Pagina 1 van 1
Kathalysator Rover 75 rammelt
Geplaatst: wo aug 08, 2007 6:03 pm
door 760executive
Mijn Rover 75 2.5 V6, bouwjaar 2001 heeft sinds enige tijd last van een rammeltje.
Ik ben ermee naar de dealer gegaan en de monteur gaf aan dat het vanuit de kathalysator kwam.
De monteur gaf aan dat het niet noodzakelijk is, maar om het rammeltje te verhelpen zou de kathalysator moeten worden vervangen.
Is dit echt nodig om het te vervangen om het euvel te verhelpen? En wat kost dat ongeveer mocht ik het laten vervangen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hans
Geplaatst: vr aug 10, 2007 10:51 am
door 760executive
Ik ben naar een garage geweest en daar is mij verteld dat het rammelen na verloop van tijd meer kan worden. Er ontstaat als het ware meer speling.
Het is ook niet noodzakelijk, maar het rammelen stoort mij.
Vervangen is met orginele onderdelen duur, aangezien een groot stuk van de kathalysator dan vervangen wordt.
Een tweede (goedkopere) optie is het inlassen van een immitatie onderdeel.
Geplaatst: vr aug 10, 2007 1:46 pm
door Mark16v
waarschijnlijk is dat het hitteschild, dat zit meestal met een paar puntlasjes vast op de katalysator. kun je gewoon weer opnieuw vastlassen als het niet weggerot is.
iets wat naar verloop van tijd meer gaat rammelen is nooit goed, lekkere garage is dat.
Geplaatst: vr aug 10, 2007 10:20 pm
door Jurian
het hoeft geen hitteschild te zijn bij een kat kan het binnenwerk lostrillen en dan is er nix meer aan te redden heb het ook gehad en heb hem gedemonteerd en leeg geslagen hij komt nu alleen niet meer door de apk maar het rammelen is voorbij.. tijd om te spare
Geplaatst: za aug 11, 2007 7:57 am
door 760executive
De man van de garage had het over porselein? dat in de kathalysator zit. (wist niet dat ik serviesgoed in mijn auto had :-))
Als ik wat gas geef, hoor ik op een bepaald toerental iets mee gaan rammelen.
Kan ik trouwens zonder brug onder de auto bekijken of het hitteschild rammelt?
Geplaatst: za aug 11, 2007 8:57 am
door Mark16v
in de katalysator zit inderdaad een keramisch element. Als dat breekt kan een brokstuk voor de in of uitgang klem komen te zitten met als gevolg dat de uitlaat geblokkeerd wordt. je auto loopt dan niet meer zo lekker
je kan inderdaad ff onder de auto kruipen en een paar meppen/schoppen tegen je katalysator geven. je hoort dan vanzelf of hij rammelt.