Pagina 1 van 1

waterpomp vervangen hoe??

Geplaatst: di jul 10, 2007 8:03 pm
door CaVeY23
Hey people van het forum :)

mijn probleem is de waterpomp.
Hij lekt.

elke dag moet ik er ruim 1.5 L ingooien zodat die weer op de max staat en is de volgende dag leeg.

er ligt ook elke x een plas onder de auto waar de waterpomp zich bevind.
Ik heb mijn snaren er al afgehaal alleen niet de distributieriem.

de vliegwiel...? die de snaren aandraaied voor je stuur en dynamo zijn dus los.

alleen de wiel die het aandrijft wil niet los omdat de motor meedraaied.
Iemand die het als achum..doet :p zegt dat ik een blokerings gereedschap moet aanschaffen om het dan los te krijgen.

ik heb net me auto voor 1600 laten opknappen opnieuw laten spuiten*delen* en remblokken etc.

dus heb geen zin om weer 500 uit tegeven.

hebben jullie mischien tips of zoiets van een gereedschap die ik kan overnemen of kan lenen of iets?

Let me know!!

ligt elke dag een plas onder de waterpomp.. dealer zegt ook dat het dat is.

alvast bedankt allen!

Geplaatst: di jul 10, 2007 8:27 pm
door Jai
misschien slim om te zeggen wat voor auto je precies hebt ;)

Jai

Geplaatst: wo jul 11, 2007 12:25 am
door 118GTR
Toevallig de distributieriem pas laten vervangen?

anyway dat vliegwiel dat de riemen aandrijf heeft de krukas-poelie.

Ik heb zoals jaish112 al zei je motortype nodigm als het een K-serie motor is dan kan ik je vertellen wat je moet doen. Daar heb je overgens geen speciaal gereedschap voor nodig, tevens heb ik de waterpomp hier liggen.

Geplaatst: wo jul 11, 2007 12:25 pm
door CaVeY23
het is de K-serie laatste model van een 214SI

plastic injectie vanplaats de alu.

gisteren nog naar me oom geweest en zei dat ik de snaren op zijn strakst moest zetten om de poelie los te kunnen krijgen.

heb al een waterpomp bij brezam gehaalt voor 64 dus tummeke had gelijk :p *ander thread*

maar gaat om de laatste serie motor
als ik goed heb mk3 uit 1997.

iig bedankt voor een reactie:!: :!: :biertje:

kwil me rovertje niet kwijt :(

Geplaatst: wo jul 11, 2007 1:02 pm
door 118GTR
nou die poulie zat gewoon met een bout vast, draai die los en de poelie valt er bijna af. Je hoeft niets te klooien met de snaren.

Geplaatst: wo jul 11, 2007 1:32 pm
door CaVeY23
maarem die poelie draaied mee met de motor :oops:

moet iets hebben waarmee het blokeerd of in zijn 5 zetten? en remmen ofzo??

iemand trouwens een Manuel op cd-rom of PDF?

Geplaatst: wo jul 11, 2007 2:30 pm
door 118GTR
bak in 5 idd, voet op de rem.

Of luchtgereedschap dat werkt uitstekend, hij moet weer vast met 210nm.

de manual is vrij nutteloos voor dit soort dingen, er staat gewoon"Draai de poeliebout los"

Geplaatst: wo jul 11, 2007 3:44 pm
door pyara_pappoe
wuahahahahahaha

Geplaatst: wo jul 11, 2007 4:44 pm
door CaVeY23
oke :p

dan weet ik genoeg en ga ik weer even aan de slag.

tnx

en vervolg komt dan nog

Geplaatst: di jul 17, 2007 8:44 pm
door CaVeY23
Poelie niet los gekregen met de handige tips...

distributie boven in van spanning gehaald en los gehaald.

waterpomp los kunnen halen en vervangen was een half dagje werk. om alles los te halen.

alleen probleem nu.
hij wilt niet meer starten.
tijd onderin bij de krukass staat op de TDV als goed is..... 0 punt komt overeen met de poelie.

en de bovenste vertandingen staan ook presies gelijk tegenover elkaar.

IN Exhaust- -IN Exhaust.

makkelijkste manier is dus om te kijken of de 0 punt daadwerkelijk 0 punt is.
maar een normale boegie dop past dus niet in de gat waar de boegie1 zich bevind.

normaal is dat Dop 21 maar is nu een andere maat...... welke zou het anders zijn en kun je die pijpsleutels ervoor gebruiken welke maat?

bijvoorbaat dank :P

Of andere ideeen?