Mijn Rover 75 2.5 V6, bouwjaar 2001 heeft sinds enige tijd last van een rammeltje.
Ik ben ermee naar de dealer gegaan en de monteur gaf aan dat het vanuit de kathalysator kwam.
De monteur gaf aan dat het niet noodzakelijk is, maar om het rammeltje te verhelpen zou de kathalysator moeten worden vervangen.
Is dit echt nodig om het te vervangen om het euvel te verhelpen? En wat kost dat ongeveer mocht ik het laten vervangen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hans
Kathalysator Rover 75 rammelt
Ik ben naar een garage geweest en daar is mij verteld dat het rammelen na verloop van tijd meer kan worden. Er ontstaat als het ware meer speling.
Het is ook niet noodzakelijk, maar het rammelen stoort mij.
Vervangen is met orginele onderdelen duur, aangezien een groot stuk van de kathalysator dan vervangen wordt.
Een tweede (goedkopere) optie is het inlassen van een immitatie onderdeel.
Het is ook niet noodzakelijk, maar het rammelen stoort mij.
Vervangen is met orginele onderdelen duur, aangezien een groot stuk van de kathalysator dan vervangen wordt.
Een tweede (goedkopere) optie is het inlassen van een immitatie onderdeel.
Laatst gewijzigd door 760executive op vr aug 10, 2007 2:48 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
waarschijnlijk is dat het hitteschild, dat zit meestal met een paar puntlasjes vast op de katalysator. kun je gewoon weer opnieuw vastlassen als het niet weggerot is.
iets wat naar verloop van tijd meer gaat rammelen is nooit goed, lekkere garage is dat.
iets wat naar verloop van tijd meer gaat rammelen is nooit goed, lekkere garage is dat.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
in de katalysator zit inderdaad een keramisch element. Als dat breekt kan een brokstuk voor de in of uitgang klem komen te zitten met als gevolg dat de uitlaat geblokkeerd wordt. je auto loopt dan niet meer zo lekker 
je kan inderdaad ff onder de auto kruipen en een paar meppen/schoppen tegen je katalysator geven. je hoort dan vanzelf of hij rammelt.

je kan inderdaad ff onder de auto kruipen en een paar meppen/schoppen tegen je katalysator geven. je hoort dan vanzelf of hij rammelt.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.