waterpomp vervangen hoe??

214 216 218 220 25
Plaats reactie
CaVeY23

waterpomp vervangen hoe??

Bericht door CaVeY23 »

Hey people van het forum :)

mijn probleem is de waterpomp.
Hij lekt.

elke dag moet ik er ruim 1.5 L ingooien zodat die weer op de max staat en is de volgende dag leeg.

er ligt ook elke x een plas onder de auto waar de waterpomp zich bevind.
Ik heb mijn snaren er al afgehaal alleen niet de distributieriem.

de vliegwiel...? die de snaren aandraaied voor je stuur en dynamo zijn dus los.

alleen de wiel die het aandrijft wil niet los omdat de motor meedraaied.
Iemand die het als achum..doet :p zegt dat ik een blokerings gereedschap moet aanschaffen om het dan los te krijgen.

ik heb net me auto voor 1600 laten opknappen opnieuw laten spuiten*delen* en remblokken etc.

dus heb geen zin om weer 500 uit tegeven.

hebben jullie mischien tips of zoiets van een gereedschap die ik kan overnemen of kan lenen of iets?

Let me know!!

ligt elke dag een plas onder de waterpomp.. dealer zegt ook dat het dat is.

alvast bedankt allen!
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

misschien slim om te zeggen wat voor auto je precies hebt ;)

Jai
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Toevallig de distributieriem pas laten vervangen?

anyway dat vliegwiel dat de riemen aandrijf heeft de krukas-poelie.

Ik heb zoals jaish112 al zei je motortype nodigm als het een K-serie motor is dan kan ik je vertellen wat je moet doen. Daar heb je overgens geen speciaal gereedschap voor nodig, tevens heb ik de waterpomp hier liggen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

het is de K-serie laatste model van een 214SI

plastic injectie vanplaats de alu.

gisteren nog naar me oom geweest en zei dat ik de snaren op zijn strakst moest zetten om de poelie los te kunnen krijgen.

heb al een waterpomp bij brezam gehaalt voor 64 dus tummeke had gelijk :p *ander thread*

maar gaat om de laatste serie motor
als ik goed heb mk3 uit 1997.

iig bedankt voor een reactie:!: :!: :biertje:

kwil me rovertje niet kwijt :(
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nou die poulie zat gewoon met een bout vast, draai die los en de poelie valt er bijna af. Je hoeft niets te klooien met de snaren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

maarem die poelie draaied mee met de motor :oops:

moet iets hebben waarmee het blokeerd of in zijn 5 zetten? en remmen ofzo??

iemand trouwens een Manuel op cd-rom of PDF?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

bak in 5 idd, voet op de rem.

Of luchtgereedschap dat werkt uitstekend, hij moet weer vast met 210nm.

de manual is vrij nutteloos voor dit soort dingen, er staat gewoon"Draai de poeliebout los"
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

wuahahahahahaha
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

oke :p

dan weet ik genoeg en ga ik weer even aan de slag.

tnx

en vervolg komt dan nog
CaVeY23

Bericht door CaVeY23 »

Poelie niet los gekregen met de handige tips...

distributie boven in van spanning gehaald en los gehaald.

waterpomp los kunnen halen en vervangen was een half dagje werk. om alles los te halen.

alleen probleem nu.
hij wilt niet meer starten.
tijd onderin bij de krukass staat op de TDV als goed is..... 0 punt komt overeen met de poelie.

en de bovenste vertandingen staan ook presies gelijk tegenover elkaar.

IN Exhaust- -IN Exhaust.

makkelijkste manier is dus om te kijken of de 0 punt daadwerkelijk 0 punt is.
maar een normale boegie dop past dus niet in de gat waar de boegie1 zich bevind.

normaal is dat Dop 21 maar is nu een andere maat...... welke zou het anders zijn en kun je die pijpsleutels ervoor gebruiken welke maat?

bijvoorbaat dank :P

Of andere ideeen?
Plaats reactie