cdt wil niet optrekken onder 1800 toeren
cdt wil niet optrekken onder 1800 toeren
m'n 75 vdt wil met geen mogelijkheid optrekken onder de 1800, daarna trekt hij als een tierelier, het is langsaam aan begonnen, eerst soms, alleen bij een "lauwe"motor tot steeds vaker. ook met de koppeling ingetrapt en dan ineens het gas vol intrappen stijgt het toerntal maar zeer langzaam.
Ik heb 3 weken geleden bij van Noort een nieuwe luchtmassameter gehaald en deze vervangen, incl. behuizing. Sinds dien is het begonnen.
Weet iemand wat dit kan zijn voor ik terug naar van Noort ga?
Misschienb ligt het daar niet aan en is dat toeval, boven de 2000 toeren trekt hij namelijk veel beter dan voorheen.
ik heb de EGR-klep al losgekoppeld gehad, maar dat maakte niet uit.
de slangen zitten goed op de Turbo.
Heeft de turbo een klep die open moet gaan ofzo, die dan niet open gaat?
Ik heb 3 weken geleden bij van Noort een nieuwe luchtmassameter gehaald en deze vervangen, incl. behuizing. Sinds dien is het begonnen.
Weet iemand wat dit kan zijn voor ik terug naar van Noort ga?
Misschienb ligt het daar niet aan en is dat toeval, boven de 2000 toeren trekt hij namelijk veel beter dan voorheen.
ik heb de EGR-klep al losgekoppeld gehad, maar dat maakte niet uit.
de slangen zitten goed op de Turbo.
Heeft de turbo een klep die open moet gaan ofzo, die dan niet open gaat?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik vermoed dat het de brandstofpomp is.
Het lijkt dan net of alle fut uit de motor is, alsof de turbo niet aanslaat.
Bij een bepaald toerental ontstaat er toch voldoende "diesel-druk" en dan gaat ie toch vooruit.
Het lijkt dan net of alle fut uit de motor is, alsof de turbo niet aanslaat.
Bij een bepaald toerental ontstaat er toch voldoende "diesel-druk" en dan gaat ie toch vooruit.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Ik heb de oude luchtmassameter terug gezet en het probleem is verholpen, alleen trekt hij nu niet zo als hij dat met de nieuwe lmm in de hoge toerentallen deed.
Ik ga maar terug naa van Noort met de luchtmassameter, misschien is het een verkeerd type, er staat niets op, op de oude stond "Bosch"en een typenummer.
Ik ga maar terug naa van Noort met de luchtmassameter, misschien is het een verkeerd type, er staat niets op, op de oude stond "Bosch"en een typenummer.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Zo'n MAFAM hoor ik vaker... Wat is dit nu precies?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
kijk hier maar eens!!! staan een hele hoop info en tips, en via hem kun je ook vanalles bestellen. prima levering ook trouwensarjan_m schreef:Zo'n MAFAM hoor ik vaker... Wat is dit nu precies?
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Dus "gewoon" een luchtmassameter?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Oké...
En deze komt dus in de plaats van de huidige luchtmassameter?
En deze komt dus in de plaats van de huidige luchtmassameter?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
van Noort heeft weer een andere lmm meegegeven, maar de wagen trekt nog steeds niet zoals die ooit gedaan heeft. Het zit nog steeds in de planning om een originele Bosch aan te schaffen, maar daar schijnt moeilijk aan te komen te zijn.
Mocht je een adresje weten..... hou ik me aanbevolen.
(alleen de stift is voldoende), het huis heb ik er al 2 liggen origineel.
Mocht je een adresje weten..... hou ik me aanbevolen.
(alleen de stift is voldoende), het huis heb ik er al 2 liggen origineel.
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Je hebt dat kleine darmpje onder de turbodarm toch niet losgetrokken met de lmm te steken?
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
je zult echt verbaast zijn over het resultaat van de MAFAM denk ik. je bent direct van dat turbo gat af wat je vaak onder de 2200 toeren hebt.Victor schreef:Als je een lmm koopt krijg je meestal het hele huis erbij. Maar qua werk is het makkelijker alleen de lmm zelf te vervangen (twee torx boutjes met een pennetje erin). Maakt natuurlijk allemaal niet uit. Het huis kost nix dus vandaar dat ze meestal met huis geleverd worden.
Ik heb inmiddels een aantal LMM getest. Mijn conclusie is dat je beste gewoon de orginele bosch moet kopen (die ook in B*W gebruikt wordt). kan bij B*W dealer of rover dealer, rond 220 euro.
Alternatief is een pieburg, maar dan moet je de sensor aan de buitenkant overzetten. Pieburg kost minder dan de helft van de bosch
Een ander alternatief is de MAFAM van roverron. Dat kan in combinatie met de pieburg (dan ben je 100 pond kwijt, alleen de MAFAM is 50 pond) maar als je bosch lmm nog beetje ok is dan kan je die ook gewoon houden.
Ik heb nu de mafam gekocht en krijg ik van de week. dus laat t wel horen.
Mijn ervaringen met gereviseerde lmm en met goedkopere lmm (niet bosch of pieburg) zijn slecht. Werken wel goed maar gaan binnen enkele maanden stuk. Een kapotte lmm geeft hele rare effecten (bv 2 sec vertraging op gaspedaal bij stoplicht). De bosch lmm slijt ook maar dit leidt eigenlijk alleen tot wat performance loss en geen drama effecten.
ik kreeg gelukkig gewoon mn geld terug (a28autocombinatie.nl)



luchtmassameter
Ik heb deze gewoon afgekoppeld en dan val je op fabrieksinstellingen en haal je gewoon een of andere norm niet ,je bespaart een hoop geld , deze rijdt beter dan een nieuwe .
ik rij al jaren zonder
Grtz jan
ik rij al jaren zonder
Grtz jan