Waarschijnlijk wel bekend dat Turbo Technics een supercharger maakt voor de MGF. Zowel voor 1.8i als VVC motoren. Dan zou het dus ook mogelijk zijn om deze supercharger op een ZR 1.8i VVC te bouwen toch?
Alhoewel, er staat bij dat auto's met airconditioning niet ge-supercharged kunnen worden, máár is het niet mogelijk om de airco er uit te gooien en de supercharger er in de plek te doen?
Supercharger voor 1.8VVC
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De motor ruimte van een MGF is natuurlijk niet gelijk aan die van de ZR. Maar aangezien die van de ZR groter is, zal het inderdaad wel passen.
Wat betreft de airco moet het zeker lukken, haal de airco eruit en t.o.v. een auto zonder airco is het enige verschil een aantal gaten door het schutbord. Een extra radiateur(die er dus ook uit kan) en een dynamo die bij airco auto's hoger geplaatst is, maar die kan simpelweg lager geplaatst worden met een andere riem en beugel.
Wat betreft de airco moet het zeker lukken, haal de airco eruit en t.o.v. een auto zonder airco is het enige verschil een aantal gaten door het schutbord. Een extra radiateur(die er dus ook uit kan) en een dynamo die bij airco auto's hoger geplaatst is, maar die kan simpelweg lager geplaatst worden met een andere riem en beugel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nope, auto's met airco kunnen niet ge-supercharged worden volgens T-technics.
http://www.turbotechnics.com/docs/cars/mgf.htm
http://www.turbotechnics.com/docs/cars/mgf.htm