Helluupppppp! Inlaatnokkenasprobleem VVC

MiniJack

Helluupppppp! Inlaatnokkenasprobleem VVC

Bericht door MiniJack »

Bij het weer opbouwen van onze Luxemburger ZR160 stuiten we op het volgende probleem:

De kop zit er wer op, nu bezig het VVC-gebeuren weer op te bouwen. We gebuiken daarbij de officiele documentatie.

Nu staat daarin dat je NOOIT EN TE NIMMER de voorste en de achterste inlaatnokkenassen uit de betreffende VVC "bouwgroep" verwijderd mag worden.
En dat heeft de garage die de zaak heeft uitgebouwd dus WEL gedaan!! De zaak kan en mag niet meer teruggeplaatst worden: de hele unit dient volgens de papieren te worden vervangen. En dat is wel een heel erg duur grapje! :( :shock: :?

Weet een techneut op het forum hier raad mee? :roll: :idea:

Ik hoop dat er iemand is die het weet en snel kan reageren. Allerlei tips en ideetjes zijn welkom.

Alvast hartstikke bedankt!!!!!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Aardig van die zaak, typisch gevalletje onkunde, de manuals zijn er duidelijk genoeg over. Een dealer heeft ook speciale klemmen om het hele zaakje bij elkaar te houden tijden de revicie van de kop.

Ik heb mijn eigen vvc-kop onderhanden gehad, maar ik heb ze in elkaar gelaten en de speciale klemmen zoveel mogenlijk vervangen met tywraps recht overiend gezet en in een afgesloten kast bewaard tijdens de revicie(was als de dood dat ze uit elkaar zouden vallen)

Op engelse fora ken ik iemand die er 1 naar eigen zeggen uit elkaar heeft gehad, maar verder helaas niemand.

Opzich kun je nu rustig gaan aan klooien met ze, the damage is done. Ik heb een beetje ervaring met ze sinds wat ik met de mijne heb gedaan, ik kan je in iedergeval zeggen wanneer ze weer correct in elkaar zitten.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik zou zeggen: laat de garage het lekker opknappen, die hebben het tenslotte verprutst.

Ik weet dat Van Noort na zo'n zelfde geval al eens een kop opnieuw heeft "gereconstrueerd".
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Striker,

Die garage zit in: Luxemburg :lol: :roll: :shock: :( :?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ah, dat maakt het een tikkeltje gecompliceerder :).
Afbeelding

MiniJack

Bericht door MiniJack »

We beginnen ook een beetje te snappen waarom onze Luxemburgse verkoper de ZR kwijt wilde voor relatief weinig :evil: :cry: :!:
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Als ik het goed heb begrepen dan is het hele gebeuren wel weer in elkaar te zetten, het is alleen een echt klotewerkje.

Of is er een andere reden voor het niet uit elkaar mogen halen?

Zoek anders op ebay naar een andere kop is misschien net zo makkelijk als je voor zeker gaat.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

is een early type kop, maar hiervan zou je eventueel wel de mechanismen over kunnen zetten.
Afbeelding
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Inmiddels contact gehad met Richard van de Noort. Hij zit erg krap in de tijd ivm vakantie van zijn collega. Het is hem een keer gelukt alles weer in orde te krijgen, maar het is een hele klus. Ook risicovol --> kromme kleppen ed. :(
Maar hij zou het willen proberen over een week of 3.
Erg geschikte knaap, trouwens. :D

Ik ben ook bezig met de kop in Engeland die getipt werd door Edgecrusher. Wellicht is dat ook een mogelijkheid.

Ook heb ik nog de mogelijkheid in Wormer, bij garage "de Zeemeeuw", Via Problemcar.nl ben ik daar bij ene Michaelf terecht gekomen. Wellicht bekend op dit forum?

Ik hou jullie op de hoogte. Allemaal al wel vast bedankt voor jullie meedenken.

Gr. Jack
MiniJack

Bericht door MiniJack »

Alle meedenkers,

we hebben de kop die ik noemde weten te strikken op eBay! :lol: Nogmaals bedankt Edgecrusher!
Nu wachten op de post uit Kent, Engeland. Maar ik verwacht dat het wachten de moeite waard is/wordt, dat wel.

Jullie hoort van ons .........

Gr. Jack
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Houdt er dan wel rekening mee dat de kleppen die in die kop vervangen moeten worden iets anders zijn dan de kleppen en jouw huidige kop. Dus mocht je die willen gebruiken, dan zal je ze waarschijnlijk allemaal moeten vervangen.
Afbeelding

MiniJack

Bericht door MiniJack »

Ik kan toch de alleen de nokkenassen en de VVC mechanismen overzetten? Dat is althans mijn bedoeling.. kleppen van de kop die ik heb liggen zijn net geslepen :)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat kan ook :).
Afbeelding

MiniJack

Bericht door MiniJack »

En na lang wachten vandaag DHL aan de deur gehad met een pakket inhoudende: de cylinderkop! Eindelijk.

Nu de zaak voorzichtig demonteren en borgen! En de zaak weer opbouwen in de ZR.

Iemand nog tips ivm voorkomen van het VVC-nokkenasprobleem?

We houden jullie op de hoogte ........
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Ja de zooi niet uit elkaar laten vallen. En stuur Gurt ff een PB die heeft de manual op a4 dus misschien kan hij je die kopieeren en opsturen oid?
Afbeelding
Plaats reactie