75 CDT motorpech

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
project356

75 CDT motorpech

Bericht door project356 »

Hi, vanmorgen langs de A12 gestrand met mijn 75 CDT. Tijdens de gebruikelijke file hikte de motor een beetje en sloeg toen af. Ik kon hem wel weer starten, draaid goed stationair, maar weinig vermogen en slaat dan weer af.
ANWB kon niets vinden, de auto is nu naar mijn Rover garage gesleept en wacht hun bericht maar af.

Zou dit het bekende probleem kunnen zijn van de volgelopen computer ruimte, het heef aardig gestort de laatste dagen.

Herkend iemand dit probleem?

Met groet, Marco
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

of een haperende dieselpomp, gebeurt ook weleens.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Dat is de brandstofpomp.

Als je motor koud is is het afslaan nog erger, en achteruitrijden is lastig omdat de motor steeds afslaat. Het voelt ook echt alsof er te weinig diesel wordt ingespoten.

Is een bekend probleem bij de 320 diesels van BMW, dus ook van de 75.

Van Noort kan dit goed en goedkoop voor je maken.
(Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad.....
Inclusief startmotor en brandstofpomp was ik 300 euro kwijt)
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
project356

Bericht door project356 »

Bedankt voor de reacties. Na alles wat over Van Noort heb gehoord zou ik de 75 het liefst daar neer zetten. De Rover garage zit echter letterlijk bij mij om de hoek, alleen hanteren zij wel andere prijzen!

Groet Marco
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Moet je doen....

Ik snap dat het een eind rijden is, maar de prijzen zijn weer zo goed, dat je zelfs met de diesel erbij nog steeds stukken goedkoper uit bent als bij een dealer. Zelfs stukken in vergelijking met een bijv. Autofit
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
project356

Bericht door project356 »

Dat is natuurlijk zo, en ik heb ook al eens materialen per post laten komen, alleen in dit geval doet mijn 75 het niet meer en zou ik deze met een autoambulance moeten vervoeren.
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Als het alleen de pomp is, is deze misschien makkelijk zelf te vervangen via een deksel on der de achterbank?????
project356

Bericht door project356 »

Ik heb eindelijk mijn 75 weer terug. De ECU stond inderdaad onder water!
En een relais welke daar ook gemonteerd zit was aardig gecorrodeerd. Hiervoor is een gebruikte gemonteerd omdat nieuwe niet meer verkrijgbaar zijn. Tevens is de waterafvoer aangepast.

Maar goed, alles werkt weer. Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Had ik niet 1,2,3 aan gedacht, maar je hoort het vaker.

Blijf het evengoed in de gaten houden, want water in dat gedeelte is een bekend probleem.

Nog veel lekkere kilometers met je super auto... :mrgreen:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie