75 CDT motorpech
75 CDT motorpech
Hi, vanmorgen langs de A12 gestrand met mijn 75 CDT. Tijdens de gebruikelijke file hikte de motor een beetje en sloeg toen af. Ik kon hem wel weer starten, draaid goed stationair, maar weinig vermogen en slaat dan weer af.
ANWB kon niets vinden, de auto is nu naar mijn Rover garage gesleept en wacht hun bericht maar af.
Zou dit het bekende probleem kunnen zijn van de volgelopen computer ruimte, het heef aardig gestort de laatste dagen.
Herkend iemand dit probleem?
Met groet, Marco
ANWB kon niets vinden, de auto is nu naar mijn Rover garage gesleept en wacht hun bericht maar af.
Zou dit het bekende probleem kunnen zijn van de volgelopen computer ruimte, het heef aardig gestort de laatste dagen.
Herkend iemand dit probleem?
Met groet, Marco
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Dat is de brandstofpomp.
Als je motor koud is is het afslaan nog erger, en achteruitrijden is lastig omdat de motor steeds afslaat. Het voelt ook echt alsof er te weinig diesel wordt ingespoten.
Is een bekend probleem bij de 320 diesels van BMW, dus ook van de 75.
Van Noort kan dit goed en goedkoop voor je maken.
(Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad.....
Inclusief startmotor en brandstofpomp was ik 300 euro kwijt)
Als je motor koud is is het afslaan nog erger, en achteruitrijden is lastig omdat de motor steeds afslaat. Het voelt ook echt alsof er te weinig diesel wordt ingespoten.
Is een bekend probleem bij de 320 diesels van BMW, dus ook van de 75.
Van Noort kan dit goed en goedkoop voor je maken.
(Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad.....
Inclusief startmotor en brandstofpomp was ik 300 euro kwijt)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Moet je doen....
Ik snap dat het een eind rijden is, maar de prijzen zijn weer zo goed, dat je zelfs met de diesel erbij nog steeds stukken goedkoper uit bent als bij een dealer. Zelfs stukken in vergelijking met een bijv. Autofit
Ik snap dat het een eind rijden is, maar de prijzen zijn weer zo goed, dat je zelfs met de diesel erbij nog steeds stukken goedkoper uit bent als bij een dealer. Zelfs stukken in vergelijking met een bijv. Autofit
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Ik heb eindelijk mijn 75 weer terug. De ECU stond inderdaad onder water!
En een relais welke daar ook gemonteerd zit was aardig gecorrodeerd. Hiervoor is een gebruikte gemonteerd omdat nieuwe niet meer verkrijgbaar zijn. Tevens is de waterafvoer aangepast.
Maar goed, alles werkt weer. Bedankt voor jullie reacties!
En een relais welke daar ook gemonteerd zit was aardig gecorrodeerd. Hiervoor is een gebruikte gemonteerd omdat nieuwe niet meer verkrijgbaar zijn. Tevens is de waterafvoer aangepast.
Maar goed, alles werkt weer. Bedankt voor jullie reacties!
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Had ik niet 1,2,3 aan gedacht, maar je hoort het vaker.
Blijf het evengoed in de gaten houden, want water in dat gedeelte is een bekend probleem.
Nog veel lekkere kilometers met je super auto...
Blijf het evengoed in de gaten houden, want water in dat gedeelte is een bekend probleem.
Nog veel lekkere kilometers met je super auto...

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)