Zwakke punten rover 75 cdti
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Zwakke punten rover 75 cdti
Ik ben van plan om een rover 75 2.0 cdti te kopen.
Wat zijn de zwakke punten en waar moet ik op letten
bij de koop?
Gr Ducloi
Wat zijn de zwakke punten en waar moet ik op letten
bij de koop?
Gr Ducloi
- koppeling (lek, 1000 euro)
- waterpomp + thermostaat (lek, 400 euro)
- aircofanmotor (kapot, 400 euro)
- aansluiting radiator op thermostaathuis (lek)
- draagarmen voor (speling )
-...
trekhaak, achteraf inbouwen is duur i.v.m. canbus systeem.
verder de normale diesel en 75-kwalen,
-luchtmassameter al vervangen?
-staat van schijven en blokken en banden rondom
-etc.
Het m47 blok van BMW is "ansich" geweldig sterk en rijdt heerlijk.
- waterpomp + thermostaat (lek, 400 euro)
- aircofanmotor (kapot, 400 euro)
- aansluiting radiator op thermostaathuis (lek)
- draagarmen voor (speling )
-...
trekhaak, achteraf inbouwen is duur i.v.m. canbus systeem.
verder de normale diesel en 75-kwalen,
-luchtmassameter al vervangen?
-staat van schijven en blokken en banden rondom
-etc.
Het m47 blok van BMW is "ansich" geweldig sterk en rijdt heerlijk.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Zwakke punten rover 75 cdti
Koppeling 1000 euro
Om de hoeveel jaar komt dit voor ?
Gr Ducloi

Om de hoeveel jaar komt dit voor ?
Gr Ducloi
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ligt erg aan je rijstijl, maar ieder 75 diesel is een keer aan de beurt.
Laatst is het bij mij ook gebeurd, bij een kilometerstand van 210000 km.
Ik hoor het vaker rond deze stand.
Luchtmassameter is een bekende kwaal, maar geldt eigenlijk voor iedere auto.
Daarnaast valt het eigenlijk allemaal wel mee. Het is en blijft een hele betrouwbare auto, met name door de BMW diesel. Alle onderdelen zijn dan ook van BMW, zo ook de electronica.
Puur kwaliteit dus.
Maar jij had toch al een 75? Of is dat geen diesel?
Laatst is het bij mij ook gebeurd, bij een kilometerstand van 210000 km.
Ik hoor het vaker rond deze stand.
Luchtmassameter is een bekende kwaal, maar geldt eigenlijk voor iedere auto.
Daarnaast valt het eigenlijk allemaal wel mee. Het is en blijft een hele betrouwbare auto, met name door de BMW diesel. Alle onderdelen zijn dan ook van BMW, zo ook de electronica.
Puur kwaliteit dus.
Maar jij had toch al een 75? Of is dat geen diesel?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Let ook eens op de goede punten als je zo'n wagen koopt :
- stijl.........veel stijl
- stukken goedkoper dan menig concurent
- stijl
- deze wagen is mooi in iedere kleur, zelfs wit (Ol English White)
- veel stijl
- Rijdt echt geweldig lekker, en niet alleen op de snelweg
- iedereen denkt dat jij zo'n wagen niet kunt betalen terwijl ze zelf in een astraatje rijden dat 2x zoveel gekost heeft, en vaker met stukken staat dan jouw Rovertje.
En tenslotte is de auto ook heel stijlvol.
de Fransen noemen 'm "Jaguar de povre", volgens mij is het eigenlijk andersom.
- stijl.........veel stijl
- stukken goedkoper dan menig concurent
- stijl
- deze wagen is mooi in iedere kleur, zelfs wit (Ol English White)
- veel stijl
- Rijdt echt geweldig lekker, en niet alleen op de snelweg
- iedereen denkt dat jij zo'n wagen niet kunt betalen terwijl ze zelf in een astraatje rijden dat 2x zoveel gekost heeft, en vaker met stukken staat dan jouw Rovertje.
En tenslotte is de auto ook heel stijlvol.
de Fransen noemen 'm "Jaguar de povre", volgens mij is het eigenlijk andersom.

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Zwakke punten rover 75 cdti
Ik heb al een 75 ja, maar dat is geen diesel maar een 1.8.
Ik rij 50000 km per jaar dus een diesel is veel aantrekkelijker
dan een benzine.
Ik ga kijken bij een 75 cdti, waar moet ik op letten?
De 75 waar ik naar ga kijken is Donkergroen met beige leder
en heeft
o.a. , Cruise control, Elek. rolgordijn, boordcomputer en cd wisselaar,
echt een prachtkar!!!!!!
Gr Ducloi
Ik rij 50000 km per jaar dus een diesel is veel aantrekkelijker
dan een benzine.
Ik ga kijken bij een 75 cdti, waar moet ik op letten?
De 75 waar ik naar ga kijken is Donkergroen met beige leder

o.a. , Cruise control, Elek. rolgordijn, boordcomputer en cd wisselaar,
echt een prachtkar!!!!!!
Gr Ducloi
na 170.000 km heb ik eigenlijk niet veel problemen met m'n 75 CDTI (Mk2) gezien.)
op 166.000 km nieuwe remschijven, bij 100.000 of zo een nieuwe fan.
brandstrof verbruik met de 15"winterbanden gemakkelijk 1:15 met 17"225 banden net onder de 1:15. (Veel snelweg @ 130+ km/h)
Zou hij nu nog nieuw te koop zijn, dan was voor mij de keuze heel makkelijk.
op 166.000 km nieuwe remschijven, bij 100.000 of zo een nieuwe fan.
brandstrof verbruik met de 15"winterbanden gemakkelijk 1:15 met 17"225 banden net onder de 1:15. (Veel snelweg @ 130+ km/h)
Zou hij nu nog nieuw te koop zijn, dan was voor mij de keuze heel makkelijk.
Hi,
Ik rij nu sinds maart met een 75 CDT (ook groen met beige leer) en moet zeggen dat het een erg fijne auto is om te rijden. Wel heb ik in deze korte tijd een aantal mankementen gehad.
-draagarm aan de bestuurderskant, fusee lag er bijna uit. De draagarm heb ik zelf vervangen. Niet moeilijk, alleen zijn de bouten en moeren moeilijk bereikbaar.
-de remschijven en blokken heb ik achter vervangen.
-de startmotor deed het niet meer, waarschijnlijk slecht contact. Nadat ik de start motor had uitgebouwd en getest functioneerde deze weer. Sindsdien geen problemen.
-deze week op de A12 gestrand. Waarschijnlijk brandstofpomp. Staat nu bij de Rover garage, alleen hebben ze nog geen tijd gehad om te bekijken wat er aan de hand is.
-mijn Rover heeft zwarte drempels. Ik heb begrepen dat deze Rovers uit een andere fabriek komen en sneller roesten. En inderdaad heb ik roestvorming op de rechter drempel.
Volgende maand ga ik met de 75 naar Zuid Frankrijk en vraag me wel af of dit probleemloos gaat lukken. Toch ben ik ondanks de manko's tevreden over de auto.
Groet Marco
Ik rij nu sinds maart met een 75 CDT (ook groen met beige leer) en moet zeggen dat het een erg fijne auto is om te rijden. Wel heb ik in deze korte tijd een aantal mankementen gehad.
-draagarm aan de bestuurderskant, fusee lag er bijna uit. De draagarm heb ik zelf vervangen. Niet moeilijk, alleen zijn de bouten en moeren moeilijk bereikbaar.
-de remschijven en blokken heb ik achter vervangen.
-de startmotor deed het niet meer, waarschijnlijk slecht contact. Nadat ik de start motor had uitgebouwd en getest functioneerde deze weer. Sindsdien geen problemen.
-deze week op de A12 gestrand. Waarschijnlijk brandstofpomp. Staat nu bij de Rover garage, alleen hebben ze nog geen tijd gehad om te bekijken wat er aan de hand is.
-mijn Rover heeft zwarte drempels. Ik heb begrepen dat deze Rovers uit een andere fabriek komen en sneller roesten. En inderdaad heb ik roestvorming op de rechter drempel.
Volgende maand ga ik met de 75 naar Zuid Frankrijk en vraag me wel af of dit probleemloos gaat lukken. Toch ben ik ondanks de manko's tevreden over de auto.
Groet Marco
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Zwakke punten rover 75 cdti
Zit er een trip computer in als er in een 75 een boordcomputer zit?
Gr Ducloi
Gr Ducloi
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Als er tussen de klokken een schermpje zit en op de richtingaanwijzer een knopje, dan heeft deze een boordcomputer.
Hierop kun je aflezen:
Trip Distance 2 (Dagteller 2)
Gemiddelde snelheid
Snelheidslimiet (bij een vooraf ingestelde snelheid geeft de klok bij overschrijding ervan een "doeng" geluid)
Benzine / Diesel Verbruik
En alle informatie van de auto, dus kapotte lamp, voorgloeien enzovoort komt ook in dit schermpje. Je kunt ook zien welke deur er geopend is bijvoorbeeld.
Het is leuk als het al op de auto zit, maar zeker niet doorslaggegevend. Het is erg gemakkelijk deze optie achteraf in te bouwen. Al met al zal je dat 100 euro kosten (incl klok, richtingaanwijzer)
Hierop kun je aflezen:
Trip Distance 2 (Dagteller 2)
Gemiddelde snelheid
Snelheidslimiet (bij een vooraf ingestelde snelheid geeft de klok bij overschrijding ervan een "doeng" geluid)
Benzine / Diesel Verbruik
En alle informatie van de auto, dus kapotte lamp, voorgloeien enzovoort komt ook in dit schermpje. Je kunt ook zien welke deur er geopend is bijvoorbeeld.
Het is leuk als het al op de auto zit, maar zeker niet doorslaggegevend. Het is erg gemakkelijk deze optie achteraf in te bouwen. Al met al zal je dat 100 euro kosten (incl klok, richtingaanwijzer)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Die kun je laten herstellen.
Ze resetten dan de stand in de klok en LCM (Light Control Module) oftwel lichtmodule, en zetten daar de nieuwe stand in.
De klok neemt vervolgens deze kilometerstand weer over, en alles is weer in orde. Van Noort kan dit ook, heeft tegenwoordig ook zo'n apparaat. Ook via www.kilometerstandcorrectie.nl kun je dit regelen, aardige gozer. Daar hebik het laten doen. Kostte me toen 50 euro.
Ze resetten dan de stand in de klok en LCM (Light Control Module) oftwel lichtmodule, en zetten daar de nieuwe stand in.
De klok neemt vervolgens deze kilometerstand weer over, en alles is weer in orde. Van Noort kan dit ook, heeft tegenwoordig ook zo'n apparaat. Ook via www.kilometerstandcorrectie.nl kun je dit regelen, aardige gozer. Daar hebik het laten doen. Kostte me toen 50 euro.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 139
- Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Krabbendijke
Zwakke punten rover 75 cdti
Hoe kan je merken dat de koppeling kapot?
en weet iemand waar ik een checklist of zoiets kan downloaden?
en weet iemand waar ik een checklist of zoiets kan downloaden?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Koppeling merk je goed.
Als je de auto in de 5 zet en dan de koppeling laat opkomen, dan moet de auto afslaan. Blijft de auto stilstaan en de motor lopen, dan is de koppeling versleten.
Tijdens het rijden merk je het ook goed. Geef in de 2e en 3e versnelling eens flink gas. Merk je dat de toeren ineens omhoogvliegen maar er gebeurd verder niets, dan slipt de koppeling.
Checklist; geen idee, maar bovenstaande punten zijn wel de belangrijkste.
Maar doe er niet te panisch over. De 75 diesel is een kwaliteitsauto en als de auto gewoon zijn beurten heeft gehad (je kunt dat natuurlijk zien in het onderhoudsboekje, daat staat ook in wat er vervangen is) dan kun je rustig 4 ton met de auto rijden.
Als je de auto in de 5 zet en dan de koppeling laat opkomen, dan moet de auto afslaan. Blijft de auto stilstaan en de motor lopen, dan is de koppeling versleten.
Tijdens het rijden merk je het ook goed. Geef in de 2e en 3e versnelling eens flink gas. Merk je dat de toeren ineens omhoogvliegen maar er gebeurd verder niets, dan slipt de koppeling.
Checklist; geen idee, maar bovenstaande punten zijn wel de belangrijkste.
Maar doe er niet te panisch over. De 75 diesel is een kwaliteitsauto en als de auto gewoon zijn beurten heeft gehad (je kunt dat natuurlijk zien in het onderhoudsboekje, daat staat ook in wat er vervangen is) dan kun je rustig 4 ton met de auto rijden.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
op www.r75.info staat volgens mij een checklist voor de 75 met de zwakke punten voor de verschillende uitvoeringen.