Rover 75 afstandsbediening doet vreemd
Rover 75 afstandsbediening doet vreemd
Mijn Rover 75 heeft een antikaap functie op de afstandsbediening.
Dan gaat als er eenmaal gedrukt wordt normaal gesproken alleen de bestuurdersportier open en de tweede maal alles.
Als ik nu één keer druk, hoor ik wel een klik en gaan de knipperlichten knipperen, maar het portier blijft gesloten.
Pas bij de tweede maal gaan alle portieren wel open.
Waar kan het aan liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hans
Dan gaat als er eenmaal gedrukt wordt normaal gesproken alleen de bestuurdersportier open en de tweede maal alles.
Als ik nu één keer druk, hoor ik wel een klik en gaan de knipperlichten knipperen, maar het portier blijft gesloten.
Pas bij de tweede maal gaan alle portieren wel open.
Waar kan het aan liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Hans
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Normalerwijze is het zo dat bij de eerste keer alleen de
bestuurdersportier opengaat, en bij de tweede keer drukken
pas alle deuren opengaan.
Is dat bij jou ook zo dan? Of gaat de bestuurdersportier de eerste keer ook niet open?
Overigens een ander bekend probleem; Niet alle deuren gaan na de tweede keer drukken open, soms moet je 3 of 4 keer op het knopje drukken voordat alles open is.
bestuurdersportier opengaat, en bij de tweede keer drukken
pas alle deuren opengaan.
Is dat bij jou ook zo dan? Of gaat de bestuurdersportier de eerste keer ook niet open?
Overigens een ander bekend probleem; Niet alle deuren gaan na de tweede keer drukken open, soms moet je 3 of 4 keer op het knopje drukken voordat alles open is.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Bij mij is het ook niet veel anders, die motortjes gaan steeds zwaarder lopen heb ik het idee. Ik moet soms 4 x drukken om de passagiersdeur open te krijgen, je ziet dan wel het "pinnetje"steeds verder omhoog gaan.
de overige 2 deuren gaan gewoon bij de 2e keer drukken open.
Misschien is heel het spul wel te smeren, nog niet naar gekeken, omdat de bestuurderskant goed is.
de overige 2 deuren gaan gewoon bij de 2e keer drukken open.
Misschien is heel het spul wel te smeren, nog niet naar gekeken, omdat de bestuurderskant goed is.
Ik heb het probleem opgelost. Het knopje van de bestuurdersportier kwam inderdaad heel stroef naar boven.
Het bleek aan het deurpaneel te liggen die van de metalen haakjes bovenaan was geschoten en dus bovenaan iets loshing.
Ik heb het paneel weer over de haakjes gedaan en nu schiet hij meteen weer omhoog!
Het bleek aan het deurpaneel te liggen die van de metalen haakjes bovenaan was geschoten en dus bovenaan iets loshing.
Ik heb het paneel weer over de haakjes gedaan en nu schiet hij meteen weer omhoog!
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Nou kun je met Testbook ook nog veel meer instellen is het niet?
Wat ik namelijk graag zou willen hebben, is al de auto gaat rijden dat
alle deuren op slot gaan. Kan dat ook met Testbook?
En hoe kun je dat dan regelen? Moet je daarvoor persé naar de dealer, of kan iemand van het forum dat toevallig?
Wat ik namelijk graag zou willen hebben, is al de auto gaat rijden dat
alle deuren op slot gaan. Kan dat ook met Testbook?
En hoe kun je dat dan regelen? Moet je daarvoor persé naar de dealer, of kan iemand van het forum dat toevallig?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
En hoe kom je dan aan Testbook?
Is dat een programma of een complete machine?
Proficiat met je wielen! Serpent zijn mooie wielen voor de 75.
En onder de MG7 (die in 2008 weer naar Europa komt) zitten die wielen
ook nog. Dus blijft mooi....
Is dat een programma of een complete machine?
Proficiat met je wielen! Serpent zijn mooie wielen voor de 75.
En onder de MG7 (die in 2008 weer naar Europa komt) zitten die wielen
ook nog. Dus blijft mooi....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Een complete machine, alleen dealers hebben ze. Hoewel er sinds het failissement een paar in omloop zijn geraakt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!