heel erg veel geld. Als alles goed is e.d. natuurlijk.
Denk trouwens wel aan het 5AS kastje. die moet je er volgens mij wel bij hebben... ivm de startblokkering..
en zoals mark al zegt. Als ie helemaal compleet is is het een goede prijs
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
But to be me...!!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Het alarm en de 2 afstandbedieningen is ff belangrijk, althans het scheelt gewoon weer 150 euro ofzo die je kwijt bent om je huidige alarm aan de VVC-ecu te matchen.
Versnellingsbak heb je opzich niets aan voor zover ik weet, de bak uit een MGF is de PG-1 bak en die past denk ik niet in combinatie met de K-serie motor in een Rover 400 mk2.
Wel gek genoeg een PG-1 samen met een T-serie motor en ook een K-serie motor maar dan met een R65.
Kwa steunen passen ze er daarom ook wel in, maar het zou een licht wonder zijn als samen in passen.
Versnellingsbak heb je opzich niets aan voor zover ik weet, de bak uit een MGF is de PG-1 bak en die past denk ik niet in combinatie met de K-serie motor in een Rover 400 mk2.
Wel gek genoeg een PG-1 samen met een T-serie motor en ook een K-serie motor maar dan met een R65.
Kwa steunen passen ze er daarom ook wel in, maar het zou een licht wonder zijn als samen in passen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
- MG-R Core
Rover rijdt volgens mij ook nog steeds rond met een R65 bak..
To catch me, you gotta be fast...
But to be me...!!
But to be me...!!
-
- Moderator
- Contacteer:
Yep ... bij de mijne zit de orginele versnellingsbak er nog onder van toen ie nog een 416Si was.
Met deze combinatie hebben we al heel wat kilometers achter de rug en zandvoort is ook al een paar keer bezocht.
Het hele alarm gebeuren is inderdaad zeeeeeeeeer belangrijk, zonder doet ie nix.
Zorg zowiezo dat je alles maar dan ook echt alles in handen krijgt .... wat je teveel hebt kan je altijd nog weggooien, wat je tekort komt geeft je een megaprobleem.
Met deze combinatie hebben we al heel wat kilometers achter de rug en zandvoort is ook al een paar keer bezocht.
Het hele alarm gebeuren is inderdaad zeeeeeeeeer belangrijk, zonder doet ie nix.
Zorg zowiezo dat je alles maar dan ook echt alles in handen krijgt .... wat je teveel hebt kan je altijd nog weggooien, wat je tekort komt geeft je een megaprobleem.
You can go fast ... but I can go anywhere.